AGP eller PCI? RADEONT800 XT, HIS Excalibu~
Fra : august

Dato : 12-08-04 21:32

Er i tvivl om jeg skal vælge PCI eller AGP:
Valget står mellem et AGP ATI RADEONT800 XT Platinum Edition, HIS Excalibur
X800 XT IceQ II 256MB DDR TV & DVI (PAL)
http://www.hisdigital.com/html/x800xt_iceqii.htm henholdsvis et PCI ATI
RADEONT800 XT Platinum Edition, HIS Excalibur X800 XT IceQ II
http://www.hisdigital.com/html/atipcie_promote.htm

CPU Pentium P4 3.4

Venligst

august@hotmail.com

Fra : Anders Lund

Dato : 12-08-04 21:38

august wrote:

> Er i tvivl om jeg skal vælge PCI eller AGP:

Har du PCI Express slots i din maskine?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : august

Dato : 12-08-04 22:20

> Har du PCI Express slots i din maskine?

Nej, jeg har AGP og anvender p.t. et MSI FX5900-VTD128. I forbindelse med
planer om køb af endnu en PC henholdsvis opgradering af grafikkort meldte
tvivlen sig, og jeg kan jo så kun opgradere nuværende PC med AGP.
Spørgsmålet er derfor mhp næste PC-køb mere møntet på hvilke fordele/ulemper
der måtte være ved PCI Express frem for AGP, samt evt. et link til en
oversigtsartikel omhandlende dette emne.

Venligst
august@hotmail.com

Fra : Glenn Hagedorn

Dato : 13-08-04 13:02

Intel med deres nye system DDR2-ram og PCI Grafik kan du sætte i forhold
til AMD's DDR-ram og AGP grafik sokket 939, der er ikke meget profomens
forskel, men skal du ud og inverstere i både ram og grafik kort ville det
nok være mere fremtids sikkert at inverstere i Intel's baseret system de
kommer snart med MB der har dual PCI x 16 samt CPU men prisen er sikkert
også derefter, hvis du derimod som jeg har købt et sæt hurtige dual ddr ram
vil jeg gå efter AMD sokket 939.
link: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=65000305
Venligst Glenn.

retur:

Fra : august

Dato : 13-08-04 19:23

> [...]
> kommer snart med MB der har dual PCI x 16 samt CPU men prisen er sikkert
> også derefter, hvis du derimod som jeg har købt et sæt hurtige dual ddr

Takker!

Venligst
august@hotmail.com