Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Vedr: X800PRO VIVI
Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 20-08-04 21:28

Pas på:
Der er blevet skrevet en del om hvor nemt det er at bios opdatere x800PRO
VIVO til X800XT og at det kun er biosen der adskiller de to kort i R420
serien, sandheden er en hel anden.
Når man opdatere kortet til X800XT får man ikke yderlige 4 pipline foræret
det koster, mange oplever et fald i OC hvor kortet før sagtens kunne køre
samme hastighed som X800XT nu kun kan køre kortet som standart eller max 500
i core og ram en anden oplevede at kortet ikke engang kunne køre stabilt med
standart hastighed og de 16 pipline. Da dette trik stadig ikke gælder den
anden vej var hans kort desvære defekt.

Grunden er den at X800PRO kortet kun levere 1.3 v til core og ram hvorimod
X800XT køre med 1.4 v
man imidlertid dog selv mode pro kortet til 1.4v Men det kræver en rolig
hånd og lysten til at køre det.
jeg syntes bare der stor forskel på kun at skulle bios opdatere for så
bagefter at blive nød til at mode kortet,
derfor denne lille advarelse. Venligst Glenn.

men hvis de er defekte, hænger man på et ubruglig kort fordi der endnu ikke
er opfundet en metode til at flashe kortet tilbage igen, jeg har dog ikke
læst at det har sket for nogen, men derimod har jeg læst at PRO ver kun køre
med 1.3v Hvorimod XT ver køre med op til 1.44 derfor sker der det at der
ikke er strøm nok på pro kortet til at køre de sidste 4 pipline som X800XT
de fleste oplever at de før kunne oc til XT hastighed men efter at have
moded kortet ikke kommer ret meget over 500 i både core og ram uden kortet
bliver ustabilt. Jeg har kun læst om en hvis kort var ubruglig efter at have
bios opdateret kortet
det er selvføgelig

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-08-04 00:08

Glenn Hagedorn <nospglennh@esenet.dk> wrote:
> [...]
> sagtens kunne køre samme hastighed som X800XT nu kun kan køre kortet
> som standart eller max 500 i core og ram

Flueerotik, men alligevel: X800 XT kører standard med 500mhz i både core og
ram, hvor X800 XT Platinum Edition, som er det man modificerer Pro-kortet
til, kører 520mhz core og 560mhz ram.

> en anden oplevede at kortet
> ikke engang kunne køre stabilt med standart hastighed og de 16
> pipline. Da dette trik stadig ikke gælder den anden vej var hans kort
> desvære defekt.

Det ser ud til at det faktisk _er_ muligt at vende tilbage til 12 pipelines:
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=&threadid=17246309

> Grunden er den at X800PRO kortet kun levere 1.3 v til core og ram
> hvorimod X800XT køre med 1.4 v
> man imidlertid dog selv mode pro kortet til 1.4v Men det kræver en
> rolig hånd og lysten til at køre det.

Her kan ses hvordan det skal gøres:
http://www.vr-zone.com/?i=817&s=1

Jeg har dog ikke selv prøvet det, da jeg ikke har et multimeter til at måle
med. Jeg tør ikke risikere at brænde kortet af, hvis jeg skulle skrue
strømmen alt for meget op..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 21-08-04 13:18

jeg har nu et pro vivo der kører 100% stabilt ved fulde xt pe hastigheder..
så dit indlæg er en sandhed med modifikationer.

Sandheden er at man ikke kan være sikker på noget.. man må derfor prøve sig
frem hvad angår ram og core hastigheder.

/Dan

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 21-08-04 15:44

Rene
>Flueerotik, men alligevel: X800 XT kører standard med 500mhz i både core og
>ram, hvor X800 XT Platinum Edition, som er det man modificerer Pro-kortet
>til, kører 520mhz core og 560mhz ram.

Jeg fik ikke PE med, med X800XT PE får du også overdrive med.

>Det ser ud til at det faktisk _er_ muligt at vende tilbage til 12
pipelines:

Fedt den side har jeg ikke kunne finde håber det virker for de som har været
uheldig

Dan

>jeg har nu et pro vivo der kører 100% stabilt ved fulde xt pe hastigheder..
>så dit indlæg er en sandhed med modifikationer.

Det er godt for dig du var heldig men det er der langt fra alle som er Der
er ikke noget usandt i mit indlæg eller med modifikationer jeg påståre ikke
det ikke kan lykkes, bare at det koster Volt og at nogle pro vivo kort ikke
levere nok volt til at det kan lykkes det kan blive et problem bare at køre
den som standart igen med de 16 pipline her er linket til en som beskriver
sit uheld:
http://forums.pcper.com/showthread.php?p=3018264#post3018264

Beskrivelserne om hvor nemt det var med vivo versionen skar mig ledt i øjne
mit Sapphire kørte ikke stabilt som X800XTPE
og da jeg søgte på nettet fandt jeg en del andre som heller ikke kunne få
kortet til at køre stabilt og jeg køre enda med
vandkøling. Okey man kan prøve sig frem men jeg er ret sikker på der er
mange som betakker sig og ikke syntes det er det værd med den riciko og alt
det bøvl der måske følger med. Venligst Glenn.

Fra : René Lønstrup

Dato : 21-08-04 20:31

> Jeg fik ikke PE med, med X800XT PE får du også overdrive med.

Mit blev da til et PE: http://www.rel7star.dk/misc/x800pro-to-x800xtpe.jpg

Du brugte måske en anden bios end den der henvises til på
http://kortlink.dk/freeservers/8vt ?

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 22-08-04 11:27

Rene

> Mit blev da til et PE: http://www.rel7star.dk/misc/x800pro-to-x800xtpe.jpg
>
> Du brugte måske en anden bios end den der henvises til på
> http://kortlink.dk/freeservers/8vt ?

PE: Det kan godt læses sådan :) Men du misforstår mig, det jeg mente var at
jeg glemte at
tilføje PE i min beskrivelsen jeg brugt nemlig selv nøjagtig selv samme link
som dig. Glenn

Fra : René Lønstrup

Dato : 22-08-04 14:46

> [...]
> var at jeg glemte at
> tilføje PE i min beskrivelsen jeg brugt nemlig selv nøjagtig selv

Ahh, okay Ja, så misforstod jeg dig. Kunne heller ikke mindes at have
set en XT non-PE bios nogle steder.