Chicago-tips ønskes
Fra : JG

Dato : 05-09-04 08:12

Tips til et par dages ophold i Chicago modtages gerne:

Hvad skal man se?
Hvor skal man spise?

- jg

---

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 05-09-04 11:22

JG wrote:

> Tips til et par dages ophold i Chicago modtages gerne:
>
> Hvad skal man se?

Jeg kan foreslå at starte med en tur i en af dobbeltdækkerbusserne. -
(Rundvisning for turister)
En tur rundt i centrum varer ca. 1,5 time såvidt jeg husker. (Man kan
stå af og på som man synes)

Naturhistorisk Museum. "Museum of Science and Industry" Tæt på
centrum, mod syd.

I Grant park, (mellem søen og Sears Tower) er der en eller anden
attraktion.
(Jeg var i USA for 6 uger siden, og så i TV indvielse af et
center/museum i området. Det kostede vist en mindre formue. Så et eller
andet må der være at se.)

Sears Tower eller Hancock Building.

Kunstmuseum. Art Institute.
Ofte (altid?) har museer lukket mandag.

Shedd Aquarium. Tæt på centrum, mod syd. Ved vandet.

"Strøget" Michigan Avenue.

Hvis du er der en weekend er der måske football på Soldier Field.
(Chicago Bears) Tæt på centrum, mod syd.
Eller evt. ganske almindeig fodbold. Hvis det interesserer dig bare lidt
så prøv det for at opleve hvordan amerikanerne går til fodbold.!
(Det gælder mange andre ting efter min mening. Det er spændende at se
hvordan de gør det!)

Det gamle vandtårn. En af de ældste bygninger. Overlevede branden i
attenhundrede et-eller-andet. Hvor en stor del af byen brændte.

Blues. Chicago er hjemsted for en masse bluesmusik. Såvidt jeg ved er
spillesteder centreret i området vest for Michigan Avenue.
(Buddy Guy skulle eje et spillested der)

Men brug selv tid på at kigge på Internet. man kan få en masse gode
informationer.

Se bla. link vedr. 2000 på denne side:
http://travel-library.com/usa-illinois

http://www.choosechicago.com/map_downtown.html

Mad.? Der er vist ikke meget at skrive hjem om. Selvfølgelig har de
nogle store bøffer.
Vær forberedt på nogle enorme portioner. Og at give ca. 15% drikkepenge.

Mvh. Jørgen

Fra : Jens B

Dato : 06-09-04 12:48

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
> Jeg kan foreslå at starte med en tur i en af dobbeltdækkerbusserne. -
> (Rundvisning for turister)
> En tur rundt i centrum varer ca. 1,5 time såvidt jeg husker. (Man kan
> stå af og på som man synes)

Som alternativ kører der gratis busser (Free Trolley) i hele området omkring
The Loop, hvor man også kan hoppe af og på som man vil, ved alle
seværdighederne.

> Mad.? Der er vist ikke meget at skrive hjem om. Selvfølgelig har de
> nogle store bøffer.
> Vær forberedt på nogle enorme portioner. Og at give ca. 15% drikkepenge.

Nåh, jeg synes nu der var rigtig mange restauranter, for enhver smag.
Personligt spiste jeg på de følgende tre:
Rainforest Café : http://www.rainforestcafe.com/vDetail.asp?id=9 Her synes
jeg altid at man får rigtig god mad.
Weber Grill Restaurant :
http://www.webergrillrestaurant.com/restaurants/chicago.htm Det var også
rigtig godt.
Cheesecake Factory : http://www.cheesecakefactory.com/locations.htm Det er
min personlige favorit.

Det er så lige min type restauranter, men der var også massere andre, hvis
man er til det mere fine. F.eks. så Grand Lux Café på Michigan Avenue også
ud til at være godt, men jeg nåede dog ikke at spise der.

Fra Navy Pier er der sejlture på Lake Michigan, hvorfra man får et flot syn
af byens skyline.

Jens

Fra : Steen Johansen

Dato : 06-09-04 16:53

"Jens B" <no-more@spam-for-me.dk> wrote in message

> [...]

ud til at være godt, men jeg nåede dog ikke at spise der.

Fra Navy Pier er der sejlture på Lake Michigan, hvorfra man får et flot syn

Rainforest Café er det skrækkeligste sted jeg har været i hele mit liv (56
år)
Men Weber Grill Restaurant er nok det tætteste men kan komme på Grill mekka
Det er det samme:
> Jeg kan foreslå at starte med en tur i en af dobbeltdækkerbusserne. -
> (Rundvisning for turister)
> En tur rundt i centrum varer ca. 1,5 time såvidt jeg husker. (Man kan
> stå af og på som man synes)
Og:
Som alternativ kører der gratis busser (Free Trolley) i hele området omkring
The Loop, hvor man også kan hoppe af og på som man vil, ved alle
seværdighederne.

Mvh Steen

Fra : Jesper Christensen

Dato : 06-09-04 20:07

JG wrote:
> Tips til et par dages ophold i Chicago modtages gerne:
>
> Hvad skal man se?
> Hvor skal man spise?

Jørgen, Jens og Steen har ramt det meste, men jeg vil lige give mit besyv
med, da jeg kommer til Chicago mindst en 5-6 gange om året, hvilket egentlig
er for lidt når man bor 2 1/2 time derfra.

Jeg foretrækker klart the Hancock Institute frem for Sears Tower. For det
første er det meget billigere, men der er også færre mennesker der, så køen
til at komme op er væsentlig kortere. Man kan også komme udenfor og føle på
egen krop hvorfor Chicago er "The Windy City".

Hancock ligger nede ved kystlinjen, så man kan få en meget flot udsigt.
Sidste Oktober var vi deroppe lige før, under og efter solnedgang, og det
kan helt klart anbefales. Det var et utroligt syn at se selve solnedgangen,
men også hvordan Chicago lyser op efter mørkets frembrud.

The Cheesecake Factory ligger forresten i samme bygning og kan klart
anbefales. Det er en anelse dyrt, men ikke i fohold til niveauet i en storby
som Chicago.

Museerne der blev nævnt er også at anbefale, især The Shedd Aquarium, som er
verdens største Aquarie. De har nu delfin show og også em afdeling med hajer
samt selvfølgelig alverdens fisk.

Museum of Science and Industry er også meget sjovt, især hvis du har børn
med...eller barnlige sjæle. De har blandt andet en kæmpe model jernbane. Der
er meget interaktive ting man kan foretage sig der.

Chicago Art Institute er utrolig stort og flot.

Hvis du er der en Tirsdag er de fleste museer gratis at komme ind til, på
nær Shedd Aquarium.

Som Jørgen sagde, Michigan Ave, som kaldes the Magnificent Mile.

The Rainforest cafe er også meget sjov, igen især hvis du har børn med, men
maden er udemærket.

Navy Pier er en lang mole med alverdens butikker, et teater osv. Jeg synes
det er anelse "overrated", men hvis man går derned om aftenen når der er
diverse arrangementer er det ok.

En bådtur, som der er foreslået kan helt klart anbefales. Hvis du kan komme
ud efter mørkets frembrud er det utrolig flot at se Chicago Skyline.

Men ellers er det vigtigste i Chicago at snuse til atmosfæren. Man kan have
for meget planlagt. Bare at gå rundt og mærke atmosfæren og det liv som
Chicago er kendt for er helt klart det bedste. På Michigan Ave er der
diverse markeder og arrangementer, lidt ala strøget derhjemme, men så
alligevel ikke.

Hvis du har tid og er sportsinteresseret kan du altid få set noget Baseball
(White Sox eller Cubs), Football (Bears), Basketball (Bulls) eller
selvfølgelig Hockey (Blackhawks)...

Håber du kan bruge det til noget...spørg endelig igen hvis du har flere qs..

--
Best Regards/Med Venlig Hilsen
Jesper "BigJay" Christensen