bøde for manglende reg.att?
Fra : Glenn Kramme

Dato : 10-05-01 12:24

Vi har snakket lidt om følgende situation, og vil høre om nogle kan hjælpe:

Man har to motorcykler, den ene er registreret og den anden er ikke.

-hvis man nu, rent hypotetisk selvfølgelig, kommer til at sætte sin
nummerpladen på den "forkerte" cykel, dvs. den der ikke er registreret, hvad
giver det i bøde hvis polizen stopper en?

-jeg har hørt noget om at man får reg.afgiften i bøde? (lidt vildt)

vh
Glenn
(1 motorcykel

Fra : Steffler

Dato : 10-05-01 12:32

"Glenn Kramme" <s01gtk@msektor.auc.dk> wrote in message
> [...]
hvad
> giver det i bøde hvis polizen stopper en?
>
> -jeg har hørt noget om at man får reg.afgiften i bøde? (lidt vildt)

Nope.. det samme sker hvis du bliver taget 2+ gange med
prøveplader.. Min kammerat har sådan en hængende over
hovedet.. Næste gang han bliver stoppet er det fuld afgift.

Men der må vel også komme en eller anden ting for fup og
svindel med nummerpladen...

/S

Fra : Niels S.

Dato : 10-05-01 12:32

Glenn Kramme skrev

> -jeg har hørt noget om at man får reg.afgiften i bøde? (lidt vildt)

Det har jeg også hørt og synes egentligt det er ganske retfærdigt! (Uha -
fik jeg nu startet en ny lang tråd om janteloven

Det er dog ikke det værste der kan hænde dig. Dummer du dig en dag og
smadrer et andet menneske så kan du godt begynde at spille noget mere Lotto,
for det er din eneste chance for at komme ud af det økonomiske uvejr du får
rodet dig ind i. (Læs: nul forsikring)

Mit råd: se at få registreret den cykel og nyd den så, eller sælg den til en
der vil.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Frasier

Dato : 10-05-01 18:27

"Niels S." <HondaVFR@TheRaceTrack.com> wrote in message
> Glenn Kramme skrev

> Det har jeg også hørt og synes egentligt det er ganske retfærdigt! (Uha -
> fik jeg nu startet en ny lang tråd om janteloven

Arhhhh....der var vist mange ting der blev blandet sammen der!
Jeg giver dig ret, det er helt fair, men derfor kan man da godt være mod de
høje reg.afgifter vi har herhjemme!

Frasier

Fra : Niels S.

Dato : 11-05-01 14:40

Frasier skrev

> Jeg giver dig ret, det er helt fair, men derfor kan man da godt være mod
de
> høje reg.afgifter vi har herhjemme!

Jep! Jeg tror ikke der er mange der ærligt vil sige at de synes afgifterne
er passende, men derfra og så til at undlade registreringen ....... nul.

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Peder Sinding

Dato : 10-05-01 12:35

Du har hørt helt rigtigt!! Det er til Told&Skat, dertil kommer hvad politiet
skal have i egentlige bøder.
Det er dog ikke det værste, for hvis du er så uheldig at lave en skade,
hænger du på al erstatning selv. det kan "ruinere" dig resten af livet!! Der
er ingen forsikringsselskaber, heller ikke en eventuel personlig
ansvarsforsikring, som vil dække den slags skader.
Jeg siger bare "god fornøjelse"- og tænk dig godt om..........

Peder.

nyhedsmeddelelse:9ddtlp$biv$1@sunsite.dk...

Fra : Michael Lyngbøl

Dato : 11-05-01 20:00

On Thu, 10 May 2001 13:23:31 +0200, Glenn Kramme wrote:
> [...]
> nummerpladen på den "forkerte" cykel, dvs. den der ikke er registreret, hvad
> giver det i bøde hvis polizen stopper en?

Det er så hvad det er.

Men hvad der skrives andet steds i denne tråd er at der ikke er _nogen_
forsikring der dækker.
Det er jo ikke vældig smart hvis du er så uheldig at lave skade på
andre, dig selv eller blot cyklen(!)

--
Michael Lyngbøl -- Opinions are mine[TM];
CBR 600F