Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket grafikkort?
Fra : Jacob Nielsen

Dato : 28-08-04 22:15

Hej,

Da jeg skal have købt mig en ny computer prøver jeg at finde frem til
hvad jeg har brug for og hvad der dækker mine behov, men mht. grafikkort
kan jeg simpelthen ikke hitte redde på junglen.

Jeg har brug for et grafikkort:

- som kan køre de nyeste spil flydende en i høj opløsning.
- der ikke larmer (Har intet imod at skifte blæser på grafikkortet hvis
det er det der skal til)
- der ikke lynhurtigt bliver forældet, men også om et år eller to kan
køre de nye spil i en høj opløsning

Jeg laver _intet_ grafisk arbejde og jeg har ikke behov for tv-out eller
lign. (men det må da gerne være der).

Jeg har igennem flere år nu haft et Asus GF2 GTS 64MB grafikkort og
været rigtig glad for dette, men det kan ikke følge med mere. Jeg er
græsk-katolsk om jeg skal købe Nvidia eller ATI, men så vidt jeg kan
forstå har de hver især udviklet deres egne teknologier for bedst mulig
ydelse og jeg er af den opfattelse at Nvidia's teknologier understøttes
af flest, men tilgengæld syntes jeg også at Nvidia's produkter generelt
har en ret høj pris/ydelse i forhold til ATI. Det er slet ikke
usandsynligt at jeg tager fejl så jeg vil meget gerne høre nogle andres
meninger før jeg går hen og laver et køb jeg fortryder senere hen.

Så hvad har i af forslag/kommentarer/dummeslag? :)

Mvh. Jacob Nielsen

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 29-08-04 06:05

"Jacob Nielsen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad jeg har brug for og hvad der dækker mine behov, men mht. grafikkort
> kan jeg simpelthen ikke hitte redde på junglen.

Hvad er budgettet?

Der er kommet en ny generation både fra ati og nvidia, men de koster jo
mesterklatten.

At tro, du kan købe et fremtidssikkert kort er nok lidt naivt, for det er
jo, som du selv siger, en jungle, og den udvikler sig hurtigere end det
meste anget grej til PC. Jeg står selv, og er ved at udskifte mit ti4200,
og er ved at kikke på et XT5900 til ca. 1500.- så kan det køre, til det ikke
kan mere, og så skifter jeg nok igen om et års tid, så må man jo se, hvad
der er til den tid....
Hvis nogle mener det er en dårlige udskiftning, jeg er i gang med, så sig da
endelig til.... Jeg er selv lidt på herrens mark.

/Ole

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 29-08-04 14:08

/Ole (6000) wrote:
> [...]
>
> At tro, du kan købe et fremtidssikkert kort er nok lidt naivt, for det er
> jo, som du selv siger, en jungle, og den udvikler sig hurtigere end det

Jeg har kig på Nvidia's 6800GT og ATI's x800 Pro serie, og har mere
eller mindre besluttet mig for Nvidia, men kan ikke helt bestemme mig
til hvilket mærke..

Fra : /Ole \(6000\)

Dato : 29-08-04 17:10

> Jeg har kig på Nvidia's 6800GT og ATI's x800 Pro serie, og har mere
> eller mindre besluttet mig for Nvidia, men kan ikke helt bestemme mig
> til hvilket mærke..

OK, så er budgettet jo i top, men jeg kan da sige, at de MSI kort jeg har
haft, grafik og nu bundkort, er jeg vildt tilfreds med. Du skal lige huske
på, se efter, om Nvidia'en skal ha' en ekstra strømforsyning, og huske, at
den optager pladsen for en pci port, hvis du ikke har for mange af dem, men
hvordan de forskellige mærker er i forhold til hinanden, tør jeg ikke sige
noget om.

/Ole

Fra : Jacob Nielsen

Dato : 29-08-04 17:35

/Ole (6000) wrote:

> [...]
> hvordan de forskellige mærker er i forhold til hinanden, tør jeg ikke sige

Ok, mange tak for hjælpen :)