Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
hvad betyder: Any graphics card supporting~
Fra : - ZULU -

Dato : 14-08-04 20:54

Jeg har kig på en remote control til PC, men et af kompabilitetskravene for
grafikkortet er:
Any graphics card supporting Microsoft® Direct X® overlay
Betyder det blot at kortet skal understøtte Direct X?
og det gør stort set alle kort ikke???

Pft
ZULU

To send an email, please take off your HAT before using this address:
frodkirhat@hotmail.com

Fra : Laziter [9440]

Dato : 14-08-04 22:59

" - ZULU -" <z@z.z> skrev i en meddelelse
> [...]
> Any graphics card supporting Microsoft® Direct X® overlay
> Betyder det blot at kortet skal understøtte Direct X?

Med mindre du sidder med et gammelt ISA eller et de tidlige PCI gfx-kort så
har du ikke noget at bekymre dig om.
Jeg tvivler stærkt på at man i dag kan få et gfx-kort der IKKE understøtter
DX overlay.

Mvh
Benjamin

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-08-04 10:48

" - ZULU -" <z@z.z> wrote in message
> [...]
> Any graphics card supporting Microsoft® Direct X® overlay
> Betyder det blot at kortet skal understøtte Direct X?

"overlay" hentyder nok til en overlay buffer, som nogle grafikkort har. Det
er en buffer, som afspilningsprogrammet kan sende video ind i og så sørger
grafikkortet for at skalere videoen. Dvs hvis man har en film med 576 linier
(normalt ved PAL), så skaleres det måske til 800 eler 1024 linier på en
computerskærm. Det betyder iøvrigt at hvis man har både en computerskærm og
et fjernsyn på samme grafikkort som benytter overlay buffer, så vises
videoen kun på en af skærmene, da grafikkortet ikke kan skalere til begge
skærme.

Det er ikke alle skærmkort som har denne overlay buffer.

Niels Dybdahl