Jeg ved ikke hvilket grafikkort jeg skal k~
Fra : torben

Dato : 25-08-04 14:22

Hej.
Jeg har et grafikkort: Winfast A250 le td. (GeForce4 Ti4200 AGP 4x Memory:
128 MB. Ramdac: 350MHz.)

Jeg er under processen at købe nyt bundkort og grafikkort.
Bundkort bliver: Abit NF7-S v.2.0, nForce2, AGPx8, LAN, FSB400, Dual
DDR3200 Til ca 750 kr.

Jeg ved ikke hvilket grafikkort jeg skal købe. Men det skal være bedre end
det jeg har.
Da bundkortet heldigvis ikke koster så meget, kunne jeg godt tænke mig at
grafikkortet tilsvarende ikke koster så meget heller, men bare er bedre.
Hvad ville det være, et skud fra hoften sådan cirka, der er Bedre/Langt
bedre end det jeg har og ikke så dyrt alligevel?
-
Torben

Fra : Brian Lund

Dato : 25-08-04 15:39

> [...]
> Hvad ville det være, et skud fra hoften sådan cirka, der er Bedre/Langt
> bedre end det jeg har og ikke så dyrt alligevel?

Radeon 9700 (evt. brugt), 9800 eller Geforce FX5900 XT, og det er minimum,
hvis det skal være noget bedre end hvad du har, så kan du jo selv se på
priserne ;)

Skulle jeg have et nyt kort nu ville jeg købe et billigt Radeon 9800 Pro
eller XT...

Brian

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 25-08-04 15:52

torben wrote:
> [...]
> er bedre. Hvad ville det være, et skud fra hoften sådan cirka, der er
> Bedre/Langt bedre end det jeg har og ikke så dyrt alligevel?

Smid en 1600-1700 kr. og tag et HIS Radeon 9800Pro eller et Sapphire Radeon
9800Pro...

--
Mvh/Martin K
3 x Le Mans tilskuer - on location...

Fra : torben

Dato : 26-08-04 13:59

> Smid en 1600-1700 kr. og tag et HIS Radeon 9800Pro eller et Sapphire
Radeon
> 9800Pro...
> --
> Mvh/Martin K

Til 1600-1700 kr, kan man ikke få et bedre grafikkort end et af dem du
nævner til den samme pris?
-
torben

Fra : Carsten

Dato : 26-08-04 14:52

"torben" <spamfri@spamfri.dk> skrev i en meddelelse

> Radeon
> >
> Til 1600-1700 kr, kan man ikke få et bedre grafikkort end et af dem du
> nævner til den samme pris?
> -
> torben

Geforce 6800 med 128 MB DDR kan fås til omkring 2400 og hvis du er heldig
som
nogen folk var, helt ned til 2000 (tror det var special tilbud, og nu
udsolgt).

Hvis det siger dig noget, kan de fleste få ca. 9-10.000 i 3Dmark2003 i
standard hastighed.
Geforce FX5900XT og Radeon9800Pro giver ca. hhv. 5500 og 6500 i 3Dmark2003 i
standard hastighed.

Har selv et overclocket Geforce FX5900XT som giver 6500 i 3Dmark2003 (pris
var så også kun 1500).
Far Cry kører udmærket i 1024*768*32 med high details på min PC.

Mvh
Carsten