HIS 800XT ICEQ hmmmm.....
Fra : ct

Dato : 14-08-04 11:59

har bestilt sådan en fætter hos databutikken.com, leveringsdato var sat til
20/8 - nu er leveringsdatoen så ændret til ....... 'problemvare' - betyder
det mpn at man aldrig får sit kort at se?

Jeg er fristet til at bestille et Saphire istedet fra SHG, de *skulle* lande
i næste uge, omvendt venter jeg gerne en uge længere på den lydløse fra HIS.

Nogen der er informeret om, om HIS kortene er begyndt at dukke frem nogle
steder, i givet fald hvor, eller ved hvornår der sker noget? Vil jo gerne
'i gang'

Claus

Fra : Flemming Joensson

Dato : 14-08-04 12:24

"ct" <clausFJERN@kjerkegaard.dk> wrote in

> Nogen der er informeret om, om HIS kortene er begyndt at dukke frem
> nogle steder, i givet fald hvor, eller ved hvornår der sker noget?
> Vil jo gerne 'i gang'

Jeg læste for ca. 1 uge siden om en (mener det var Rene Lønstrup - eller
også var det en tråd han var med i) som havde købt et VIVO X800 Pro Iceq II
og med success moddet det til X800XT frekvenser og pipelines.

Jeg skrev ned hvad det var for et kort han havde, men jeg fik ikke lige fat
i hvor han havde købt det henne:
HIS Excalibur Radeon X800 Pro IceQ II Vivo Edition

Håber du kan bruge info til noget. Jeg er stadig ved at skrabe finanser
sammen så jeg kan bestille det, og da der mangler et stykke endnu har jeg
ikke lige været ved at kigge efter en butik der har det endnu :)

Mvh.
Flemming

--
For at skrive til mig skal 'invalid' i min adresse udskiftes med 'org'

Fra : René Lønstrup

Dato : 14-08-04 14:10

Flemming Joensson <flemming@joensson.invalid> wrote:
> [...]
> eller også var det en tråd han var med i) som havde købt et VIVO X800
> Pro Iceq II og med success moddet det til X800XT frekvenser og

Det er korrekt.

> Jeg skrev ned hvad det var for et kort han havde, men jeg fik ikke
> lige fat i hvor han havde købt det henne:
> HIS Excalibur Radeon X800 Pro IceQ II Vivo Edition

Jeg købte det i en tysk internetbutik, http://www.kmelektronik.de efter at
have haft ikke-Vivo udgaven bestilt hos diverse danske netbutikker i ca. 2
måneder.. Leveringstiden fra jeg bestilte det hos tyskerne til jeg modtog
det var 1½ uge - Men om det går ligeså hurtigt med næste sending aner
jeg ikke..

Jeg kan se at prisen på kortet er steget siden jeg købte det (med ca. 25
euro), men sammenlignet med den pris databutikken.com tager for
Vivo-udgaven, kan det såmænd stadig betale sig (husk at regne med 20 euro
til forsendelse).

De har også IceQ II XT PE på listen, hvis du ikke har mod på at modde
kortet.
Der er stadig stor sandsynlighed for at moddet vil lykkedes, men man mister
jo trods alt garantien og der er en (omend lille) risiko for at ødelægge
kortet ved 'indgrebet', _hvis_ man skulle være så uheldig at de lukkede
pipelines skulle være defekte. Man kan nemlig ikke låse dem igen, selvom man
flasher sin gamle Pro bios tilbage.
Det påstås dog i forskellige forums, at pipes'ene i så fald vil være låst i
hardware, således at de slet ikke kan åbnes vha. bios-moddet. Men om det
passer ved jeg ikke...

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Dan Mørkbak Sørensen

Dato : 14-08-04 15:27

der findes én bios der lukker de ekstra 4 pipes igen, kan desværre ikke
huske hvilken det er.

/ Dan

Fra : sharky

Dato : 14-08-04 16:45
Fra : René Lønstrup

Dato : 14-08-04 18:26

sharky <x_sharky@hotmail.com> wrote:
> Hvad med http://www.mad-moxx.de/

De er sikkert gode nok deres kort, jeg syntes bare de er en tand for dyre.
De er jo ikke hverken hurtigere eller bedre end et modificeret HIS kort,
eneste forskel er at de er flashet på forhånd inden man køber dem..
Fordelen med dem må være, at man er garanteret at kortet virker med den
højere hastighed, samt at man beholder sin reklamationsret.
Så må man jo vurdere om det er de ekstra penge værd, hvis man evt. er nervøs
for at ødelægge sit dyrt indkøbte grafikkort (omend sandsynligheden for det
stadig er meget lille).