pc med gf mx400 fryser/genstarter ved vide~
Fra : Else Holm

Dato : 25-08-04 17:06

hejsa

min maskine er pludselig (uden der er lavet noget udover en defragmentering)
begyndt at fryse eller genstarte ved afspilning af ALLE typer videosekvenser
både avi, mpeg og live streeminger på nettet.
De første par gange fik jeg en microsoft advarsel når den brød sammen og
genstartede om, at problemet var 'caused by GF2 MX 200/400' .
Det er et Inno3D GF2 MX400 der sidder i maskinen.
WINXP installationen er 2 uger gammel, og maskinen har max været tændt 20
timer siden og kun brugt til mail, inet og så altså at se hjemeoptagede
videoklip.
Jeg har forsøgt uninstall og reinstall af kortet, men uden held. Jeg har
også prøvet med nyeste nvidia drivers - no luck.
Al anden grafik kører OK på maskinen. Jeg kan se fotos osv. uden problemer.

Der var EXTREMT tordenvejr her i går aftes (uden maskinen var tændt), men
det kan vel umuligt ha noget med sagen at gøre?!?

Hvad er der mon sket? Hvordan fejlsøger jeg maskinen?

Setup:
DFI mobo m. Duron 700
128 MB SDRAM
GF2 MX400
30 GB WD
15" gammel IBM monitor der kører 1024*768

Mvh
Peter på elses pc

Fra : Else Holm

Dato : 25-08-04 19:03

jeg har netop opdaget, at jeg end ikke kan højreklikke på en video-fil og se
properties på den. Så snart jeg højreklikker på filen, fryser pc'en.

hvad sker der dog? kan det virkelig foresages af grafikkortet?

Mvh
peter

Fra : T.Jakobsen

Dato : 26-08-04 00:58

Else Holm wrote:

> hvad sker der dog? kan det virkelig foresages af grafikkortet?

Lyder ikke sådan !...

Det lyder mere som om du kunne bruge nogle codecs så du kan
afspille dine film. Du kan downloade en codec pakke på denne
side = http://www.k-litecodecpack.com
(K-Lite Codec Pack eller K-Lite Mega Codec Pack)

(desværre er siden NU sat op så man først skal oprette en konto)

Prøv eventuelt også en geninstallation af DirectX hvis det ikke
hjælper med codec eller "nye" nvidia drivere.

Venligst
Tom

Fra : Peter Holm

Dato : 26-08-04 15:02

T.Jakobsen wrote:

> [...]
>
> Prøv eventuelt også en geninstallation af DirectX hvis det ikke
> hjælper med codec eller "nye" nvidia drivere.

en geninstallation af dirextx gav ikke resultat.

Jeg bruger ACE MEGA Codec pack og udvælger de codes jeg vil bruge. Jeg har
normalt meget styr på codecs, så jeg tror ikke problemet ligger der. Desuden
er der jo intet ændret ved codecs fra maskinen fint kunne afspille videos
til den nu ikke kan.

Mvh
Peter (for else)

Fra : Morten Larsen

Dato : 26-08-04 11:41

"Else Holm" <elseholm@*REMOVE*mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> properties på den. Så snart jeg højreklikker på filen, fryser pc'en.
>
> hvad sker der dog? kan det virkelig foresages af grafikkortet?

Muligvis en virus Scan evt. på panda anitvirus. eller trend-micro.

Mvh Morten

Fra : Peter Holm

Dato : 26-08-04 15:04

Morten Larsen wrote:
> "Else Holm" <elseholm@*REMOVE*mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Muligvis en virus Scan evt. på panda anitvirus. eller trend-micro.
>
> Mvh Morten

jeg har scannet med Norton med nyeste opdaterede definitioner.
Skulle panda anitvirus. eller trend-micro give et andet resultat?

Jeg har også scannet med nyeste opdaterede Adaware SE.

Mvh
Peter

Fra : T.Jakobsen

Dato : 28-08-04 23:59

Peter Holm wrote:

> Jeg har også scannet med nyeste opdaterede Adaware SE.

Hvad sker der hvis du kører en DirectX test ? (dxdiag skrives i kør)
Et grafikkort som trænger til en støvsuger ?

O.S.V