TV-out kort
Fra : Jørgen Staun

Dato : 14-08-04 00:09

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 16-08-04 10:51

http://www.dustin.se/default.asp?ORIGIN=Shopping/ProductDetail.asp?PID=5010050487
> eller på dansk
> http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=SHHOT-CV21

Det kan det nok godt, men det ser ikke ud til at der er overlay buffer på,
så det kræver en del af din CPU, da den så skal skalere billedet.

Niels Dybdahl

Fra : Jørgen Staun

Dato : 16-08-04 13:02

"Niels Dybdahl" <ndy@fjern.detteesko-graphics.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det kan det nok godt, men det ser ikke ud til at der er overlay buffer på,
> så det kræver en del af din CPU, da den så skal skalere billedet.

OK - mon en 1GHz er nok?

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 18-08-04 08:41

> OK - mon en 1GHz er nok?

Umiddelbart vil jeg gætte på at det er nok, men jeg har ikke meget erfaring
i at køre uden overlay buffer.
Men du skal også være forberedt på lidt kvalitetstab, hvis du kører med
andet end 576 linier i opløsning, da tv-out udgangen ssv bare springer nogle
af linierne over. Du vil ssv få bedst resultat med 800x600 i opløsning.

Niels Dybdahl

Fra : Peter Jensen

Dato : 16-08-04 14:13

"Jørgen Staun" <mig@selv.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der ved om dette kan bruges på en alm. PC som tv-out kort??

Du har ikke rigtig fået så mange svar, så nu vover jeg pelsen selvom jeg
ikke er helt sikker i min sag.

Eftersom kortet ikke engang passer til alle Shuttle PC'er tvivler jeg stærkt
på det.
Det er at addon kort til det chipset/bundkort i de to modeller.
Jeg formoder at det meget specifikt skal passe til bundkortet før det kan
lade sig
gøre da det mig bekendt normalt ikke lader sig gøre at bruge AGP porten
samtidig med
Onboard grafik.
Jeg har ikke fundet noget der 100% af- eller bekræfter om det kan lade sig
gøre, men
jeg er ret så overbevist om at det ikke vil virke med andet end det
chipset/bundkort der
sidder i de to nævnte Shuttle modeller.
--
Peter J

Fra : Jørgen Staun

Dato : 16-08-04 22:04

"Peter Jensen" <spateldask@lovelyspam.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> gøre, men
> jeg er ret så overbevist om at det ikke vil virke med andet end det

OK- jeg takker mange gange for dit svar og satser på jeg kan mase en
lowprofile tv-out ned i min lille casemod.