Hvad gør I mht. beklædning?
Fra : Henrik Olsen

Dato : 10-05-01 13:38

Jeg får kortet om ca. 1 måned og har tænkt en del over, hvordan man får
tingene til at glide mht. beklædning, når man ikke er på langtur, men bare
skal besøge nogle, eller værre endnu, bare et smut i byen. Her fortsætter
man vel nødigt sin tur i fuld "uniform", så det er vel noget med bukser,
jakke og hjelm i sidetaskerne, og eventuelt et par sko, hvis man har kørt
med MC-støvler. Og så måske en anden sommerjakke at tage på.

Hvor stor en pestilens er det at få styr på? Ved godt at nogle vil sige
ingen, da køreglæder overskygge alle disse "detaljer", og andre vil sige
meget, da de også tænker lidt på det praktiske og altid er sikkerhedsmæssigt
forsvarligt klædt på...

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 14:48

> [...]
> ingen, da køreglæder overskygge alle disse "detaljer", og andre vil sige
> meget, da de også tænker lidt på det praktiske og altid er

Det er en vanesag, jeg plejer at nappe fuld læderdress (tager ca 30 sek at
montere) og smide skoene under passagersædet. Jeg kan godt have cowboybukser
og en trøje på under læderet. Er det sommer og godt vejr, plejer jeg dog at
smide bukser og trøje i topboksen og så tage den med.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jesper FA

Dato : 10-05-01 14:55

Henrik Olsen wrote:

> [...]
> man vel nødigt sin tur i fuld "uniform", så det er vel noget med bukser,

Det kan man jo blive nødt til. Jeg har ingen tasker på cyklen, og jeg ved
heller ikke om tøjet ville kunne være der. Sådanne noget MC tøj fylder en
del, specielt rygbeskytteren ville nok være svær at få ned i en taske.
Skal man besøge nogen er problemet jo ikke større end det tager 2 min at
komme ud at tøjet. Jeg har så et skab inde på Uni hvor jeg kan lægge mit
tøj når jeg er derinde.

> jakke og hjelm i sidetaskerne, og eventuelt et par sko, hvis man har kørt
> med MC-støvler. Og så måske en anden sommerjakke at tage på.

Selvfølgelig har man MC-støvler og rygbeskytter m.v. på selvom man bare
lige skal et smut ind til byen.

> [...]
> meget, da de også tænker lidt på det praktiske og altid er
> sikkerhedsmæssigt forsvarligt klædt på...

Til dagligt synes jeg ikke det betyder så meget. Men fx. her i weekenden
når man skal ud på jyllandsringen og kigge er det ikke fedt at rende rundt
i MC tøjet, så der man man jo finde på et eller andet.

--
Jesper
CBR600F4

Fra : Armand

Dato : 12-05-01 00:36

Jesper FA <news@skydiver.dk> skrev i en

> Det kan man jo blive nødt til.

Under alle omstændigheder har man bedre tid til smide mc-klunset og
smutte i jeans og bomuldsjakke når man kommer frem, end at skifte fra
jeans til ordentligt mc-dress midt under et styrt

--
Armand.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-05-01 15:16

> [...]
> jakke og hjelm i sidetaskerne, og eventuelt et par sko, hvis man har kørt
> med MC-støvler. Og så måske en anden sommerjakke at tage på.

Angående det med at tage mc'en til den slags (by ture olign.), så plejer jeg
nødigt at gøre det af hensyn til at skulle have cyklen til at stå og flyde
et eller andet tilfældigt sted. Og bliver det endelig nødvendigt, så plejer
jeg at rulle lædertøjet, støvler og rygskinne sammen, og sætte det fast på
cyklen med et par stropper. Hjælmen låses fast i hjelmholderen og så på med
skivelåsen. Og so far har alle forbi passerende kunne finde ud af at holde
fingerene væk.
Til træf olign. bliver det hele normalt bare smidt i en bunke og så falder
man om sammen med en dynge bajere. Holdningen blandt mc'ister er da
heldigvis at 99,9% har det samme værdigrundlag mht. at undlade at røre
andres mc, med mindre ejern er tilstede, og undlade at starte eller køre på
cyklen uden accept fra ejeren. De få gange jeg har set folk bryde denne
uskrevne regel er de under alle omstændigheder blevet gjort opmærksomme på
fejlen af andre tilstedeværende.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jes Vestervang

Dato : 10-05-01 16:55

Henrik Olsen wrote:

> [...]
> meget, da de også tænker lidt på det praktiske og altid er
> sikkerhedsmæssigt forsvarligt klædt på...

Hvis man bare skal besøge nogen, så har man jo et sted at smide al
udstyret. Ellers kunne man vel overveje at trække en lang wirelås gennem al
klunset, og så lænke det hele fast til mc'en, men det er nu ikke noget jeg
har prøvet.
Det 'civile' tøj har jeg altid med i tanktasken. Der kan være et par sko,
en jakke og en 12-pack uden problemer
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jøgen Mangor Iversen

Dato : 12-05-01 08:14

Henrik Olsen wrote:

> [...]
> meget, da de også tænker lidt på det praktiske og altid er sikkerhedsmæssigt

Det er ikke noget problem når man kører sidevogn. Jeg bruger 2 minutter
hver dag på at trække MC-dresset af og tage business jakken på. Det
vækker lidt opsigt på Højbro Plads. Men det gør sidevognen i forvejen
(meget stor og meget lilla). Alt bliver så opbevaret i babagerummet
--
Jørgen Mangor Iversen
BMW K100RS med EML GT2000 (og masser af aflåst plads)