Andet multimedie
bentjuul 3670
Billeder i meget høj opløsning søges
Fra : decohouse

Dato : 23-08-04 16:02

Jeg mangler nogle billeder i en meget høj opløsning, er der en som har nogle
billeder vil jeg meget gerne kunne bruge dem til at vise hvad det er vi kan
på tæpper. Du får et tæppe for hver billede du har som jeg kan og må bruge.

Peter

Fra : Mythos

Dato : 23-08-04 16:11

"decohouse" <parling@c.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> på tæpper. Du får et tæppe for hver billede du har som jeg kan og må

Har du en hjemmeside hvor vi kan se nogle eksempler ??

Kim Larsen

Fra : Michael Holm

Dato : 23-08-04 16:18

Hvor høj? - Jeg har en del billeder i 36 bit, 11 megapixels. (ca. 4000x3000)

--Michael

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-08-04 20:06

Hvor høj opløsning snakker vi om? og hvilken størrelse, det er jo ikke
underordnet om det skal være 10x10 cm i 300 dpi eller 10x10cm i 1000 dpi!

Stef

Fra : emj

Dato : 23-08-04 20:52

On Mon, 23 Aug 2004 21:05:32 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Hvor høj opløsning snakker vi om? og hvilken størrelse, det er jo ikke
>underordnet om det skal være 10x10 cm i 300 dpi eller 10x10cm i 1000 dpi!

Det er mere relevant at spørge, hvor mange pixels billedet skal have.
Hilsen emj

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 23-08-04 22:29

'> Det er mere relevant at spørge, hvor mange pixels billedet skal have.

Det er vist det samme jeg spørger om
(10x10 cm i 72 dpi = 283x283 px - 10x10cm i 300 dpi = 1179x1179 px derfor
ikke helt underordnet for kvaliteten)

Men Peter ryk ud med hvad spec. er for at det er tilfredsstillende. og om
det er CMYK eller RGB vi snakker om.

Stef

Fra : Tomasz

Dato : 24-08-04 23:00

"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke helt underordnet for kvaliteten)
>
> Men Peter ryk ud med hvad spec. er for at det er tilfredsstillende. og om

Hej
Sådan rent teoretisk så tror jeg at Peter har en solvent maskine som kan
muligvis printe op til 3 meters brede medier, på en rulle tæppe kan være
måske 10 -- 15 meter (hvis maskinen skulle kunne trække den)
Tæpper bliver printet i opløsnin ca. 70 dpi (mindre kan sagtens lade sig at
gøre, helt ned til 15 dpi isære ved billeder), resten er nemt at rejne ud

CMYK eller RGB ? Der står jo RIP ved sådan solvent maskine så må det jo være
CMYK hvis man vil regne med de farver med bestiller.
Men det hele er rent teoretisk

Hilsner
Tomasz

Fra : C.Stensgaard

Dato : 24-08-04 16:31

Jeg har en lille række filer som ligger i 48 bit

8624x7024 i 3200 dpi

Der er en smule modelbilleder + portrætter samt af nogle gamle MG biler
(disse er virkelig flotte)

Inden jeg indgår en evt. vil jeg have en hjemmeside hvor jeg kan se dine
tæpper.

--
Venlig hilsen
Claus Stensgaard

//Ved Reply - Husk at fjerne det danske bogstav og indsæt det rigtige

Fra : emj

Dato : 24-08-04 18:55

On Tue, 24 Aug 2004 17:31:20 +0200, "C.Stensgaard"
<kamisu@hotmail.com> wrote:

>Jeg har en lille række filer som ligger i 48 bit
>
>8624x7024 i 3200 dpi

Sådan ca 6x5 cm ?

Fra : C.Stensgaard

Dato : 24-08-04 19:02

6x7

Scannet i 48 bit 3200 dpi.

Der kan laves plakater af disse filer

Fra : emj

Dato : 24-08-04 21:41

On Tue, 24 Aug 2004 20:02:14 +0200, "C.Stensgaard"
<kamisu@hotmail.com> wrote:

>Scannet i 48 bit 3200 dpi.
>
>Der kan laves plakater af disse filer

Ikke i 3200 DPI, for da får du kun et 5x7 cm billede
Hilsen emj

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-08-04 21:55

> Ikke i 3200 DPI, for da får du kun et 5x7 cm billede
> Hilsen emj

Der er vist ikke mange plakater der bliver trykt i 3200 dpi! Alm offset
kvalitet vil den bliver omkring 50x70 cm og når vi er oppe i en størrelse
burde man kunen nøjes med det halve dpi og dermed få 1x1,4 m, og hvis det
var en banner eller lign, kunne man nok få omkring 7x11 meter etc.

Stef

Fra : Peter Loumann

Dato : 24-08-04 22:17

emj skrev:

>kke i 3200 DPI, for da får du kun et 5x7 cm billede

Nu er der jo forskel på den dpi man scanner med, og den man siden
tildeler billedet for print.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : emj

Dato : 24-08-04 23:13

On Tue, 24 Aug 2004 23:16:59 +0200, Peter Loumann <me@privacy.net>
wrote:

>Nu er der jo forskel på den dpi man scanner med, og den man siden
>tildeler billedet for print.

Skanner man med DPI?
Hilsen emj

Fra : decohouse

Dato : 25-08-04 08:51

Hej og tak for de mange svar.

Vi laver måtter til reklame. Floor advertising.
Her får vi filer fra kunderne i pdf format.
Det vi søger er mogle billeder der kan vise hvad man kan på måtter (
Tæpper ).
Så billederne skal være f.eks 100 dpi I 100 størelse.

Vi har et måtte mål 80 x 120 cm
Men kan lave 180 x 8000 cm

Vi skal bruge dem i cmyk.

Peter

Fra : John Frandsen

Dato : 25-08-04 15:15

"decohouse" <parling@c.dk> skrev i en meddelelse

> Vi laver måtter til reklame. Floor advertising.

Altså gulvmåtter!... Altså til at tørre skoene af i!...

Nu bli'r du overrendt med billeder af svigermødre

Mvh John

Fra : Helle Krog

Dato : 25-08-04 15:48

> Altså gulvmåtter!... Altså til at tørre skoene af i!...
>
> Nu bli'r du overrendt med billeder af svigermødre

LOL - den var go'
Oplagt julegaveidé...

Hilsner Helle

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-04 18:53

> Skanner man med DPI?
> Hilsen emj

Dpi/Lpi/ppi kommer vel an på hvad man er vant til og hvilket scanner prg.
man bruger og hvad man er vant til.

Stef

--
---
Aoccdrnig to a rscheearch at Cmabrigde Uinervtisy, it deosn't mttaer in waht

Fra : emj

Dato : 25-08-04 21:54

On Wed, 25 Aug 2004 19:52:58 +0200, "Stefan Jacobsen"
<stefware@email.dk> wrote:

>Dpi/Lpi/ppi kommer vel an på hvad man er vant til og hvilket scanner prg.
>man bruger og hvad man er vant til.

))
Gør det virkeligt? Det er godtnok lidt af en overraskelse, at det er
noget programmerne bestemmer.

Hilsen emj

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 25-08-04 22:28

Ja eller brugeren, hvis han/hun altså ved hvad det betyder