Andet multimedie
bentjuul 3670
spørgsmål omkring en GIF
Fra : Ukendt

Dato : 02-09-04 15:48

Hej,

Jeg har en GIF fil her: www.routeware.dk/img/routewarelogo.gif

I IE og netscape kommer den til at se forkert ud, hvorimod irfanview
viser den rigtig nok - i hvert fald i forhold til, hvordan jeg mener den
skal se ud.

Man kan her se begge visninger vha. et skærmdump:
www.routeware.dk/image2.png

Kan nogen forklare, hvad der sker?

Gemmer jeg samme fil, som PNG viser begge programmer det rigtigt nok.

hilsen
Uffe

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-09-04 19:22

Uffe Kousgaard wrote:

> Man kan her se begge visninger vha. et skærmdump:
> www.routeware.dk/image2.png
>
> Kan nogen forklare, hvad der sker?

Uden at have kigget nøjere på filen, vil jeg gætte på at den sorte
farve er sat til gennemsigtig. Browserne erstatter den med
baggrundsfarven (hvid i dit tilfælde), mens IrfanView enten lader den
være eller erstatter den med sort, som den jo er i forvejen.

Slå gennemsigtighed fra eller benyt hvid som den gennemsigtige farve.