Andet multimedie
bentjuul 3670
langsom start af paintshop pro 8
Fra : Sven

Dato : 21-08-04 16:50

Hej.
Jeg har PSP7 som jeg er godt tilfreds med, men kunne godt ønske mig PSP8
(som jeg har hentet en demo-version af). PSP8 er dog meget langsom til at
starte op i forhold til PSP7, hvilket gør PSP8 ubrugelig som billedviewer.
Findes der en indstilling eller tips&tricks til at gøre opstarten af PSP8
hurtigere?

Sven

Fra : emj

Dato : 21-08-04 17:18

On Sat, 21 Aug 2004 17:50:14 +0200, "Sven"
<chanelle4_ingenspam_@hotmail.com> wrote:

>Findes der en indstilling eller tips&tricks til at gøre opstarten af PSP8
>hurtigere?

Nej, men har du winXP, så har du da en glimrende billedviser i den.
skal det absolut være et program, så er Irfanview lynhurtig til at
vise billeder.
Hilsen emj

Fra : B V Jensen

Dato : 21-08-04 19:10

--

>Mvh
>Sven

Hej Sven
Bruger PSP8 her hos mig, mærker ikke meget til det med langsomhed.
Den er resurcekrævende ikke nogen tvivl om det.
Vent med at opg. til den nye PSP9 kommer, kan lastes ned
som Beta, mangler dog nogle ting i den, men fungerer udmærket.

Men der er en viewer der hedder Picasa,
det er noget af det smarteste
og hurtigste jeg har oplevet, der en en del vældige praktiske ting i den.
Googel ejer den og den er gratis at hente her http://www.picasa.com/picasa/
prøv den du bliver ikke skuffet

Mvh Bentn

Fra : Sven

Dato : 22-08-04 19:42

B V Jensen wrote:

> Hej Sven
> Bruger PSP8 her hos mig, mærker ikke meget til det med langsomhed.
> Den er resurcekrævende ikke nogen tvivl om det.

Heller ikke når du starter programmet? Her går der 15-20 sekunder fra jeg
dobb.klikker på ikonet, og til alt er klar i programmet, modsat de ca 1-2
sekunder det tager PSP7. Når først PSP8 er indlæst, kører det godt nok.

> Vent med at opg. til den nye PSP9 kommer, kan lastes ned
> som Beta, mangler dog nogle ting i den, men fungerer udmærket.

Denne beta vil jeg prøve!

> [...]
> og hurtigste jeg har oplevet, der en en del vældige praktiske ting i
> den. Googel ejer den og den er gratis at hente her

Tak for linket.

> Mvh Bentn

Sven

Fra : emj

Dato : 22-08-04 20:04

On Sun, 22 Aug 2004 20:42:15 +0200, "Sven"
> [...]

>dobb.klikker på ikonet, og til alt er klar i programmet, modsat de ca 1-2
>sekunder det tager PSP7. Når først PSP8 er indlæst, kører det godt nok.

Det tager 1-2 sekunder at have PSP8 på skærmen her.

Hilsen emj

Fra : Sven

Dato : 23-08-04 02:23

emj wrote:

> Det tager 1-2 sekunder at have PSP8 på skærmen her.

Har du ændret i nogle indstillinger eller andet? Sådan gør min PSP7, og også
PSP9 beta. PSP8 kommer ret hurtigt med sit vindue, men der er ingen ikoner
på toolbar'en og i splashwinduet står der, at den installerer en masse .dll
filer ved hver opstart.

Sven

Fra : emj

Dato : 23-08-04 05:38

On Mon, 23 Aug 2004 03:22:51 +0200, "Sven"
> [...]

>på toolbar'en og i splashwinduet står der, at den installerer en masse .dll

Lyder meget mærkeligt. jeg har PSP på skærmen staks.
Splashscreen har jeg slået fra, så den skal jeg ikke vente på
Hilsen emj

Fra : Sven

Dato : 23-08-04 16:51

> Lyder meget mærkeligt. jeg har PSP på skærmen staks.
> Splashscreen har jeg slået fra, så den skal jeg ikke vente på
> Hilsen emj

Jeg har normalt også slået splashscreen fra, har kun slået den til, for at
se hvad programmet laver i opstarten.
Det giver ingen ændring overhovedet om splashscreen er slået til eller fra
mht opstartshastighed.

Sven

Fra : B V Jensen

Dato : 23-08-04 11:00

emj wrote:

> [...]

>på toolbar'en og i splashwinduet står der, at den installerer en masse .dll

Sven

Hej Sven
Hvad med Ram, hvor mange har du af dem, hvis du kører xp
og PSP8 er der ikke meget tilovers igen på en alm. ram brikke på 512 mb,
de kræver meget begge to.
Opg.selv til 1.12 Gb DDR Ram og siden har det været som at skære i smør,
ikke
langsom overhovedet.
Nu er Psp7 og Psp8 næsten 2 helt forskellige programmer, store ændringer
i måden de opfører sig på.
Mange ting som filer i Psp8 kan ikke bruges i Psp7, må først konventeres til
den.
Med eller uden splashwinduet må den igennem oplastningen af selve
programmet,
er bare sådan, vist også sådan i PS.
Læg mærke til at den ikke bare lukker ned , rydder pænt op efter sig og
spørger
om den skal gemme alt rodet til næste gang du åbner, sig nej til dette da
der godt
kan ligge 580 mb som den så også må slide hårdt med når du åbner Psp igen.
Mvh
Bent

Fra : Sven

Dato : 23-08-04 16:55

B V Jensen wrote:
> [...]
>de kræver meget begge to.
>Opg.selv til 1.12 Gb DDR Ram og siden har det været som at skære i smør,

Jeg har 1 Gb ram PC3200. Athlon 64 3200+, Maxtor SATA 160Gb hd, så det burde
ikke være på hardwaresiden at problemet ligger.

> [...]
>der godt
>kan ligge 580 mb som den så også må slide hårdt med når du åbner Psp igen.

Jo, men igen, PSP9 beta starter "næsten" lige så hurtigt op som PSP7. Kun
PSP8 er langsom, som om den starter en masse plugins op sammen med
programmet ?!?! Hvis det er det, så vil jeg hellere have at den starter op
"barebone" og så henter de evt. plugin's når de skal bruges. Kan man
indstille det nogen steder?
Mvh

Sven

Fra : emj

Dato : 23-08-04 18:03

On Mon, 23 Aug 2004 17:54:37 +0200, "Sven"
<chanelle4_ingenspam_@hotmail.com> wrote:

>Jo, men igen, PSP9 beta starter "næsten" lige så hurtigt op som PSP7. Kun
>PSP8 er langsom,

Jeg opgav at have PSP9 BETA sammen med PSP8 på min maskine. Jeg
syntes, at de konfliktede en del. Efter at have fjernet PSP9 BETA igen
kører PSP8 igen i smør.
Det er noge skidt, at PSP9 BETA s programfil hedder det samme som
PSP8´s programfil. WindowsXP kan ikke finde ud af det. Desuden kommer
der rod i min Workspace i PSP8, og det kunne jeg ikke leve med.
Hilsen emj

Fra : Alice Nielsen

Dato : 24-08-04 18:15

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev

> [...]
> PSP8´s programfil. WindowsXP kan ikke finde ud af det. Desuden kommer
> der rod i min Workspace i PSP8, og det kunne jeg ikke leve med.

Hej emj

Det er første gang jeg hører om program konflikt mellem version 8 og 9.
Jeg har PSP 6 / 7 / 8 og Beta 9 inde, og jeg oplever ingen konflikter

KH
Alice

Fra : emj

Dato : 24-08-04 18:52

On Tue, 24 Aug 2004 19:14:30 +0200, "Alice Nielsen"
<alice_nielsen@privat.dk> wrote:

>Det er første gang jeg hører om program konflikt mellem version 8 og 9.
>Jeg har PSP 6 / 7 / 8 og Beta 9 inde, og jeg oplever ingen konflikter

Jeg kan i alle tilfælde ikke få windows til at forstå, hvilken
version, jeg vil have en given jpg-fil åbnet med.
Jeg har ellers ofte haft mange versioner af PSP installeret samtidig
uden problemer på win98SE, men det funker ikke for mig på winXP
Hilsen emj