6800GT temperatur.
Fra : Amazing_Pudding

Dato : 17-08-04 16:27

Temperaturen i mit PNY 6800GT ligger lige nu (uden at det bliver
presset) på 67 grader, og efter et par timers Doom3 sniger den sig op på
den forkerte side af 80 grader
Ganske vist sidder kortet i et støjdæmpet (=varmt) kabinet og jeg har
clocket det en anelse, men det forekommer mig alligevel at være
faretruende højt!
Hvad er temperaturen på jeres GeForce 6800GT-kort?

M.v.h.
A.P.

Fra : Nicolai

Dato : 17-08-04 19:29

Drop clockningen - og hav kortet længere...

Hvorfor clocke det for at få 67 fps i stedet for 64? . . . . . . .

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 17-08-04 20:23

> Drop clockningen - og hav kortet længere...

Min gamle overclockede Ti4400 holdt da i den tid jeg skulle bruge det.
Nu sidder det i min kærestes maskine.

> Hvorfor clocke det for at få 67 fps i stedet for 64? . . . . . . .

Nu er forskellen nok en del mere end 3 fps, og det gør såmænd ikke den
store forskel m.h.t. temperatur.

Og så var det jo egentlig ikke det jeg spurgte om

M.v.h.
A.P.

Fra : Nicolai

Dato : 17-08-04 20:43

> Nu er forskellen nok en del mere end 3 fps, og det gør såmænd ikke den
> store forskel m.h.t. temperatur.
Nej, det er ikke meget mere :)

> Og så var det jo egentlig ikke det jeg spurgte om

Min fejl :) - men ja, de bliver varme, og er der i forvejen lunt i det
kabinet har du dit svar.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 17-08-04 20:50

"Amazing_Pudding" <the_amazing_pudding@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> faretruende højt!
> Hvad er temperaturen på jeres GeForce 6800GT-kort?

Jeg har nøjagtig et kort magen til dit og der er kortets temperatur ved
normal brug 58-60 grader. Efter nogle timers Doom3 i nat lå den på 67-70
grader. Mit kort er ikke clocket.

Har du observeret en slæbende og/eller krystalisk lyd fra grafikkortet når
du scroller op og ned på skærmen med mus eller keyboard ved
internetsurfing/nyhedsgruppelæsning?

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 17-08-04 21:01

> Jeg har nøjagtig et kort magen til dit og der er kortets temperatur
> ved normal brug 58-60 grader. Efter nogle timers Doom3 i nat lå den
> på 67-70 grader. Mit kort er ikke clocket.

Tja, det skal såmænd nok passe at mit isolerede Lian Li kabinet betyder
5-10 grader ekstra. Det er nok bare den pris jeg må betale for et lavere
støjniveau. Spørgsmålet er så om grafikkortet kan holde til den høje
temperatur.

> Har du observeret en slæbende og/eller krystalisk lyd fra
> grafikkortet når du scroller op og ned på skærmen med mus eller
> keyboard ved internetsurfing/nyhedsgruppelæsning?

Niks, det har jeg ikke bemærket, men ved nærmere eftertanke har jeg læst
om andre med samme problem. Husker dog desværre ikke om der var nogen
løsning på problemet.

M.v.h.
A.P.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 17-08-04 21:49

> [...]
> 5-10 grader ekstra. Det er nok bare den pris jeg må betale for et lavere
> støjniveau. Spørgsmålet er så om grafikkortet kan holde til den høje

Det tror jeg sagtens, det kan. Max temperaturen ligger vist et godt stykke
over de 100 grader.

> Niks, det har jeg ikke bemærket, men ved nærmere eftertanke har jeg læst
> om andre med samme problem. Husker dog desværre ikke om der var nogen
> løsning på problemet.

Hvis du har læst om det her i gruppen, er det nok mig, som har spurgt til
problemet.

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 17-08-04 22:03

> Hvis du har læst om det her i gruppen, er det nok mig, som har spurgt
> til problemet.

Hmmm...det er da ikke helt umuligt

Håber du finder en løsning.

M.v.h.
A.P.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 17-08-04 23:17

> Hmmm...det er da ikke helt umuligt
>
> Håber du finder en løsning.

Jeg må nok lære at leve med det.

Forresten, hvad for et billede er påtrykt køleren på dit kort?
Mit er påtrykt et billede af en havfrue og efter hvad jeg har læst, skulle
det betyde, at det er et referencekort fra Nvidia.
Kunne du installere dit kort med de medfølgende drivere?
Det kunne jeg nemlig ikke, jeg var derfor nødt til at downloade den nyeste
driver fra Nvidia's hjemmeside.

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 17-08-04 23:38

> Forresten, hvad for et billede er påtrykt køleren på dit kort?
> Mit er påtrykt et billede af en havfrue og efter hvad jeg har læst,
> skulle det betyde, at det er et referencekort fra Nvidia.

Mit er også med havfruen.

> Kunne du installere dit kort med de medfølgende drivere?

Det forsøgte jeg slet ikke. Jeg downloadede med det samme de nyeste
drivere.

M.v.h.
A.P.

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-08-04 07:13

Amazing_Pudding wrote:
> Det forsøgte jeg slet ikke. Jeg downloadede med det samme de nyeste
> drivere.

Hvad kører i med? 61.77?

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 18-08-04 08:49

> Hvad kører i med? 61.77?

Ja, for mit vedkommende.

M.v.h.
A.P.

Fra : Per Nielsen

Dato : 18-08-04 08:57

Amazing_Pudding wrote:

> Ja, for mit vedkommende.

Tak, og det kører bare derudaf? Den bedste driver du har prøvet indtil
videre?

Fra : Amazing_Pudding

Dato : 18-08-04 09:16

> Tak, og det kører bare derudaf? Den bedste driver du har prøvet indtil
> videre?

Jeg har kun haft kortet i en uges tid, så det er såmænd den eneste
driver jeg har prøvet indtil videre (brugte 45.23 til mit gamle Ti4400).
Men jo, det kører umiddelbart fint hos mig, og så er der jo ingen grund
til at begynde at eksperimentere.

M.v.h.
A.P.