FZR 600 og GSX-R 250 spørgsmål (nybegynder~
Fra : H4v0c

Dato : 05-09-04 17:18

Hej gruppe

Min kæreste og jeg er blevet glade ejere af motorcykler for første gang (en
FZR 600 og en GSX-R 250). Det betyder også at vi ikke har en pind forstand
på de kære maskiner. Så derfor har vi nu nogen spørgsmål som vi håber i kan
besvare.

1. GSX-R 250'eren har lidt problemer med at den går i stå når der kobles ud
under en nedbremsning fra omkring 50 km/t. Den hoster ikke men går ganske
enkelt ud. Herefter er den svær at starte igen. Nogen der ved hvad dette kan
skyldes?

2. Hvor køber man 35 watts forlygte pærer som en sådan MC bruger? kan kun
finde alm. 55watts pærer som i biler, men de dræner batteriet.

3. Hvad er den korrekte måde at starte en kold MC på? På FZR 600'eren
starter den ikke med fuld choker. Jeg giver den i stedet fuld gas hvorefter
den så langsomt hoster sig igang og spytter en pænt stor røgsky ud (hvid).
GSX-R 250'eren starter derimod fint med choker når den er kold.

4. Hvordan vinteropbevarer man bedst en MC og kan det ikke lade sig gøre at
vinterkonservere en MC selv?

5. FZR 600'eren har problemer med at starte om morgenen når den har været
våd dagen før. Når jeg trykker på tændingen kommer der en "klik" lyd og
lyset kobles fra (for at omdirigere strømmen til starteren går jeg ud fra),
men starteren tager ikke ved. Den siger overhovedet ingen ting. Hvad kan det
skyldes? Vand i ledningsnettet og i så fald hvorhenne?

6. Hvor tit skal man skifte tændrør på en FZR 600 og på en GSX-R 250?

7. Kan det hjælpe det hjælpe at køre på "Dynamic", "V-Power" o.l. benzin
hvis GSX-R 250'eren har en tendens til at sode tændrørene til?

8. Hvor finder man en service manual til sådanne maskiner? Og er en Haynes
manual god at have?

Har sådan nogen garvede rotter som jer andre gode råd til os
nybegyndere?

Hvis ikke i kan overskue at svare på det hele så er det selvfølgelig mere
end fint hvis i besvarer det i kan da der så er ét mindre spørgsmål at
bekymre sig om

På forhånd tak

V.h. Steffen

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-09-04 17:45

"H4v0c" <havocrulez@msn.com> wrote in message
> [...]
> sig igang og spytter en pænt stor røgsky ud (hvid). GSX-R
> 250'eren starter derimod fint med choker når den er kold.

Det synes jeg ikke er i orden. Jeg ved dog ikke hvad der kan være galt. Jeg
mener, at en mc skal starte med det samme med chokeren, hvis den ellers skal
tvinges i gang uden. Det ville jeg få kigget på, hvis det var min cykel.

> 4. Hvordan vinteropbevarer man bedst en MC og kan det
> ikke lade sig gøre at vinterkonservere en MC selv?

Sagtens. Du kan prøve at søge på groups.google.dk i den rigtige
nyhedsgruppe. Der er helt sikkert masser af gode råd. Hvis du selv har
pladsen, synes jeg, at det er spild af penge at få den vinteropbevaret..

Efter at have søgt har du sikkert flere spørgsmål. Dem kan du jo
selvfølgelig vende tilbage med.

> Hvis ikke i kan overskue at svare på det hele så er det
> selvfølgelig mere end fint hvis i besvarer det i kan da
> der så er ét mindre spørgsmål at bekymre sig om

Nemlig.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500E
"Det er vigtigt, at du kan lide dig selv. Specielt hvis der

Fra : H4v0c

Dato : 13-09-04 20:05

Hej igen.
Tak for alle de gode (og hurtige!) svar. Har ikke nået at læse dem alle
endnu, men de bliver kopieret ind i et word dokument så jeg kan efterprøve
dem alle én efter én

Kunne forresten ikke se min egen org. tråd??? så jeg har lige svaret i denn
i stedet.

Jeg ser lige om jeg kan svare på de af jeres tråde hvor der efterspørges
info.

Tak for de gode links, specielt dethlfsens som ser ud til at ramme gsx'erens
problemer.

Endnu en gang tak for den gode og hurtige hjælp

V.h. Steffen Nyegaard

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 05-09-04 18:03

H4v0c wrote:
> [...]
> kobles ud under en nedbremsning fra omkring 50 km/t. Den hoster ikke
> men går ganske enkelt ud. Herefter er den svær at starte igen. Nogen

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmervent
iler.htm

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/shell_v_power.htm

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm

--
Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + Klappersaki KLR250 + MZ TS250/2)

Fra : Jens Arnfast

Dato : 05-09-04 18:31

D@n Dethlefsen wrote:
> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmervent
> iler.htm

Hmm.. kan det også skyldes dårlige svømmerventiler hvis sådan en
bettegixxer går ud under kørsel? Altså mister pusten og pludselig går i
stå. (synes det var ca som da jeg kørte min gamle xj'er tør, man vrider
i gassen men der sker ikke en skid )

--
-jens
RSV1000 samt på jagt efter mc til kæresten

Fra : Tommy Fer

Dato : 05-09-04 19:57

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmervent
> iler.htm

ØØØØVVVV

Brugte så lang tid på at finde den løsning da min var gal.... og kan aldrig
nå at fortælle den til nogen.. HEHE

mvh Tommy Fer

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 06-09-04 20:36

Tommy Fer wrote:

> ØØØØVVVV
>
> Brugte så lang tid på at finde den løsning da min var gal.... og kan
> aldrig nå at fortælle den til nogen.. HEHE

Undskyld Tommy, næste gang skal jeg nok vente på dig

Fra : H4v0c

Dato : 13-09-04 20:13

"D@n Dethlefsen" <sotaOSTEN@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/teknik/gsxr250_svoemmerventiler.htm

Skal det forståes som om et nyt sæt svømmerventiler koster 126,- og ikke
1300,- ? følger der så de omtalte huse med også? og hvad gør de?

> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/z_diverse/shell_v_power.htm

Kan se det ikke giver flere heste og jeg kan forstå på folk at det er bedre
at forebygge soden end at prøve at fjerne den bagefter

> http://www.dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm

Tak

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-09-04 21:24

"H4v0c" <havocrulez@msn.com> writes:

> Min kæreste og jeg er blevet glade ejere af motorcykler for første
> gang (en FZR 600 og en GSX-R 250).

Tillykke

> [...]
> kobles ud under en nedbremsning fra omkring 50 km/t. Den hoster ikke
> men går ganske enkelt ud. Herefter er den svær at starte igen. Nogen

Der går en slange fra indugningen op til benzinenhanen. Vakuumet deri
åbner benzinhanen, ved at vakuumet 'trækker' i en membran. Måske kan
det være slangen eller membranen der er lidt utæt, hvorved der kun
åbnes helt for benzinen når motoren kører med tilstrækkeligt høje
omdrejninger. Prøv at se om det hjælper at stille benzinhanen i
PRI-positionen (det kræver vist at en skrue på hanen løsnes). Min
havde samme problem, men dengang evnede jeg ikke at finde problemet.

> [...]
> fuld gas hvorefter den så langsomt hoster sig igang og spytter en
> pænt stor røgsky ud (hvid). GSX-R 250'eren starter derimod fint med

Den normale procedure er at mc'en højest skal have en meget lille
smule gas og fuld choker for at starte. Hvis det er anderledes, vil
jeg tro at det er noget falt.

> 4. Hvordan vinteropbevarer man bedst en MC og kan det ikke lade sig
> gøre at vinterkonservere en MC selv?

Stiller den indenfor i varmen, så er der ingen problemer Ellers
kan du sprøjte den ind i WD40 (vandafvisende universalolie), det skal
nok holde rusten væk. Svjh. er der en FAQ om emnet et sted på
<http://www.dmc-org.dk>.

> 5. FZR 600'eren har problemer med at starte om morgenen når den har
> været våd dagen før. Når jeg trykker på tændingen kommer der en
> "klik" lyd

Med 'tændingen' mener du start-knappen, ikke? Hvis det er
tændingsnøglen du snakker om, så er der muligvis en elektrisk
benzinpumpe, som klikker et antal gange. På min Fazer er der sådan en,
og i starten undredede jeg mig en del over lyden

> [...]
> jeg ud fra), men starteren tager ikke ved. Den siger overhovedet
> ingen ting. Hvad kan det skyldes? Vand i ledningsnettet og i så fald

Normalt vil jeg sige at batteriet var færdigt, og kun kunne levere
strøm nok til at aktivere relæet som starteren forsynes gennem, men
ikke nok til at drive starteren. Det harmonerer bare ikke helt med at
det virker efter tørvejr. Hvis start-relæet virkelig klikker, så
skulle det være et sted på det kraftige kabel til forsyning af
starteren der blev påvirket af fugt, hvilket virker urealistisk. Jeg
kan ikke lige lure hvad problemet så kan være. Hmmm....

> 6. Hvor tit skal man skifte tændrør på en FZR 600 og på en GSX-R
> 250?

Tjaeh, det kommer sig vist ikke så nøje. Jeg købte Fazeren med 19k km
på klokken og skiftede ved 55k, men de gamle tændrør så nu fine ud.

> 7. Kan det hjælpe det hjælpe at køre på "Dynamic", "V-Power"
> o.l. benzin hvis GSX-R 250'eren har en tendens til at sode
> tændrørene til?

Almindeligvis er den popsmarte benzin i bedste fald spild af
penge. Dynamic, tror jeg det var, kan muligvis ødelægge
koblingen. V-power skulle netop forebygge sod, men det burde slet ikke
at komme til at starte med. Noget må være galt med gixxeren :-/

> 8. Hvor finder man en service manual til sådanne maskiner? Og er en
> Haynes manual god at have?

En Haynes er rigtig god at have, men findes ikke til
gsxr250'eren. Hvis du er god til japansk, kan du kigge her:
<http://dethlefsens.dk/besk_mc/suzuki_gsxr250/suzuki_gsxr250.htm>
....hvor du også finder andre godter.

> Har sådan nogen garvede rotter som jer andre gode råd til os
> nybegyndere?

Jeg er vist ingen garvet rotte, men jeg synes da at i skal komme til
nogle af de kaffemøder (se <http://www.mctc.dk> for kalender) og
mc-træf de forskellige klubber holder rundt omkring.

> Hvis ikke i kan overskue at svare på det hele så er det selvfølgelig
> mere end fint hvis i besvarer det i kan da der så er ét mindre
> spørgsmål at bekymre sig om

Jeg fik vist ram på alle undtaget 2'eren

> På forhånd tak

Så lidt
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-09-04 21:58

Jes Vestervang <jes@dellen.intranet> writes:

[... en masse]

Hovsa, jeg var vist et par timer for sent ude. Nå pyt

Fra : H4v0c

Dato : 13-09-04 20:21

"Jes Vestervang" <jes@dellen.intranet> skrev i en meddelelse

> [...]
> PRI-positionen (det kræver vist at en skrue på hanen løsnes). Min
> havde samme problem, men dengang evnede jeg ikke at finde problemet.

Hej. Tak for hjælpen. Jeg tror jeg prøver dethlfsens tips først. Har hørt
noget om at en mc ikke må stå i PRI position andet end for at fylde
karburatorerne efter lang tids inaktivitet eller efter at være kørt tør.

> [...]
> starteren der blev påvirket af fugt, hvilket virker urealistisk. Jeg
> kan ikke lige lure hvad problemet så kan være. Hmmm....

Jeg er med på det med benzin pumpen.. det er ikke det. Kan det være lidt
rust/ir i kontakten til benzin pumpen?
Skal alle MC'ere og biler ikke slukke for lyset, radioen (bil) o.l. når der
sker tænding?

> [...]
> koblingen. V-power skulle netop forebygge sod, men det burde slet ikke
> at komme til at starte med. Noget må være galt med gixxeren :-/

Jeg holder mig fra de benziner med additiver og prøver i stedet at finde
fejlen kan jeg hører

> [...]
> nogle af de kaffemøder (se <http://www.mctc.dk> for kalender) og
> mc-træf de forskellige klubber holder rundt omkring.

Det kan være vi skal se om vi kan få tid til det

> Jeg fik vist ram på alle undtaget 2'eren

Mere end rigeligt. tak

Fra : Armand

Dato : 14-09-04 18:26

H4v0c <havocrulez@msn.com> skrev i en

> [...]
> noget om at en mc ikke må stå i PRI position andet end for at fylde
> karburatorerne efter lang tids inaktivitet eller efter at være kørt tør.

Egentlig er det vel ikke værre end at glemme at lukke for en traditionel
bensinhane: Hvis svømmerventilerne ellers er OK, holder den nok tæt
alligevel :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-04 21:20

H4v0c skrev i meddelelsen <413b3c24$0$290$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]

>starter den ikke med fuld choker. Jeg giver den i stedet fuld gas hvorefter
>den så langsomt hoster sig igang og spytter en pænt stor ***røgsky ud

Vand ? Utæt toppakning, vand i forbrændingskamrene.

Måske dine problemer med starteren rent faktisk skyldes så meget vand i
forbrændingskamrene, (efter en nats stilstand), at motoren ikke kan tørnes.

mvh
Orla

Fra : H4v0c

Dato : 13-09-04 20:16

meddelelse news:413b749a$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> H4v0c skrev i meddelelsen
<413b3c24$0$290$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> (hvid)***.
>

> Vand ? Utæt toppakning, vand i forbrændingskamrene.

Kan der sive vand ind gennem toppakningen over natten? Og hvordan tjekker
man om den er synderen?

> Måske dine problemer med starteren rent faktisk skyldes så meget vand i
> forbrændingskamrene, (efter en nats stilstand), at motoren ikke kan
tørnes.

Nu siger du lige tørnes .... hvad er det nu lige det betyder?

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-04 21:51

H4v0c skrev i meddelelsen <4145f1d3$0$303$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
>meddelelse news:413b749a$0$249$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>Kan der sive vand ind gennem toppakningen over natten? Og hvordan tjekker

FZR'en er vandkølet, når vandet er varmt er det under tryk, og når Du
stopper motoren er det stadig under tryk indtil motoren er kølet ned. Hvis
toppakningen har en lille utæthed, så siver der vand ind i
cylinderen/cylindrene medens motoren køler ned. Det kan ses hvis man piller
tændrørene ud, og lyser/kigger ned i hullerne. Hvis det er rigtigt slemt,
(som det var på min XJ 4,2), så kan motoren ikke tørnes af starteren før
tændrøret, ved den cylinder hvor utætheden er, er taget ud. "Springvandet"
når man så starter er forbavsende :-| Tankevækkende nok kan toppakningen
stadig være næsten tæt for forbrændingstryk i modsat retning, men typisk vil
man, når motoren er igang, hvis man fjerner kølerdækslet, se luftbobler
stige op gennem vandet. Vær varsom med kølerdæksler på varme motorer,
kølesystemet er som nævnt under tryk når kølevandet er varmt.

>Nu siger du lige tørnes .... hvad er det nu lige det betyder?

Drejes rundt > startes

mvh
Orla

Fra : Armand

Dato : 06-09-04 22:46

H4v0c <havocrulez@msn.com> skrev i en

Tillægspip fra mig:

> 1. GSX-R 250'eren har lidt problemer med at den går i stå når der kobles
> ud under en nedbremsning fra omkring 50 km/t. Den hoster ikke men går
ganske
> enkelt ud......

Den lille hurtigløber skal også løbe rimeligt højt i tomgang, men jeg mener
at
erindre at omdrejningstælleren ikke engang viser moget under 3.000rpm,
derfor bør du sammenligne motorlyden ved tomgang med andre firecylindrede og
sørge for at din lyder til at rotere lidt hurtigere!

> ........Herefter er den svær at starte igen. Nogen der ved hvad dette kan
> skyldes?

Strømmangel, som du også selv er inde på omkring 35W-pærerne!
Strømmangelen kan tillige være så betragtelig at det er decideret
spændingsfald over tændingsanlægget der gør at tomgang er en svær diciplin
for motoren!
Suzuki er notorisk kendt for et svagt ladesystem der ofte brænder sammen, og
det kunne sagtens være hvad der er hændt for baby-Gix'eren :-/
Ved en stigning i omdrejningerne fra tomgang, skal laderelæet sørge for at
generatoren begynder at lade batteriet. Det sker ved et forøgelse af
spændingen (volt'ene) i elnettet, som vil være til at erkende gennem en
forøgelse af f.eks forlygtens lysstyrke!
Kig efter om der på din er en tydelig forøgelse af lysintensiteten ved
opgasning, og sammenlign evt. med FZR'eren i samme diciplin!
Sker der åbentlys intet er det enkelt at bekræfte dette videre gennem
montering af et voltmeter (á et "multimeter") over batteriets poler under
samme opgasning: Spændingen skal(!) stige til over 14V når nålen begynder at
bevæge sig i den nedre del af den "fod-amputerede" omdrejningstæller.
Lader generatoren derimod jvf. denne test, er det ligeså sandsynligt at
batteriet er løbet tørt for syre eller ligefrem klappet sammen. I fald, er
det netop på en Suzuki væsentligt at få udbedret sagen (á efterfyld eller
udskift) hurtigst muligt, inden at mer-belastningen opstået derved ikke
kvæler ladesystemet (á $$$$ ).
Påkobling af et par startkabler fra et friskt batteri (á fra
familiens/naboens bil?), kan også vise om merstrøm udefra kan få starter,
tænding og tomgang til at live op, og således angive om det er strømmangel
man lider af!
Ergo: se snarligst at vurder batteriets og ladesystemets tilstand :-|

> 2. Hvor køber man 35 watts forlygte pærer som en sådan MC bruger? kan kun
> finde alm. 55watts pærer som i biler, men de dræner batteriet.

Drop det, og få maskinen til at lade jvf. ovennævnte!!

> [...]
ud
> (hvid). GSX-R 250'eren starter derimod fint med choker når den er kold.

Uoriginalt udstødning??
Ifald: Givetvis en temmelig ringe inddysning :-/

> 4. Hvordan vinteropbevarer man bedst en MC og kan det ikke lade sig gøre
> at vinterkonservere en MC selv?

Læs og bliv klog på DMC's FAQ!

> [...]
kan
> det skyldes? Vand i ledningsnettet og i så fald hvorhenne?

Slidte kul i starteren :-/
Prøv ved næste lejlighed at sætte i 1.gear og rokke modellen nogle hårde
nyk baglæns, hvorefter at nedslidte kul kan bringes til kontakt med
kobber-banerne på ankeret igen og således rotere som vanligt!
Sker dét er det et godt tegn på at udskiftning af kullene er nært
forestående

> 6. Hvor tit skal man skifte tændrør på en FZR 600 og på en GSX-R 250?

Først og fremmest: Hvis du ikke ved hvornår det skete senest, så gør det som
det første når du, som her, løber ind i problemer med start og tomgang!
Dernæst: GSXR'eren kan havde det svært med NGK-tændrør, så undersøg bedst i
god tid hvor du kan skaffe Denso-rør eller andre fabrikater der matcher

> 7. Kan det hjælpe det hjælpe at køre på "Dynamic", "V-Power" o.l. benzin
> hvis GSX-R 250'eren har en tendens til at sode tændrørene til?

Sod på rørene er oftest et spørgsmål om dårlig forbrænding af bensin (á for
fed bensin-blanding!

> Har sådan nogen garvede rotter som jer andre gode råd til os
> nybegyndere?

Jeg er sikker på at der på PMC's hjemmeside er at finde hvad PMC-præsidenten
også har ytret derom i gentagne indlæg her på gruppen.
God gedigen brug og pleje af motorcyklen, er en disse hans tilbagevendende
mega-mantra'er, så kig lige efter!
Den tidligere nævnte DMC-FAQ, har tillige en fin beskrivelse af den ideelle
kædejustering, som kan være en Aha-oplevese(tm) for newbies!

--
Armand.

Fra : H4v0c

Dato : 13-09-04 20:27

> [...]
> man lider af!
> Ergo: se snarligst at vurder batteriets og ladesystemets tilstand :-|

Det må jeg hellere lige få tjekket snarest kan jeg se.

> ud
>
> Uoriginalt udstødning??
> Ifald: Givetvis en temmelig ringe inddysning :-/

Udstødningen er en carbon laser potte som jeg mener er standard monteret på
sådanne US import FZR cykler som min. Kan den lettere gennemgang ud være
tilgrund for en lettere (vand-) indgang? eller er sådan en udstødning
ensrettet?

Hvad er inddysning og hvordan fikses det? (hvad koster det?)

> Læs og bliv klog på DMC's FAQ!

Det gør jeg .

> [...]
> kobber-banerne på ankeret igen og således rotere som vanligt!
> Sker dét er det et godt tegn på at udskiftning af kullene er nært

Det må jeg også lige få prøvet ... jeg skal snart have noget mere fritid med
alle de ting der skal testes . Hvad koster sådan en kul skiftning?

Fra : Armand

Dato : 14-09-04 19:15

> [...]
> på sådanne US import FZR cykler som min. Kan den lettere gennemgang ud
> være tilgrund for en lettere (vand-) indgang? eller er sådan en udstødning

Der kan nok godt løbe vand i en højtløftet udstødning; men det vil næppe
være i en mængde så motoren kan blive fyldt i den forbindelse!

> Hvad er inddysning og hvordan fikses det? (hvad koster det?)

= Karburator-trimning, så motoren ikke får en dråbe for meget hhv. lidt
bensin uanset belastning/brug!
Betal dig fra det ved et værksted med såvel rullefelt som CO-tester -
Prisen? Spørg dig på stedet. Du kan evt. starte med en "rulning" hvor
behovet for justering kan fastlægges - En sådan koster 4-600,- kr. Derefter
kan værkstedet sikkert give et kvalificeret overslag over tidsforbruget ved
en nødvendig inddysning!

> Det må jeg også lige få prøvet ... jeg skal snart have noget mere fritid
> med alle de ting der skal testes . Hvad koster sådan en kul skiftning?

Reservedelsprisen!
Det er et job der skulle være til at overskue selv for en skrue-newbie.

--
Armand.

Fra : J.S.

Dato : 09-09-04 21:26

H4v0c wrote:

> [...]
> enkelt ud. Herefter er den svær at starte igen. Nogen der ved hvad dette kan

Hej, min GSX-R havde samme symptom, men det var ikke det store problem
da den kun gjorde det ind imellem, og kun når den lige havde fået tæsk.
Prøv det med bezinhanen.

Ang. tomgang går den måske lidt højt, ca. 1500 vil jeg mene, når den er
godt varm kan du stille lidt på den - føl dig frem.

> 2. Hvor køber man 35 watts forlygte pærer som en sådan MC bruger? kan kun
> finde alm. 55watts pærer som i biler, men de dræner batteriet.

Ja, de er måske ikke altid på lager, men enhver mc forhandler kan skaffe
dem.

> [...]
> den så langsomt hoster sig igang og spytter en pænt stor røgsky ud (hvid).
> GSX-R 250'eren starter derimod fint med choker når den er kold.

Den korrekte måde er (efter min mening) at overhovedet ikke røre
gashåndtaget, giv den fuld choker, start, og så snart den springer igang
giver du den evt. et lille vip på håndtaget hvis du syntes det er
nødvendigt og stiller chokeren på halv. Lad den stå og tygge lidt på det
imens du spænder hjelmen osv. afslut choker og kør stille derud af,
indtil den er varmet op.

Af hvad jeg ved om motorer og det gælder ISÆR 250'erens meget kompakte
og højtydende motor, så er motoren allermest udsat når den er kold,
olien er tyk, og metallet ikke har udvidet sig. Så høje omdrejninger, og
gashåndtag i bund ville jeg nok undgå og prøve at finde en evt. fejl
istedet.

Håber i får en masse gode timer på vejene!

Fra : H4v0c

Dato : 13-09-04 20:29

> Ja, de er måske ikke altid på lager, men enhver mc forhandler kan skaffe
> dem.

Hehe ... min mc forhandler mente ikke sådanne pærer fandtes Det står nu
i manualen at den skal have sådanne lygter.

> Håber i får en masse gode timer på vejene!

Tak. Er allerede blevet helt bidt af det

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 14-09-04 19:43

"H4v0c" <havocrulez@msn.com> wrote in message
> Hehe ... min mc forhandler mente ikke sådanne pærer fandtes Det står
nu
> i manualen at den skal have sådanne lygter.

tja merkonomen.... hmm er det stavet rigtigt ? det tidligere østergaard kan
skaffe dem hjem..

det er en Osram pære. på æsken står der 12V Halogen bilux HS1 64185 35/35W
PX43t
det er en heavy duty pære der kan tåle vibrationer

--
Allan(fzr600us)
http://www.dfmc.dk/?id=209