Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
UT 2004 hakker med 9800 pro
Fra : sharky

Dato : 11-08-04 19:05

Hej,

Det kan vel ikke passe at UT 2004 skal hakke i 1280x1024 med dette system ?

AMD Barton 2500+
2 x 256 PC2700
ECS L7S7A2
HIS 9800 Pro IceQ

Det er som om lyden hakker og så gør resten det også. Jeg kører med onboard
lyd på bundkortet. Er det der problemet er ?

Mohaa kører også ret dårligt og går ned efter lidt spillen. Gider snart ikke
det her bundkort mere, men hvad er bedre ?Skal jeg have noget nforce2 eller
noget via chipset ?

Hvis jeg i stedet vælger at få AMD64 3000+, hvilket bundkort kan så
anbefales ?

Jeg har godt nok lige opgraderet til mit nuværende for et par mdr. siden, så
tror bare det bliver et nyt bundkort til min barton, men kan være jeg ændrer
mening.

På forhånd tak.

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 19:14
Fra : Simon [2700]

Dato : 11-08-04 21:24

Hej,
har også et powercolor 9800 pro (128mb), kører selv på en 2.4GHz P4C med
4x512mb dual ddr.
- tror ikke dit system er for langsomt/lille, måske lige i underkanten med
ram du har dig dog...

> Det er som om lyden hakker og så gør resten det også. Jeg kører med
onboard
> lyd på bundkortet. Er det der problemet er ?
Hvis lyden også hakker tror jeg ikke det er grafikkortet den er gal med !
har du dx installeret ordenligt, nye drivere etc. ?

> [...]
ikke
> det her bundkort mere, men hvad er bedre ?Skal jeg have noget nforce2
ved ikke lige om det kan være bundkortet, det kan selvfølgeligt ikke
udelukkes, men
har du tjekket om cpuen bliver ordenligt kølet ?

mvh.Simon

Fra : sharky

Dato : 11-08-04 21:54

> ved ikke lige om det kan være bundkortet, det kan selvfølgeligt ikke
> udelukkes, men
> har du tjekket om cpuen bliver ordenligt kølet ?

CPU'en er 49 grader idle. UT 2004 er ikke specielt krævende og har også
tidligere kørt med et Asus bundkort og et 9800se grafikkort, så det må
næsten være det nye bundkort. Directx 9 spil kører vidst også fint nok. Jeg
ved godt 512 MB ram er ved at være i underkanten, men så nødvendigt er det
altså heller ikke med 512 MB mere.