Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Stik converter ?
Fra : Mythos

Dato : 25-08-04 14:18

Hej i gruppen

Jeg har lige fået en skærm nummer to, den vil jeg gerne have sat til mit
Tyan G9700 Pro, men stikket passer ikke til det ledige stik på kortet, men
jeg går ud fra at man kan få en konverter til formålet, men hvad hedder
sådan en konverter ?

Kim Larsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-08-04 15:05

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg går ud fra at man kan få en konverter til formålet, men hvad hedder

Gætter på at det er en alm. CRT skærm du forsøger at tilslutte?
Med et normalt d-sub stik?

Og så gætter jeg på at du forsøger at sætte den til DVI udgangen.

Så du skal have fat i en dvi adapter/converter.
Altså sådan en laban her:
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/20010312/dvi.jpg
Her kan den ses tilsluttet:
http://www.zapwizard.com/LANPC/PCReview/dvi.jpg

Fra : Mythos

Dato : 25-08-04 17:13

> [...]
>
> Og så gætter jeg på at du forsøger at sætte den til DVI udgangen.
>
> Så du skal have fat i en dvi adapter/converter.

Du er god til at gætte
Takker for hjælpen, det er sådan en fætter jeg skal have fat i, ved du hvad
sådan en koster ? Ca.

Kim Larsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 25-08-04 17:38

> Du er god til at gætte

Hehe

> Takker for hjælpen, det er sådan en fætter jeg skal have fat i, ved du
hvad
> sådan en koster ? Ca.

Her koster den 199 kr.
http://www.m-e.dk/shop/productinfo.asp?id=17756

Her kan den købes i kabel udgave til 72 kr.
http://webshop.hsdata.dk/visframe.asp?gruppe=3100&kat=160
Kig på denne: Monitorkabel DVI på VGA Dobbelt skærmet 2 m

Kunne også være denne kunne bruges?
http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=28160

Mener dog at en sådan adapter burde medfølge til grafikkortet?
Men det er måske købt brugt, og så er den forsvundet?
Se her:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDA0
På billedet her, er den øverst i billedet:
http://www.hardocp.com/image.html?image=MTAzOTkzMzMxMHZUSGZjQ2ZxVzJfMV80X2wuanBn

Fra : Mythos

Dato : 25-08-04 19:01

> [...]
> Se her:
> http://www.hardocp.com/article.html?art=NDA0
> På billedet her, er den øverst i billedet:

Takker igen

Den "dims" der var med mit kort, fra nyt, det var en konverter til Mac, så
den kunne ikke rigtigt bruges. Men jeg vil gå på jagt efter en af dem du har
vist link til, takker endnu en gang.

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 26-08-04 14:40

> [...]
> Se her:
> http://www.hardocp.com/article.html?art=NDA0
> På billedet her, er den øverst i billedet:

Nu har jeg været nede og bruge helt vildt mange penge på sådan en fætter her
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/20010312/dvi.jpg og det virker,
jeg måtte hoste op med hele 49.- kr. for den

Kim Larsen

Fra : Martin Johansson

Dato : 26-08-04 18:03

"Mythos" <mythoss_43@hotmail.com> skrev i en meddelelse
[SNIP]
> [...]
> http://pc.watch.impress.co.jp/docs/article/20010312/dvi.jpg og det virker,
> jeg måtte hoste op med hele 49.- kr. for den

Godt at høre at du kunne finde den billigt, det kunne jeg nemlig ikke i
diverse webshops.
Synes også at 199 var øh... lige i overkanten, for den lille fyr.
49 kr. lyder meget mere rimeligt. hehe