x800 Pro - kvalitet?
Fra : Anders Lund

Dato : 12-08-04 15:52

Jeg er kommet så langt at nu må jeg bare købe mig et nyt kort.

Jeg overvejer derfor at købe et billigt x800 Pro kort. Er der nogen
kvalitets/ydelses forskel imellem de forskellige kort?

Jeg tænkte selv på at købe Club 3D kortet, efter som at det skulle være
til at skaffe: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=90804

Er der noget som taler imod dette?

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Brian Munk Jacobsen

Dato : 12-08-04 20:19

"Anders Lund" <anders@andersonline.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg overvejer derfor at købe et billigt x800 Pro kort. Er der nogen
> kvalitets/ydelses forskel imellem de forskellige kort?

Der er ikke megen ydelses forskel i de tests jeg har læst. Der er
selvfølgelig forskel på mængden af lir og spil.

Til gengæld vil jeg vente til et af kortene med VGA Silencer er til at få
fat i som f.eks HIS IceQ eller Sapphire Toxic, men den kan du selvfølgelig
bare eftermontere, hvis støjen er et problem.

---
Brian

Fra : Anders Lund

Dato : 13-08-04 09:46

Brian Munk Jacobsen wrote:

> Der er ikke megen ydelses forskel i de tests jeg har læst. Der er
> selvfølgelig forskel på mængden af lir og spil.

Ok, så tror jeg bare at jeg snupper et "billigt" et. :)

> Til gengæld vil jeg vente til et af kortene med VGA Silencer er til at få
> fat i som f.eks HIS IceQ eller Sapphire Toxic, men den kan du selvfølgelig
> bare eftermontere, hvis støjen er et problem.

Problemet med den måde de køler på, er at de puster den varme luft ud
bagtil og da jeg kører med et Noise Control med Wisperbox, betyder det
at den varme luft bliver suget ind igen.

Jeg må bare leve med støjen indtil Zalman får lavet en køler som er 100%
kompatibel med x800 kortene. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Anders Lund

Dato : 14-08-04 15:35

Anders Lund wrote:

> Ok, så tror jeg bare at jeg snupper et "billigt" et. :)

Det blev til et Club-3D og det fungere bare som det skal.

> Jeg må bare leve med støjen indtil Zalman får lavet en køler som er 100%
> kompatibel med x800 kortene. :)

Og så er det nu jeg siger - hvilken støj? Jeg synes ikke at kunne hører
forskel på min computer efter det nye grafikkort er kommet i. Det er jo
bare super! :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk