Andet multimedie
bentjuul 3670
DVD-menuer...
Fra : Kenneth

Dato : 24-08-04 21:32

Jeg ved ikke om det er den rigtige nyhedsgruppe jeg har henvendt mig i...

Jeg vil bare lige høre om der der nogen der har erfaring med at lave
DVD-menuer... Hvilke programmer bruger man???

Kenneth

Fra : Niels Boegh

Dato : 24-08-04 21:47

On 2004-08-24 22:32:14 +0200, "Kenneth"
<hfsldahlsda@xn--hfljadhflsdhjlsda-0rb.dk> said:

> [...]
>
> Jeg vil bare lige høre om der der nogen der har erfaring med at lave
> DVD-menuer... Hvilke programmer bruger man???

I "Computer Arts" september 2004 udgave er der en test af 5 DVD-programmer.
Jeg bruger selv Mac-computer med Apple DVD Studio Pro 2 og er godt tilfreds.

Fra : Kenneth

Dato : 24-08-04 21:59

> I "Computer Arts" september 2004 udgave er der en test af 5
DVD-programmer.
> Jeg bruger selv Mac-computer med Apple DVD Studio Pro 2 og er godt
tilfreds.

Hvis du kan huske de andre navne som f.eks. er til PC, så vil jeg være glad!
;)

Kenneth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-08-04 22:33

Kenneth skrev:

>Jeg ved ikke om det er den rigtige nyhedsgruppe jeg har henvendt mig i...

news:dk.edb.hardware.drev.dvd eller news:dk.edb.videoredigering
er bedre grupper at spørge i.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 24-08-04 23:14

Kenneth skrev :
> [...]
>
> Jeg vil bare lige høre om der der nogen der har erfaring med at lave
> DVD-menuer... Hvilke programmer bruger man???

I bund og grund høre dit spørgsmål hjemme i videoredigeringsgruppen, men
billeder og knapper laves bedst i PhotoShop (eller PaintShopPro og gem i PSD
format).
Billeder, knapper og film sættes så sammen med et authoring program, som
flere gange er beskrevet i videoredigeringsgruppen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/