Hvad er en kæreste?
Fra : Christina

Dato : 04-09-04 16:30

Der er vist mange forskellige definitioner på, hvad det vil sige at være
kærester....Hvad mener I er det vigtige ved "kæresteforhold" og hvad vil det
egentlig sige, at være kærester? Blot nysgerrighed over hvor forskelligt vi
kan se på det

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 16:53

Christina skrev:

> [...]
> kærester....Hvad mener I er det vigtige ved "kæresteforhold" og hvad vil
> det egentlig sige, at være kærester? Blot nysgerrighed over hvor

Jeg vil mene man er kærester når man er blevet enige om det.

Dvs. fordi man har sex med hinanden og kysser behøver det ikke betyder
man er kærester - man kan fx. have aftalt at det bare er sådan noget
uforpligtende.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : ThomasB

Dato : 04-09-04 17:42

"Christina" <Christin(remove)@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> egentlig sige, at være kærester? Blot nysgerrighed over hvor forskelligt

Man er vel kærester når begge parter er forelskede.

1. gang man ses er det en "date" (stævnemøde?)
2. gang er også et stævnemøde
3. gang er det tid til sex
4. gang så er man vel kærester, indtil man får fra hinanden

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 18:02

ThomasB skrev:

> 3. gang er det tid til sex

Er det ikke 1. gang og de efterfølgende?

Fra : Christina

Dato : 04-09-04 20:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Er det ikke 1. gang og de efterfølgende?

Jo men...hvad kræver det af hinanden at være kærester så - det var mere det
jeg mente, ikke hvornår man "er" det

Fra : T.Jakobsen

Dato : 04-09-04 21:19

Christina wrote:

> Jo men...hvad kræver det af hinanden at være kærester så

Det var da også et nemt lille spørgsmål hva´ ?

Måske kræver det lige så mange forskellige ting som vi er forskellige
mennesker....
Forståelse - overbærenhed - medfølelse - engagement - respekt - nærhed
O.S.V - O.S.V.....Overskud og et positivt livssyn måske....

Venligst
Tom

Fra : Christina

Dato : 04-09-04 22:39

T.Jakobsen wrote:

> [...]
> Forståelse - overbærenhed - medfølelse - engagement - respekt - nærhed
> O.S.V - O.S.V.....Overskud og et positivt livssyn måske....

Gode bud, bestemt...mere?

Fra : Ulvir

Dato : 04-09-04 22:50

Christina wrote:

> Gode bud, bestemt...mere?

Hvad med dig? Ingen bud?

Fra : Christina

Dato : 05-09-04 08:50

Ulvir wrote:

> Hvad med dig? Ingen bud?

joo da..velvillighed overfor hinanden, synes jeg er et vigtigt punkt...at
respektere hinandens forskelligheder, og ikke søge at lave hinanden om til
noget andet end det man er/respektere at man er to forskellige
personer....åbenhed overfor hinanden/at kunne kommunikere sammen....at
forkæle hinanden....
Der hvor jeg tit ser det går galt, det er f.eks. kommunikationen...den
manglende respekt for hinanden efterhånden...den manglende forkælelse...så
et nyt spørgsmål, kunne være, hvorfor går det ofte galt undervejs, selvom
man har de rette intentioner fra starten af? :)

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 11:16

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke 1. gang og de efterfølgende?

Nej, jeg er nu ikke så meget til
jeg-praler-til-mine-venner-om-sex-på-første-date-macho-snak.

Det er ikke så vigtigt hvor tidligt man havde sex, mere om det passede ind i
situationen, og om man var *rigtig* tændte på hinanden. Hvis man som mand
lader der gå lidt ekstra tid, så vil kvinden garanteret også være mere
tændt, og sex vil fremover være noget mere særligt, end hvis man bare
kneppede som kaniner på første date.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:19

ThomasB skrev:

> Nej, jeg er nu ikke så meget til
> jeg-praler-til-mine-venner-om-sex-på-første-date-macho-snak.

Det er heller ikke det der er tale om her. Hvor læser du det henne?

> [...]
> være mere tændt, og sex vil fremover være noget mere særligt, end hvis
> man bare kneppede som kaniner på første date.

Tja... med min nuværende kæreste "kneppede vi som kaniner" første gang
vi sås og det samme næsten hver efterfølgende dag i ca. 1½ måned og
først derefter begyndte vi som kærester.

Det er nu 3 år siden og vi "knepper stadig som kaniner" for nu at bruge
det dejlig maleriske udtryk du kom med

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 12:24

> Det er heller ikke det der er tale om her. Hvor læser du det henne?

Her: "Er det ikke 1. gang og de efterfølgende? "

> Tja... med min nuværende kæreste "kneppede vi som kaniner" første gang
> vi sås og det samme næsten hver efterfølgende dag i ca. 1½ måned og
> først derefter begyndte vi som kærester.

Ok.

> Det er nu 3 år siden og vi "knepper stadig som kaniner" for nu at bruge
> det dejlig maleriske udtryk du kom med

Ja, netop.
I startede som kaniner, og er nu stadig som kaniner.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 12:42

ThomasB skrev:

> Her: "Er det ikke 1. gang og de efterfølgende? "

Du læser forkert. Jeg taler ikke om at prale.

> Ja, netop.
> I startede som kaniner, og er nu stadig som kaniner.

Jeg kan li at være kanin.....

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:19

> Du læser forkert. Jeg taler ikke om at prale.

Ok. Hvis du siger det ;)

> Jeg kan li at være kanin.....

Ja, og det kan din partner også?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:01

ThomasB skrev:

> Ja, og det kan din partner også?

Hvis jeg nu sir' det er hende som lige så ofte tager initiativ?

Ja hun elsker det.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:06

> Hvis jeg nu sir' det er hende som lige så ofte tager initiativ?

Ja, hvis du nu si'r det, hvad så?

> Ja hun elsker det.

Garanteret hun elsker det. For så får hun lov til, at bo hjemme hos dig -
det er jo dig der har "alle" pengene, huset og home-cinemaen

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:22

ThomasB skrev:

> Ja, hvis du nu si'r det, hvad så?

Ja så er det jo sådan.. du spurgte jo selv

> Garanteret hun elsker det. For så får hun lov til, at bo hjemme hos dig
> - det er jo dig der har "alle" pengene, huset og home-cinemaen

Ahh den holder ikke. Den med huset, "alle pengene" osv. er noget ganske
nyt..

Beklager

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 08:59

> Ja så er det jo sådan.. du spurgte jo selv

Men hvad fortæller det?

> Ahh den holder ikke. Den med huset, "alle pengene" osv. er noget ganske
> nyt..

Nååh.. ok, så det er noget nyt at du bestemmer

> Beklager

Det skal du da ikke beklage

Fra : PerX ...

Dato : 06-09-04 01:05

In article <pan.2004.09.05.15.01.15.358518@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...

> Hvis jeg nu sir' det er hende som lige så ofte tager initiativ?
>
> Ja hun elsker det.

Hvordan ser i ud? Er i fit og lækre? :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:23

PerX skrev:

> Hvordan ser i ud? Er i fit og lækre? :)

Glem det )

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 14:28

In article <pan.2004.09.06.06.22.39.291707@website.tuxx.dk>,
visit_my@website.tuxx.dk says...

> Glem det )

Wow - jeg forbavses stedse *g*

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 04-09-04 23:06

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message
> det
> vi
>
> Man er vel kærester når begge parter er forelskede.
>
> 3. gang er det tid til sex

Det er lige tidligt nok efter min mening.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-09-04 23:21

skrev:

> Det er lige tidligt nok efter min mening.

Tidligt?

Hvis ikke hun er med på den første aften så er jeg smuttet... jeg er
nok bare sær..

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-09-04 00:10

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in message

> Tidligt?
>
> Hvis ikke hun er med på den første aften så er jeg smuttet... jeg er
> nok bare sær..

At du mest er til sex er helt iorden. Når jeg selv tænker på en kæreste, så
tænker jeg mest på det psykiske, men et kys på panden/kinden, et knus/kram
og holden i hånd kunne jeg da godt finde på at udføre. Dog først efter en
del samtaler og andre sociale ting (ikke sex) med kvinden, ville disse mere
fysisk intime "våben" tages i brug.
Jeg tror, at jeg (også ) er unormal på det punkt.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 10:14

skrev:

> [...]
> sex) med kvinden, ville disse mere fysisk intime "våben" tages i brug.
> Jeg tror, at jeg (også ) er unormal på det punkt.

Grunden til at jeg skriver som jeg gør er, at sex i et forhold er meget
vigtigt for mig så derfor skal det "på bordet" allerede første aften
så jeg evt. kan få et billede af om hun er snerpet og
sex-kun-en-gang-om-måneden-typen eller om hun er nymfoman.

Fra : John Sahl

Dato : 05-09-04 10:30

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> aften så jeg evt. kan få et billede af om hun er snerpet og
> sex-kun-en-gang-om-måneden-typen eller om hun er nymfoman.

Det finder du nu ikke ud af bare fordi hun er nem den
første aften.

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:07

John Sahl skrev:

> Det finder du nu ikke ud af bare fordi hun er nem den første aften.

True og så alligevel ikke. Hvis hun melder klart ud at hun ikke vil og
sex er ikke vigtigt og blabla så kan hun få lov til at spise færdig
selv for så er jeg smuttet.

Den slags kvinder er farlige for en som mig og omvendt jeg er farlig for
dem for sex derimellem vil aldrig fungere.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 11:40

> True og så alligevel ikke. Hvis hun melder klart ud at hun ikke vil og
> sex er ikke vigtigt og blabla så kan hun få lov til at spise færdig
> selv for så er jeg smuttet.

Hvis du ikke evner at tænde dem, ja så er det vigtigt at de er
"selv-tændere".

Hvis du spørger en kvinde direkte på første date, hvor meget lyst til sex
hun har, så kan hun kun svare hvad hun er vant til fra tidligere forhold.
Hun er jo netop ikke i det forhold mere, så hvad hulen kan du bruge det til?

> Den slags kvinder er farlige for en som mig og omvendt jeg er farlig for
> dem for sex derimellem vil aldrig fungere.

Hvad mener du med "farligt"?

Hvorfor stoler du ikke på, at du kan få det til at fungere?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:49

ThomasB skrev:

> Hvis du ikke evner at tænde dem, ja så er det vigtigt at de er
> "selv-tændere".

Du bliver da ved!

Kan du ikke acceptere at der findes kvinder der er fløjtende ligeglade
med det? De vil når de vil og ikke på andre tidspunkter.

> forhold. Hun er jo netop ikke i det forhold mere, så hvad hulen kan du
> bruge det til?

Jeg vil vide om sex er normalt for hende eller om det er en onsdagsting.

> Hvad mener du med "farligt"?

Jeg mener det jeg siger. Det er farligt for forholdet. Det nytter ikke
noget man har en hvor hvem sex er en by i Rusland og den anden vil hver
dag.

> Hvorfor stoler du ikke på, at du kan få det til at fungere?

Fordi det ikke _kan_ fungere uden en skal gå meget på kompromis og gæt
lige engang hvem det bliver... nemmerlig... det bliver manden.

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-09-04 12:00

> Fordi det ikke _kan_ fungere uden en skal gå meget på kompromis og gæt
> lige engang hvem det bliver... nemmerlig... det bliver manden.

Vil det være helt umuligt for dig at leve uden sex?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 12:02

skrev:

> Vil det være helt umuligt for dig at leve uden sex?

Det spurgte du bare ikke om.....................

Ja!!

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 12:03

> Du bliver da ved!

Ja, det gør du da også

> Kan du ikke acceptere at der findes kvinder der er fløjtende ligeglade
> med det?

Jo, det kan jeg sagtes, men det kan du ikke, eftersom du skipper dem hvis de
ikke lige tænder på dig to gange om dagen.

> De vil når de vil og ikke på andre tidspunkter.

De vil når de er tændte på dig.
Hvis de gør det på andre tidspunkter, så er det for *din* skyld, for at
please dig.

> Jeg vil vide om sex er normalt for hende eller om det er en onsdagsting.

Men hvis hun havde onsdagssex i sit tidligere forhold, så behøver hun vel
ikke også have det i et forhold til dig?

At hendes tidligere mand ikke evnede at tænde hende, betyder vel ikke at du
heller ikke kan?

> Jeg mener det jeg siger. Det er farligt for forholdet. Det nytter ikke
> noget man har en hvor hvem sex er en by i Rusland og den anden vil hver
> dag.

Du skrev ikke farligt for forholdet, men bare "farligt".

Nej, det kan godt blive problematisk.

Men ikke fordi hun ikke vil have sex, men fordi der mangler noget i
forholdet.
Manglende sex er et symtom på noget andet der ikke fungerer.

> Fordi det ikke _kan_ fungere uden en skal gå meget på kompromis og gæt
> lige engang hvem det bliver... nemmerlig... det bliver manden.

Ok, det du siger er, at det ikke _kan_ fungere hvis du skal yde en indsats
for at få sex?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 12:25

ThomasB skrev:

> Ja, det gør du da også

Ikke med at beskylde dig for ting...

> Jo, det kan jeg sagtes, men det kan du ikke, eftersom du skipper dem hvis
> de ikke lige tænder på dig to gange om dagen.

Jeg snakker ikke om at de skal tænde på mig - jeg snakker om at de skal
være åbne for sex.

> De vil når de er tændte på dig.

Nej.

> Men hvis hun havde onsdagssex i sit tidligere forhold, så behøver hun
> vel ikke også have det i et forhold til dig?

Nej for hvis det er tilfældet så bliver der slet ikke noget forhold.

> At hendes tidligere mand ikke evnede at tænde hende, betyder vel ikke at
> du heller ikke kan?

Det behøver ikke handle om at tænde.

> Du skrev ikke farligt for forholdet, men bare "farligt".
>
> Nej, det kan godt blive problematisk.

Hold da helt ferie.. vi er enige

> Manglende sex er et symtom på noget andet der ikke fungerer.

Ja og det behøver _ikke_ være manden der er problemet.

> Ok, det du siger er, at det ikke _kan_ fungere hvis du skal yde en indsats
> for at få sex?

Nej.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:02

> Ikke med at beskylde dig for ting...

Hvad har jeg beskyldt dig for?

> Jeg snakker ikke om at de skal tænde på mig - jeg snakker om at de skal
> være åbne for sex.

Og det er alle kvinder ikke?

> Nej.

Jo.

> Nej for hvis det er tilfældet så bliver der slet ikke noget forhold.

Ok, jeg forstår.
Fordi hun ikke tændte på sin tidligere mand, så vil du ikke have noget med
hende at gøre.

> Det behøver ikke handle om at tænde.

Nej, det handler om at du kræver at en partner tilfredsstiller dig seksuelt,
om hun har lyst eller ej.

Spred benene og tænk på Gud, konge og fædreland....

Hvad må en kæreste kræve af dig?

> Hold da helt ferie.. vi er enige

Jeps :)

> Ja og det behøver _ikke_ være manden der er problemet.

Hvis man taler om, hvem der er problemet i et forhold, så har man intet
fattet af at leve i forhold.

> Nej.

Ok, så hvis en kvinde ikke vil tilfredsstille dig, på trods af at hun ikke
tænder på dig, så er hun ikke noget for dig?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 13:04

ThomasB skrev:

> Hvad har jeg beskyldt dig for?

At jeg ikke kan tænde min partner ?

> Og det er alle kvinder ikke?

Nej.

> Jo.

Nej. De kan have andre blokeringer.

> Ok, jeg forstår.
> Fordi hun ikke tændte på sin tidligere mand, så vil du ikke have noget
> med hende at gøre.

Du forstår ikke

> Ok, så hvis en kvinde ikke vil tilfredsstille dig, på trods af at hun
> ikke tænder på dig, så er hun ikke noget for dig?

Jeg vil skrive det som "så er vi ikke noget forhinanden".

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:15

> At jeg ikke kan tænde min partner ?

Har jeg skrevet det?

Jeg har skrevet at hvis din partner ikke har lyst til sex, så er det fordi
hun ikke tænder på dig.

> Nej.

Ok, så der findes mange kvinder der ikke har lyst til sex?

> Nej. De kan have andre blokeringer.

Hvilke?

> Du forstår ikke

Jo, for hvis du spørger hende om hvor meget lyst til sex hun har, så svarer
hun det hun havde i et tidligere forhold.
Hvis hendes tidligere kæreste ikke formåede at tænde hende, så havde hun
ikke så meget sex i sit tidligere forhold.
Og så skipper du hende, fordi du ikke tror du kan tænde hende mere end
hendes gamle kæreste.

> Jeg vil skrive det som "så er vi ikke noget forhinanden".

Nej, *du* er ikke noget for hende, for du ville aldrig formå at give hende
det *hun* har lyst til, så *hun* kunne tænde på dig, eller have lyst til at
gøre noget for dig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:03

ThomasB skrev:

> Har jeg skrevet det?
>
> Jeg har skrevet at hvis din partner ikke har lyst til sex, så er det
> fordi hun ikke tænder på dig.

Jeg har opfattet det på den anden måde.

> Ok, så der findes mange kvinder der ikke har lyst til sex?

Masser

> Hvilke?

Stress fx.

> [...]
> i sit tidligere forhold. Og så skipper du hende, fordi du ikke tror du
> kan tænde hende mere end hendes gamle kæreste.

Jeg har mødt mange kvinder i slige situationer hvor de har fortalt at de
i tidligere forhold ikke har haft så meget sex men de ønsker mere.

Så jeg er ikke enig i det du skriver.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:24

> Jeg har opfattet det på den anden måde.

Jeps, og det er det jeg mener, med at du ikke forstår kvinder (du skriver jo
også, at kvinder er sære på det seksuelle område)

> Masser

Okay, så der findes massere af kvinder der ikke gider sex... Aha..
Hvem herinde i dk.snak.seksualitet, melder sig frivilligt, som den kvinde
der ikke har lyst til sex - det skal selvfølgelig være kvinder der generelt
ikke har lyst til sex og ikke dem der ikke pt. tænder på deres mænd?

> Stress fx.

Stress er indtil videre det eneste du har nævnt, men stress er en ydre
påvirkning.
Kan du gøre noget ved at din partner er stresset? Tror du en gang massage,
lidt omsorg og en god middag ville hjælpe hende igang?

Men det er dig hun ikke tænder på, hvis hun ikke har lyst til sex. Dukkede
f.eks Brat Pitt op og ville give hende en gang massage, lidt omsorg og en
god middag, så var de på vej en tur i kanen...

Du skriver "stress fx." kan du nævne flere?

> Jeg har mødt mange kvinder i slige situationer hvor de har fortalt at de
> i tidligere forhold ikke har haft så meget sex men de ønsker mere.

Ja, det er klart at kvinder sidder og fortæller dig på første date, at de
vil have mere sex end der tidligere partner kunne give...
Dem har du sikkert mødt *masser* af..

> Så jeg er ikke enig i det du skriver.

Nej, det er du vel ikke, for du vil ikke indse, at det kræver at du er på
lige fod med din partner og at du skal give noget af dig selv.
Indtil du indser det, så vil du have en kvinde, som pleaser dig fordi hun er
bange for konsekvenserne.
Hun tror hun er afhængig af dig..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:25

ThomasB skrev:

> Jeps, og det er det jeg mener, med at du ikke forstår kvinder (du skriver
> jo også, at kvinder er sære på det seksuelle område)

Er du en kvinde nu? Det er _dig_ jeg havde tolket på den anden måde. Det
gør jeg sådan set stadig

> Kan du gøre noget ved at din partner er stresset? Tror du en gang
> massage, lidt omsorg og en god middag ville hjælpe hende igang?

Ved jeg da ikke. Min partner har ikke stress.

> Ja, det er klart at kvinder sidder og fortæller dig på første date, at
> de vil have mere sex end der tidligere partner kunne give... Dem har du
> sikkert mødt *masser* af..

Ikke masser.. men nogle stykker.

> [...]
> på lige fod med din partner og at du skal give noget af dig selv. Indtil
> du indser det, så vil du have en kvinde, som pleaser dig fordi hun er

Nope.

Men jeg tror vi er ved at nå en EOD. For du har hverken mere ret end jeg.

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 09:08

> Er du en kvinde nu? Det er _dig_ jeg havde tolket på den anden måde. Det
> gør jeg sådan set stadig

Du tolker det som om de er sære, det har du selv skrevet.

> Ved jeg da ikke. Min partner har ikke stress.

Aldrig?

> Ikke masser.. men nogle stykker.

Ok, det var bare fordi du skrev "mange", at jeg tolkede det som masser..

> Nope.

Men det er det billede du giver, når du fortæller om dit forhold.
Hun bestemmer intet, nul nix. Det er dig der ejer alting.
Hun kan bare smutte...

> Men jeg tror vi er ved at nå en EOD.

Ok.

> For du har hverken mere ret end jeg.

Nej, sikkert ikke.

Fra : Paul

Dato : 06-09-04 12:46

> Men jeg tror vi er ved at nå en EOD. For du har hverken mere ret end jeg.

Hmm, det lader til jeg er gået glip af noget.

Jeg var ikke klar over en diskussion skulle ende med den ene part har mere
ret end den anden.

M.v.h.

Paul

Fra : Feeling 102, acting ~

Dato : 05-09-04 12:41

> [...]
> ikke også have det i et forhold til dig?
>
> At hendes tidligere mand ikke evnede at tænde hende, betyder vel ikke at

Sex en gang om ugen burde da være mere end rigeligt?

> Men ikke fordi hun ikke vil have sex, men fordi der mangler noget i
> forholdet.
> Manglende sex er et symtom på noget andet der ikke fungerer.

Så sort og hvidt er det altså ikke!

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:21

"Feeling 102, acting 17" <@> skrev i en meddelelse

> du
>
> Sex en gang om ugen burde da være mere end rigeligt?

Burde i forhold til hvad?

> Så sort og hvidt er det altså ikke!

Nå? Forklar...

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-04 13:08

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Manglende sex er et symtom på noget andet der ikke fungerer.

Som f.eks. graviditet.

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:18

"Lars Hansen" <larzimanfjerndette@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Som f.eks. graviditet.

Hehe.. Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Men graviditet er vel undtagelsestilstand i hjemmet :)

Jeg har dog erfaret at en graviditet sagtens kan give mere sex, end normalt

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-04 13:36

> Hehe.. Det havde jeg ikke lige tænkt på.

Lidt mere alvorligt. Hvordan ser du egentlig på det, såfremt du skulle havne
i et parforhold hvor sexlivet pludselig går i stå? (pga. langvarig sygdom,
personlig krise ell. lign.).

Vil du så blive i forholdet og kæmpe for det, eller er sex for vigtig en del
for dig? Du har måske ligefrem prøvet det?

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 14:12

> [...]

del
> for dig? Du har måske ligefrem prøvet det?

Jeg ved ikke om det er mig, eller Martin du taler til, men jeg vil gerne
svare :)

Hvis sexlivet går i stå, så ville jeg nok sætte mig ned med min kæreste og
tale om det.

Hvis det er fordi hun har en krise, så ville jeg gøre alt for at hjælpe
hende igennem.
Hvis jeg har en krise, ville jeg fortælle hende det.

Hvis hun mener at jeg ikke giver hende opmærksomhed nok, så ville jeg
udtænke områder hvor jeg kunne gøre mig bedre.

Der er den klassiske historie om manden og konen, som hver dag går til
bageren og køber et rundstykke.
Når de kommer hjem, så får manden "overen", og konen får "underen", sådan
tror de hver især, at den anden vil have det. Men i virkeligheden ville
manden hellere have "underen" og konen hellere have "overen", men de har
aldrig sagt noget, men bare "ofret" sig for hinanden. Konen føler hun ofrer
sig, og det samme gør manden. Men i virkeligheden vil de det samme.

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-04 14:58

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke om det er mig, eller Martin du taler til, men jeg vil gerne
> svare :)

Det var dig, men det kunne da være ret interessant at høre Martins holdning.
Hvis vi da kan få råbt ham op...

Lars

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 15:06

> Det var dig, men det kunne da være ret interessant at høre Martins
holdning.

Det kunne da også være interessant, at høre din holdning :)

> Hvis vi da kan få råbt ham op...

Han er vel igang med at bolle som en kanin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:05

ThomasB skrev:

> Han er vel igang med at bolle som en kanin

ROFL så fik jeg det mærkat!

Nah...

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:25

> ROFL så fik jeg det mærkat!

Hehe jeps

> Nah...

Joh

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:05

Lars Hansen skrev:

> Det var dig, men det kunne da være ret interessant at høre Martins
> holdning. Hvis vi da kan få råbt ham op...

Det skulle ikke blive noget problem

Langvarig sygdom siger du?

Det vil være en lidt anderledes situation, lidt svært at forklare.

Men det vil i sidste ende (uden at have prøvet det) nok være noget som
ødelagde forholdet.

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-09-04 19:51

> Men det vil i sidste ende (uden at have prøvet det) nok være noget som
> ødelagde forholdet.

Langvarig sygdom vil selvfølgelig være en stor belastning for de fleste
parforhold (af mange forskellige årsager). Man har selvfølgelig også lov til
at prioritere sex højt i et parforhold, men hvis man forlader det når man
møder modgang (og derfor ikke får sex nok), så synes jeg ikke rigtigt at der
er tale om kærlighed - gensidig tiltrækning måske - men ikke kærlighed.....
(nej, kærlighed og forelskelse er squ ikke det samme).

Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 20:47

Lars Hansen skrev:

> [...]
> når man møder modgang (og derfor ikke får sex nok), så synes jeg ikke
> rigtigt at der er tale om kærlighed - gensidig tiltrækning måske - men

Tja tjo. Hvis man forlader det for hurtigt vil jeg give dig ret, men hvis
man virkelig har forsøgt, at rette op på det og tilsidst kun føler en
tom skal så må man forlade den synkende skude.

> ikke kærlighed..... (nej, kærlighed og forelskelse er squ ikke det
> samme).

Nemlig der er stor forskel.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:34

> Tja tjo. Hvis man forlader det for hurtigt vil jeg give dig ret, men hvis
> man virkelig har forsøgt, at rette op på det og tilsidst kun føler en
> tom skal så må man forlade den synkende skude.

Hvis man virkelig har forsøgt, så bliver man ikke ved med at have krise.

> Nemlig der er stor forskel.

For-elske = det der kommer før man elsker hinanden.
Kærlighed = elske hinanden.

Der er ikke stor forskel.

F.eks så længes jeg efter min kæreste når hun ikke er i nærheden, og glæder
mig som en nyforelsket til at se hende igen. Og når jeg ser hende, så kilder
det i maven - vi har været kærester og boet sammen i 10 år.

Nogle er så heldige at de kan bevare forelskelsesfølelsen altid i deres
forhold, men det kræver at man arbejder for det. Selfølgelig vil man altid
have kriser i et forhold, men jo mere man lærer hinanden at kende, jo
nemmere er det at overstå en krise.

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 21:07

> Tja tjo. Hvis man forlader det for hurtigt vil jeg give dig ret, men hvis
> man virkelig har forsøgt, at rette op på det og tilsidst kun føler en
> tom skal så må man forlade den synkende skude.

Jeg tror og håber på, at hvis man er så uheldig at blive ramt af alvorlig
sygdom, så kommer kampen for overlevelse til at overskygge alle andre behov.
Jeg vil hellere have en levende mand og undvære sex, end jeg vil have en,
der ikke er det!

Forestil dig, at din kæreste blev ramt. Hun kæmper for at overleve, mens du
irritereres over, at hun er syg, når du vil have sex. "Desværre skat, det
kan godt være, at du har tabt håret og mistet et bryst, det er også synd,
men jeg KAN og VIL ikke undvære sex, så skal vi ikke bare gå hver til sit".

Det er sq da kærlighed, der vil noget.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 21:43

Mette skrev:

> [...]
> andre behov. Jeg vil hellere have en levende mand og undvære sex, end jeg

Enig.

> [...]
> det kan godt være, at du har tabt håret og mistet et bryst, det er også
> synd, men jeg KAN og VIL ikke undvære sex, så skal vi ikke bare gå hver

Sjovt du lige netop skriver det for kender et ægtepar hvorpå det netop
er tilfældet.

Jeg håber aldrig vi ender i den situation.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:26

> [...]
>
> Det vil være en lidt anderledes situation, lidt svært at forklare.
>
> Men det vil i sidste ende (uden at have prøvet det) nok være noget som

Tja, for det kræver nemlig en mand, ikke at flygte fra problemerne..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:26

ThomasB skrev:

> Tja, for det kræver nemlig en mand, ikke at flygte fra problemerne..

Hold nu op.

Dvs. man er en mand hvis man bliver i et dødsdømt forhold og ødelægger
sig selv?

Du må være en rigtig stor og stærk mand Thomas.

Næh du... en MAND gør det rigtige og det kan svinge afhængig af
situationen.

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 09:24

> Hold nu op.

Hvorfor?

> Dvs. man er en mand hvis man bliver i et dødsdømt forhold og ødelægger
> sig selv?

Men hvorfor er forholdet pludeselig dødsdømt?

> Du må være en rigtig stor og stærk mand Thomas.

Det mener min kæreste også.

> Næh du... en MAND gør det rigtige og det kan svinge afhængig af
> situationen.

Jeps.

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 21:03

> [...]

> Det vil være en lidt anderledes situation, lidt svært at forklare.
>
> Men det vil i sidste ende (uden at have prøvet det) nok være noget som

Wow!! Har du fortalt din kæreste, at hvis hun blev alvorligt syg og ikke
havde kræfter til sex, så ville du glide ud af forholdet istedet for at
støtte hende og være der for hende som en MAND?
Er sex vigtigere end kærlighed? Og her taler jeg om den kærlighed, hvor man
ofrer sine egne behov for den andens behov?

Fra : J¤mfruen\)

Dato : 06-09-04 21:44

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in message
> [...]
man
> ofrer sine egne behov for den andens behov?

Tanken om- hvad der ville ske hvis HAN fik en livstruende sygdom, eller en
sygdom der krævede lang tids medicinering - med noget der fik potensen til
at svinde ind. Gad vide hvor HANS selvværd så ville være.

Bare en tanke
Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Ulvir

Dato : 06-09-04 21:58

J¤mfruen) wrote:

> [...]
> eller en sygdom der krævede lang tids medicinering - med noget der
> fik potensen til at svinde ind. Gad vide hvor HANS selvværd så ville

LOL

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 22:22

J¤mfruen) skrev:

> Tanken om- hvad der ville ske hvis HAN fik en livstruende sygdom, eller en
> sygdom der krævede lang tids medicinering - med noget der fik potensen
> til at svinde ind. Gad vide hvor HANS selvværd så ville være.

Nu håber jeg ikke du taler om mig, men om HAN i generel tale.

Det vil ikke være sjovt for nogle uanset køn at få en alvorlig sygdom.

> Bare en tanke

Skam også bare en tanke fra mig.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 21:44

Mette skrev:

> [...]
> støtte hende og være der for hende som en MAND? Er sex vigtigere end
> kærlighed? Og her taler jeg om den kærlighed, hvor man ofrer sine egne

Har jeg sagt jeg _vil_ forlade forholdet?

Læs nu hvad jeg skriver

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-09-04 21:55

> Har jeg sagt jeg _vil_ forlade forholdet?
>
> Læs nu hvad jeg skriver

Jeg forstod det sådan, at du pga. manglende sex mente at forholdet så bare
ville være en tom skal, og at det derfor ville gå i stykker. I så fald er
det svært at konkludere andet, end at du mener at sex er vigtigere end
kærlighed.

Nuvel, det er ikke svært at forstå, at et sådant forhold kan bryde sammen
pga. presset. Men spørgsmålet gik specifikt på om manglende sex ville få dit
parforhold til at gå i stykker, uanset at der var en alvorlig sygdom
involveret, og det svarede du bekræftende på. Om der så er tale om at du
aktivt forlader forholdet eller ej, eller at det bare gå i stykker.......

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 22:21

Lars Hansen skrev:

> [...]
> bare ville være en tom skal, og at det derfor ville gå i stykker. I så
> fald er det svært at konkludere andet, end at du mener at sex er

Det er ikke noget jeg vil forlade og jeg aner ikke hvordan jeg ville få
det i sådan et forhold.

Men jeg ville kunne _forestille_ mig at forholdet ville gå i stykker fra
begge parter.

> alvorlig sygdom involveret, og det svarede du bekræftende på. Om der så
> er tale om at du aktivt forlader forholdet eller ej, eller at det bare gå
> i stykker.......

Det vil jeg kunne forestille mig ja. Men da jeg aldrig har prøvet det og
heller ikke ønsker det så må jeg være svar skyldig.

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 20:57

> [...]
> ikke også have det i et forhold til dig?
>
> At hendes tidligere mand ikke evnede at tænde hende, betyder vel ikke at

Rigtig god pointe. It takes two to tango. Og hvis tangoen foregik om
onsdagen i et tidligere forhold var det måske fordi de ikke havde rytmen
sammen. Den rytme kan hun måske finde hos dig.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 11:03

> [...]
> så jeg evt. kan få et billede af om hun er snerpet og
> sex-kun-en-gang-om-måneden-typen eller om hun er nymfoman.

Sikke da noget overfladisk pjat

Hvis du har lyst til meget sex, så skal du også nok få det, hvis du er en
god forfører.
Hvis hun ikke har så meget lyst til sex, så er det fordi hun ikke tænder på
dig

I et hvert parforhold burde man kunne få så meget sex, som man overhovedet
overkommer, hvis man altså er en god elsker.

Så i stedet for at du "tester" hende den første aften, skulle du hellere
kigge på dine egne evner som sexpartner :)

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:06

ThomasB skrev:

> Sikke da noget overfladisk pjat

Det synes du ja

> Hvis du har lyst til meget sex, så skal du også nok få det, hvis du er
> en god forfører.

Præcis.

> Hvis hun ikke har så meget lyst til sex, så er det fordi hun ikke
> tænder på dig

Nope. Min eks var typen der ville vente til efter 3 måneder.

> I et hvert parforhold burde man kunne få så meget sex, som man
> overhovedet overkommer, hvis man altså er en god elsker.

"Burde" er kodeordet. Men kvinder kan være sære på det punkt..

> Så i stedet for at du "tester" hende den første aften, skulle du hellere
> kigge på dine egne evner som sexpartner :)

Dem behøver jeg så vidt jeg er orienteret ikke kigge ret meget på *GG*

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 11:29

> Det synes du ja

Hvis man *kun* er ude på at få sex, så ok, hvis begge parter er indstillet
på det.

Men hvis man leder efter en fast partner, som man skal have tingene til at
fungere sammen med, så er sex altså en meget lille del af det. Folk der
påstår andet, er folk der får for lidt sex, og altså er dårlige forførere.

> Præcis.

Godt, så er dette heller ikke så vigtigt:
[Martin]
> [...]
> så jeg evt. kan få et billede af om hun er snerpet og
> sex-kun-en-gang-om-måneden-typen eller om hun er nymfoman.

Hvis du er en god elsker, så er du ligeglad om hun normalt er vant til
"sex-kun-en-gang-om-måneden" eller om hun er nymfoman. Du skal nok få det du
har lyst til.

> Nope.

Jo da, hvad skulle det ellers være?

> Min eks var typen der ville vente til efter 3 måneder.

Mange mennesker har principper.

Havde hun tændt på dig, så havde hun heller ikke ville vente, med mindre du
var hendes første.

> "Burde" er kodeordet.

Hvad mener du med at det er kodeordet?

> Men kvinder kan være sære på det punkt..

Nej, det er fordi du ikke forstår dem.

> Dem behøver jeg så vidt jeg er orienteret ikke kigge ret meget på *GG*

Ja, det praler du jo med

Men hvis du har behov for at teste om hun har lyst til sex, så må det betyde
at du ikke evner at tænde hende, når du har lyst...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:37

ThomasB skrev:

> [...]
> fungere sammen med, så er sex altså en meget lille del af det. Folk der
> påstår andet, er folk der får for lidt sex, og altså er dårlige

Altså jeg _gider_ ikke forføre min partner hver dag.. hun må sq selv
komme også.

> Hvis du er en god elsker, så er du ligeglad om hun normalt er vant til
> "sex-kun-en-gang-om-måneden" eller om hun er nymfoman. Du skal nok få
> det du har lyst til.

Der tager du grueligt galt. En kvinde der har lukket for det varme vand
har lukket.

> Jo da, hvad skulle det ellers være?

Der kan da være en million andre grunde...

> Mange mennesker har principper.

Principper hænger mig langt ud af halsen hvis det er principper for
princippernes skyld.

> Havde hun tændt på dig, så havde hun heller ikke ville vente, med
> mindre du var hendes første.

Jeg var hendes første...

Det er sjovt så travlt du har med at fortælle mig min partner ikke
tænder på mig??

> Hvad mener du med at det er kodeordet?

Ja at det ikke altid afhænger af om man tænder sin partner eller ej.

> Nej, det er fordi du ikke forstår dem.

Aha.

> Ja, det praler du jo med

Nej det praler jeg ikke med men du bliver ved med at fortælle mig at jeg
ikke tænder min partner...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:50

Martin Johansen [6000] skrev:

> Nej det praler jeg ikke med men du bliver ved med at fortælle mig at jeg
> ikke tænder min partner...

Hvilket pisser mig af for det er en lodret løgn.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 12:14

> Hvilket pisser mig af for det er en lodret løgn.

Hvis en kvinde i et parforhold ikke har lyst til at have sex, hvilken anden
grund, end at hun ikke tænder på sin partner, er der så?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 12:26

ThomasB skrev:

> Hvis en kvinde i et parforhold ikke har lyst til at have sex, hvilken
> anden grund, end at hun ikke tænder på sin partner, er der så?

Stress? Bare en af mange grunde.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:07

> Stress? Bare en af mange grunde.

Stress er mange ting - kom med et eksempel på stress.

Og hvis der er mange andre grunde, som du skriver, så kom med en anden grund
udover stress..

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-09-04 13:26

ThomasB wrote:

> Og hvis der er mange andre grunde, som du skriver, så kom med en anden grund
> udover stress..

At hun ikke føler sig værdsat, at hun ikke føler sig attraktiv, at hun
ikke føler sig set osv osv

Kvinder er meget hårde ved sig selv og har desværre en tendens til at
vende problemer indad, dvs at de tror at evt problemer udspringer fra
dem og de opfinder så argumenter for hvorfor de ikke fortjener at blive
attrået.

Marianne Feddersen

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:54

"Marianne Feddersen" <marianne@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> At hun ikke føler sig værdsat, at hun ikke føler sig attraktiv, at hun
> ikke føler sig set osv osv

Nemlig

> [...]
> vende problemer indad, dvs at de tror at evt problemer udspringer fra
> dem og de opfinder så argumenter for hvorfor de ikke fortjener at blive

Netop, hvis en kvinde ikke føler sig værdsat af sin partner, så kan det have
konsekvenser for sexlivet.

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-09-04 14:13

ThomasB wrote:
> Netop, hvis en kvinde ikke føler sig værdsat af sin partner, så kan det have
> konsekvenser for sexlivet.

Det er også derfor at mennesker skal lære, at hverken mænd eller kvinder
er tankelæsere. Hvis man har et problem, så sig det da for himlens
skyld, partneren kan altså ikke selv regne det ud.

Marianne Feddersen

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 14:36

> Det er også derfor at mennesker skal lære, at hverken mænd eller kvinder
> er tankelæsere. Hvis man har et problem, så sig det da for himlens
> skyld, partneren kan altså ikke selv regne det ud.

Ja præcis!

Men det kræver at man også er villig til at lytte, uden at man partout skal
forsvare sig.

Der findes en rigtig god øvelse, hvor man kun må lytte, og ikke sige noget:

Man skal sætte sig ned, trække telefonstikket ud, slukke tv/radio og sende
evt. børn til pasning ude af huset.

Nu gælder det om at det kun er den ene part der må tale i 45 minutter. Den
anden kan sidde med pen og papir, og tage notater hvis der f.eks er ting som
man ikke er enig i, ikke forstår, eller man bare har lyst til at lave
krudseduller. Den stille part må ikke afbryde, men skal kun lytte til hvad
den anden har at sige, og evt. komme med "hmm'er" - men det er vigtigt at
man lytter.
Man må sige alt, både positivt og negativt, og det gør ikke noget at der
bliver en pause på f.eks 10 minutter, hvor man ikke kan finde på noget at
sige.

Efter 45 minutter bytter man.

Bagefter kan man tale om de ting der blev sagt, og nu er det noget nemmere
for begge parter at lytte.

Sådan 2 x 45 minutter er 1000 gange mere lærerigt end en fodboldkamp i tv :)

Vi går i skole i mindst 10 år.
Vi uddanner os, så vi kan få et godt job.
Vi efteruddanner os, så vi kan stige i graderne.
Vi tager på kurser for at holde på det gode job.

Men hvad gør vi for at lære om parforhold, som vi trods alt bruger det meste
af vores liv med?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:06

Marianne Feddersen skrev:

> At hun ikke føler sig værdsat, at hun ikke føler sig attraktiv, at hun
> ikke føler sig set osv osv

Arbejde, familie, venner for at tilføje lidt mere til listen.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:36

> Arbejde, familie, venner for at tilføje lidt mere til listen.

Du taler altså om periodisk manglende sex-lyst.

Det er klart at man i perioder har mere eller mindre lyst til sex, det er
ens for alle.

Men det er stadig dig hun ikke tænder på, hvis hun ikke har lyst til sex.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:27

ThomasB skrev:

> Du taler altså om periodisk manglende sex-lyst.

Det har jeg talt om hele tiden. Periodisk = et par uger.. måneder måske
op til et år.

> Men det er stadig dig hun ikke tænder på, hvis hun ikke har lyst til
> sex.

Nope.

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 09:26

> Det har jeg talt om hele tiden. Periodisk = et par uger.. måneder måske
> op til et år.

Ok, så hvis der skulle ske det, at din kæreste blev stresset i en periode,
og ikke har lyst til så meget sex, så skal hun bare ud af vagten?

> Nope.

Hvem er det så hun ikke tænder på?

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 11:52

> Altså jeg _gider_ ikke forføre min partner hver dag.. hun må sq selv
> komme også.

Der er heller ikke tale om at du skal forføre hende hver dag.
Men tænder hun på dig, så kommer det helt automatisk.

> Der tager du grueligt galt. En kvinde der har lukket for det varme vand
> har lukket.

Men har du nogen ide om, hvorfor hun har lukket for det "varme vand"?

> Der kan da være en million andre grunde...

Så kom med et par stykker..

> Principper hænger mig langt ud af halsen hvis det er principper for
> princippernes skyld.

Helt enig.

> Jeg var hendes første...

Så kan enhver da forstå hende. Det er vigtigt for mange kvinder at deres
første gang, er med en som elsker og holder af dem, og ikke bare smutter
dagen efter.

> Det er sjovt så travlt du har med at fortælle mig min partner ikke
> tænder på mig??

Hvad skulle grunden ellers være, til at de ikke vil have sex med dig?

> Ja at det ikke altid afhænger af om man tænder sin partner eller ej.

Det gør det da. Hvis man ikke tænder, hvorfor så ville have sex?
Hvis hun har sex med dig, uden at tænde på dig, så kunne hun jo lige så godt
have sex med naboen.

> Aha.

Hvis du synes at kvinder er sære, så er det fordi du ikke forstår dem.
Hvad skulle grunden ellers være, til at du synes kvinder er sære på det
område?

> Nej det praler jeg ikke med men du bliver ved med at fortælle mig at jeg
> ikke tænder min partner...

Hvis du ikke kan få en kvinde du lever sammen med, til at have sex med dig,
så må det være fordi hun ikke er tændt - ikke sandt?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:58

ThomasB skrev:

> Der er heller ikke tale om at du skal forføre hende hver dag. Men tænder
> hun på dig, så kommer det helt automatisk.

Og det kommer automatisk.

Så hvad kan vi konkludere ud af det? Nemmerlig.. at jeg tænder hende og
kan forføre hende.

Skal vi så ikke droppe den dårlige kliche med at jeg ikke kan tænde min
partner? Tak Thomas.

> Men har du nogen ide om, hvorfor hun har lukket for det "varme vand"?

Der kan være mange grunde. Find selv på nogle. Jeg har ikke problemet.

> Helt enig.

Og den slags mennesker findes altså. De ved ikke hvorfor de har
princippet men nu har de haft det i 60 år så gud forbyde at det skulle
ændres da.

> Så kan enhver da forstå hende. Det er vigtigt for mange kvinder at deres
> første gang, er med en som elsker og holder af dem, og ikke bare smutter
> dagen efter.

Forholdet holdte 2½ år så hun havde skam ikke behøvet at være så
forsigtig. Men det er jo svært at se i starten.

> Hvad skulle grunden ellers være, til at de ikke vil have sex med dig?

Hallo.......... jeg har ikke problemet.

> Det gør det da. Hvis man ikke tænder, hvorfor så ville have sex? Hvis
> hun har sex med dig, uden at tænde på dig, så kunne hun jo lige så
> godt have sex med naboen.

Enig.

> Hvis du synes at kvinder er sære, så er det fordi du ikke forstår dem.
> Hvad skulle grunden ellers være, til at du synes kvinder er sære på det
> område?

Forstår du dem? Nej vel. I så fald vil jeg gerne se den prisbelønnede
bog du har skrevet om kvinder.

For så er du den eneste mand på jorden der forstår kvinder. Og _det_
burde du skrive en bog om.

> Hvis du ikke kan få en kvinde du lever sammen med, til at have sex med
> dig, så må det være fordi hun ikke er tændt - ikke sandt?

Det kan være rigtigt men det behøver ikke være min skyld. Ikke sandt?

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 20:52

> [...]
> så jeg evt. kan få et billede af om hun er snerpet og
> sex-kun-en-gang-om-måneden-typen eller om hun er nymfoman.

Sex er da helt vildt vigtigt i et forhold. Men når man kun har kendt
hinanden én aften, kan man vel næppe tale om et "forhold". At en pige (eller
mand) ikke ønsker at hoppe i kanen første eller anden date, har intet som
helst med snerpethed at gøre. Det har ofte at gøre med to ting:

1) Man vil gerne vente med sex indtil man er mere eller mindre "sikker" på
den andens intentioner - med andre ord: man vil ikke bare udnyttes for en
aften og skrottes dagen efter.

2) Man vil ikke stemples som værende billig. Tro mig, mange mænd udsætter
kvinder for en test: "siger hun ja, den første aften, er hun ikke noget for
mig" - selvom de naturligvis har sex med hende alligevel. Det er
dobbeltmoral, der vil noget.

Man behøver ikke at dyrke sex, for at finde ud af om den anden er snerpet.
Man kan jo åbne munden og tale om det.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 21:45

Mette skrev:

> [...]
> udsætter kvinder for en test: "siger hun ja, den første aften, er hun
> ikke noget for mig" - selvom de naturligvis har sex med hende alligevel.

Wow.. ja det er sq dobbeltmoral.

Fra : Anita

Dato : 06-09-04 22:14

Martin Johansen [6000] wrote:
> [...]
> aften så jeg evt. kan få et billede af om hun er snerpet og
> sex-kun-en-gang-om-måneden-typen eller om hun er nymfoman.

Det var da en fordom der ville noget!

Man behøver altså ikke være snerpet, bare fordi man foretrækker at dyrke sex
med mænd, der ikke knepper hvad som helst med et hul.

Jeg foretrækker i hvert fald at kende evt. kommende kærester lige en anelse
bedre, end man kommer til på 1. date, før jeg kaster mig ud i det sexuelle.

Hvis fyren allerede første aften lægger an til sex som et krav, så er jeg
stået af. Hvis han kun "vil mig" for at få sex, er jeg slet ikke
interesseret. Han "får" jo hele pakken, ikke bare et hul ;)

Venligst Anita

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 22:24

Anita skrev:

> Det var da en fordom der ville noget!

Hvad mener du?

> Man behøver altså ikke være snerpet, bare fordi man foretrækker at
> dyrke sex med mænd, der ikke knepper hvad som helst med et hul.

Det siger jeg heller ikke. Men hvis hun på førstedaten er kyskheden selv
og streng katolsk så er der grund til at takke nej hvis man selv er det
modsatte,

> Jeg foretrækker i hvert fald at kende evt. kommende kærester lige en
> anelse bedre, end man kommer til på 1. date, før jeg kaster mig ud i det
> sexuelle.

Jeg har heller ikke noget problem med at kende en person først men hvis
lysten er der så er den der altså

> Hvis fyren allerede første aften lægger an til sex som et krav, så er
> jeg stået af. Hvis han kun "vil mig" for at få sex, er jeg slet ikke
> interesseret. Han "får" jo hele pakken, ikke bare et hul ;)

Hele pakken skal med

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 11:08

> Det er lige tidligt nok efter min mening.

Det er meget individuelt, hvad man har lyst til.

For nogle er det meget vigtigt at sex fylder meget i et parforhold, for
andre er det vigtigt at man kan fungere sammen på andre områder.

Hvis man er en gentleman så lader man kvinden tage initiativet til sex.

Hvis man venter længere end 3. stævnemøde, så er man nok også ekstra tændte

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 11:16

ThomasB skrev:

> For nogle er det meget vigtigt at sex fylder meget i et parforhold, for
> andre er det vigtigt at man kan fungere sammen på andre områder.

Og så er der dem hvorpå det skal fungere på alle områder (mig fx.)

> Hvis man er en gentleman så lader man kvinden tage initiativet til sex.

Fuiyyyyyyyyyyy man!

Nu skal du ikke give kvinden gode idéer således hun tror hun bestemmer i
hverdagen *G*

Nå spøg til side. Der er også kvinder som venter på at manden skal
tage initiativ og gør han ikke det så mister hun interessen.

> Hvis man venter længere end 3. stævnemøde, så er man nok også ekstra
> tændte

Uhh jo

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 12:17

> Og så er der dem hvorpå det skal fungere på alle områder (mig fx.)

> Fuiyyyyyyyyyyy man!
>
> Nu skal du ikke give kvinden gode idéer således hun tror hun bestemmer i
> hverdagen *G*

Haha.. Men der er noget du ikke forstår - kvinder bestemmer altid
De kan til nød lade som om, det er manden der bestemmer ;)

> Nå spøg til side. Der er også kvinder som venter på at manden skal
> tage initiativ og gør han ikke det så mister hun interessen.

Ja, den type kvinder skal nok findes. Men hun mister ikke interessen i
manden, hun bliver nok bange for at manden ikke er interesseret i hende.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 12:27

ThomasB skrev:

> Haha.. Men der er noget du ikke forstår - kvinder bestemmer altid De
> kan til nød lade som om, det er manden der bestemmer ;)

Sådan er det i mange forhold... jeg må være heldig

> Ja, den type kvinder skal nok findes. Men hun mister ikke interessen i
> manden, hun bliver nok bange for at manden ikke er interesseret i hende.

Og derefter er det hun mister interessen i ham.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 13:08

> Sådan er det i mange forhold... jeg må være heldig

Hun lader dig tro, at du bestemmer

> Og derefter er det hun mister interessen i ham.

Hvis man viser interesse, udover seksuelt, så smutter hun ikke.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:09

ThomasB skrev:

> Hun lader dig tro, at du bestemmer

Faktisk så ved jeg at jeg bestemmer. Det er mit hus, mine ting, min
indkomst... ja faktisk har hun ikke mere at skulle have sagt end det jeg
tillader hende.

Nu skal jeg ikke fremstå som en tyranist. Vi deles om mange ting og jeg
vil ikke bestemme over hende ligesom hun heller ikke skal bestemme over
mig.

Men hvor mange mænd spørger konen om lov til at købe nyt edb fx. så
køber jeg det bare og hvis hun er utilfreds tja så lukker jeg bare
døren for det gider jeg sq ikke høre på. Det er min computer, mine
penge og så blander hun sig bare helt uden om.

Så lige på det punkt bestemmer hun nul og niks og det har også været
klarlagt fra starten af forholdet. Jeg bestemmer over mine ting og min edb
+ home cinema er min hobby som hun nok _ikke_ skal stå i vejen for hvis
hun ønsker at blive..

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:03

> Faktisk så ved jeg at jeg bestemmer. Det er mit hus, mine ting, min
> indkomst... ja faktisk har hun ikke mere at skulle have sagt end det jeg
> tillader hende.

Haha, hvor er du dog materiel, hvilket passer meget godt med, at du er
overfladisk mht valg af kvinder

"Du tillader hende".. har man hørt en loppe gø...
Hun går ud af døren hvis det passer hende, husk på det..

> Nu skal jeg ikke fremstå som en tyranist. Vi deles om mange ting og jeg
> vil ikke bestemme over hende ligesom hun heller ikke skal bestemme over
> mig.

Nå, dog ikke...

> Men hvor mange mænd spørger konen om lov til at købe nyt edb fx. så
> køber jeg det bare og hvis hun er utilfreds tja så lukker jeg bare
> døren for det gider jeg sq ikke høre på.

Nååh, så hun har været utilfreds siden du ved, at du lukker døren..

Jeg får nyt edb af min kæreste som gave, jeg skal ikke engang betale selv.
Kodeordet, som du selv ynder at kalde det, er at jeg giver hende det hun vil
have, og hun giver mig det jeg vil have. Ingen af os føler at vi er mere end
den anden, ingen af os føler at den ene har mere magt end den anden. Vi
lever SAMMEN.

> Det er min computer, mine
> penge og så blander hun sig bare helt uden om.

Det skal nok holde rigtigt lang tid det forhold, "Master" Martin...

> [...]
> + home cinema er min hobby som hun nok _ikke_ skal stå i vejen for hvis

Wow, du bestemmer over helt selv over dine egne ting, din edb og din
home-cinema..
Sikke du bestemmer derhjemme, du har sørme magt - stor dreng

Er du sikker på at hun ikke kun er hos dig, fordi det er dig der betaler
alt, dit hjem og din home-cinema?

Til gengæld får du så sex.. sikke en byttehandel.. Jeg tror hun udnytter dig
:)

Hvis man begynder at tale om magt i et parforhold, så har man altså
misforstået et eller andet..

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:32

ThomasB skrev:

> Haha, hvor er du dog materiel, hvilket passer meget godt med, at du er
> overfladisk mht valg af kvinder

Sikke da en fejlfortolkning af rang! Jeg er slet ikke overfladisk.

> "Du tillader hende".. har man hørt en loppe gø... Hun går ud af døren
> hvis det passer hende, husk på det..

Jep og hun har 2 døre at vælge imellem og hun ved hvor de er.

> Nå, dog ikke...

Nej hvor har det stået anderledes?

> Nååh, så hun har været utilfreds siden du ved, at du lukker døren..

Ja en gang imellem. Er din kæreste aldrig utilfreds?

> [...]
> er mere end den anden, ingen af os føler at den ene har mere magt end den

Vi lever også SAMMEN (hold da op kan du klare at høre det?)

> Det skal nok holde rigtigt lang tid det forhold, "Master" Martin...

Prøv at hør her... hvis en kvinde skal bestemme over mine ting og
penge... ja så undværer jeg heldigvis hellere!

Forholdet har nu varet 3 år og det går bedre end aldrig før PÅ GRUND
AF ovenstående.

Så ja Master Jedi Thomas - det skal nemlig holde i rigtig lang tid.

> Wow, du bestemmer over helt selv over dine egne ting, din edb og din
> home-cinema..
> Sikke du bestemmer derhjemme, du har sørme magt - stor dreng

Jeg tror bare vi stopper diskutionen her. Du ynder/elsker at nedgøre mig.
Jeg gider ikke engang svare på det sidste lort du skriver. Du har
misforstået det hele 100% for du har din egen forestilling om hvordan
jeg er og UANSET hvad helvede jeg skriver så bliver du ved med det. Føj.

EOD.

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 10:00

> [...]

Faktisk så ved jeg at jeg bestemmer. Det er mit hus, mine ting, min
indkomst... ja faktisk har hun ikke mere at skulle have sagt end det jeg

Fordi du ejer flere ting end hende, dikterer du hvad hun har at skulle have
sagt. Det er materialistisk og overfladisk. Det sammenholdt med at du
sorterer kvinder fra, som ikke lige har haft så meget sex i deres tidligere
forhold fra, er da også ret overfladisk.

> Jep og hun har 2 døre at vælge imellem og hun ved hvor de er.

Det håber jeg hun ved....

> Nej hvor har det stået anderledes?

Har jeg skrevet at det står anderledes, nogen steder?

> Ja en gang imellem. Er din kæreste aldrig utilfreds?

Jo, det er hun, men jeg lukker ikke døren, og siger at jeg ikke gider at
høre på hende. Det gør du.

> Vi lever også SAMMEN (hold da op kan du klare at høre det?)

Det kan jeg godt. Men du misforstod hvad jeg mente med at leve SAMMEN.
SAMMEN, fordi ingen af os føler at vi har mere magt end den anden. Du føler
du har mere magt end din kæreste, og vover hun at prøve at tage lidt af den
magt, så er det ud af vagten - ik'?
Din kæreste lever HOS dig - det er ihvertfald det du giver udtryk for

> Prøv at hør her... hvis en kvinde skal bestemme over mine ting og
> penge... ja så undværer jeg heldigvis hellere!

Ok. troede bare det var så vigtigt for dig med meget sex. Men nu vil du
hellere undvære en partner og sex, end at give afkald på noget af dig
selv...

> Forholdet har nu varet 3 år og det går bedre end aldrig før PÅ GRUND
> AF ovenstående.

Ok.

> Så ja Master Jedi Thomas - det skal nemlig holde i rigtig lang tid.

Jamen, det håber jeg da for dig.

> Jeg tror bare vi stopper diskutionen her. Du ynder/elsker at nedgøre mig.

Hvor har jeg nedgjort dig?
Du skriver at du bestemmer derhjemme, men det viser sig, at du kun bestemmer
over materielle ting.

> Jeg gider ikke engang svare på det sidste lort du skriver.

Det er i orden.

> Du har
> misforstået det hele 100% for du har din egen forestilling om hvordan
> jeg er og UANSET hvad helvede jeg skriver så bliver du ved med det. Føj.

Hvis der er noget jeg har misforstået, så står det dig frit for, at forklare
mig sammenhængen.

> EOD.

Naaah.. hold nu op med det pjat.

Fra : Paul

Dato : 05-09-04 14:07

> Haha.. Men der er noget du ikke forstår - kvinder bestemmer altid
> De kan til nød lade som om, det er manden der bestemmer ;)

Eller, for at være helt nøjagtig, kvinden bestemmer altid når manden ikke er
i stand til at sætte sine seksuelle behov i system.

Når manden ikke er frembrusende vedrørende sin seksualitet, men også er i
stand til at lytte og give omsorg, så bliver chancen større for, at manden
får lov til at bestemme hvornår der dyrkes sex.

Og jeg giver Thomas ret - der er bestemt noget Martin endnu ikke ved når det
kommer til kvinder...

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-09-04 16:10

Paul skrev:

> Og jeg giver Thomas ret - der er bestemt noget Martin endnu ikke ved når
> det kommer til kvinder...

Nope jeg fortæller bare hvad der virker for mig.

Eller sagt på en anden måde: I _lader_ jer underkue for husfredens skyld.

Fra : ThomasB

Dato : 05-09-04 23:39

> Nope jeg fortæller bare hvad der virker for mig.

Og det mener du er *ægte* kærlighed?

Hvad er *ægte* krælighed for dig Martin? Meget sex?

> Eller sagt på en anden måde: I _lader_ jer underkue for husfredens skyld.

Det ved du da ikke noget om, hvor skulle du vide det fra?

Fra : Paul

Dato : 05-09-04 23:50

> Nope jeg fortæller bare hvad der virker for mig.

Jamen, det virker helt sikkert for dig.
Spørgsmålet er så bare hvor længe...
Der kommer vel en dag hvor din partner bliver træt af din egoisme (citat:
[...]
ønsker at blive..") - med mindre i begge er sådan, og det er egoisme jeres
forhold bygger på.

> Eller sagt på en anden måde: I _lader_ jer underkue for husfredens skyld.

Hvilket må være din opfattelse af, at man ikke kan være ligeværdige
partnere, men den ene absolut skal bestemme.

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 07:35

Paul skrev:

> [...]
> stå i vejen for hvis hun ønsker at blive..") - med mindre i begge er
> sådan, og det er egoisme jeres forhold bygger på.

Ja og nej. Jeg er egoist når det kommer til mine hobbyer. Alt for mange
giver afkast på den slags og sidder tilbage som pensionist og sukker.

Det vil jeg ikke opleve.

Hvis mit forhold kan virke kanon _sammen_ med mine hobbyer så er
missionen lykkedes - og det er den indtil videre.

Det virker perfekt. Hun har også sine ting hun værner om...

Det er jo ikke sådan jeg sidder og diktaterer ting..

> Hvilket må være din opfattelse af, at man ikke kan være ligeværdige
> partnere, men den ene absolut skal bestemme.

Forkert. Hun skal bare _ikke_ bestemme og de ting. Ligesom der er ting ved
hende jeg _heller_ ikke skal bestemme om. Kald det hvert vores "hellige
gral" eller hvad pokker man nu kan kalde det.

Fra : Christina

Dato : 06-09-04 09:43

Martin Johansen [6000] wrote:

> [...]
> ting ved hende jeg _heller_ ikke skal bestemme om. Kald det hvert
> vores "hellige gral" eller hvad pokker man nu kan kalde det.

Det kan vist nemt misforstås det Martin siger, men jeg ser nu logikken i
det...ikke at lukke døren bag sig ved konflikter, men ved at have og bevare
sine egne interesser i et forhold. Det er sundt for det giver jo netop
større personlig glæde og dermed mere overskud og glæde til forholdet. Der
hvor det kan gå galt, er hvis det overdrives og partneren/forholdet ofte
tilsidesættes hvis interesserne bliver/er vigtigere end partneren og
forholdet...at være kærester handler jo også om at respektere hinandens
interesser/hobbyer og så vidt muligt støtte disse, hvis de da ikke er
direkte truende for forholdet... Jeg har f.eks. ikke noget imod min
kærestes interesse for at sidde ved computeren, men der hvor jeg kan have
noget imod det, er når det overdrives, og han bruger al sin tid, kun på
det...

Fra : Paul

Dato : 06-09-04 13:06

> [...]

> Det kan vist nemt misforstås det Martin siger, men jeg ser nu logikken i
> det...ikke at lukke døren bag sig ved konflikter, men ved at have og

Selvfølgelig skal man bevare sine egne interesser i et forhold.

Problemerne opstår først når man kommer med følgende formuleringer:

citat: "hvis hun er utilfreds tja så lukker jeg bare døren for det gider jeg
sq ikke høre på"
citat: "Det er min computer, mine penge og så blander hun sig bare helt uden
om"
citat: "som hun nok _ikke_ skal stå i vejen for hvis hun ønsker at blive.."

Så er fronten vist trukket op.
Det eneste vi mangler er det skænderi, som afgør hvem der får ret.
Og det lader til Martin mener en diskussion skal afsluttes med, at den ene

Nemlig.

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 18:21

Paul skrev:

> Så er fronten vist trukket op.

Det er skrevet så groft for ligesom at bøje det i neon

Det er også derfor jeg flere steder skriver at det ikke skal opdattes som
tyranni - noget Thomas desværre ikke formår at læse sig til.

> Det eneste vi mangler er det skænderi, som afgør hvem der får ret. Og
> det lader til Martin mener en diskussion skal afsluttes med, at den ene
> part har mere ret end den anden.

Hvis den ene part tager fejl skal den anden part jo netop gerne have/få
ret. Hvis det er et holdningsspørgsmål så skal hverken den ene eller
den anden have ret.

Og her er det jeg synes filmen knækker for Thomas for han mener (så vidt
jeg opfatter det hele) at jeg tager fejl og jeg kan ikke tænde dit og dat
og jeg er en værre syg magtperson overfor min kæreste... for det er
løgn og derfor har jeg cuttet al diskution med ham. Jeg magter ham
simpelthen ikke.

Også enig her.

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 22:27

> Det er skrevet så groft for ligesom at bøje det i neon
>
> Det er også derfor jeg flere steder skriver at det ikke skal opdattes som
> tyranni - noget Thomas desværre ikke formår at læse sig til.

Hvor har jeg skrevet at du er en tyran?

> Hvis den ene part tager fejl skal den anden part jo netop gerne have/få
> ret. Hvis det er et holdningsspørgsmål så skal hverken den ene eller
> den anden have ret.

Nogle af de ting vi har diskuteret, er ikke et spørgsmål om holdning.

> Og her er det jeg synes filmen knækker for Thomas for han mener (så vidt
> jeg opfatter det hele) at jeg tager fejl

Vi tager alle fejl sommetider.

> og jeg kan ikke tænde dit og dat

Har jeg skrevet det?
Jeg har skrevet, at hvis din kæreste ikke har lyst til sex med dig, så er
det fordi hun ikke er tænder på dig - hvad skulle det ellers være?

> og jeg er en værre syg magtperson overfor min kæreste...

Hvis mig hvor jeg skulle have skrevet det.
Jeg har ikke skrevet det...

> for det er
> løgn og derfor har jeg cuttet al diskution med ham.

Det er synd, for jeg synes vi havde en rigtig god dialog.

> Jeg magter ham
> simpelthen ikke.

Hvad er det du ikke magter? At forklare mig, hvordan de ting du siger hænger
sammen?

> Også enig her.

Det synes jeg bare ikke det hænger sammen, med de ting du tidligere har
skrevet i denne debat.

Mvh Thomas

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 18:31

Christina skrev:

> Det kan vist nemt misforstås det Martin siger,

Jo tak

> men jeg ser nu logikken i
> det...

Og det er der jeg vil henaf.. at danne sig en idé om hvad der menes. Det
er til fulde lykkedes for dig

Smukt

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 10:11

> Ja og nej. Jeg er egoist når det kommer til mine hobbyer. Alt for mange
> giver afkast på den slags og sidder tilbage som pensionist og sukker.

Jeg kender ikke mange, der har måtte give afkald på hobbyer, fordi deres
kone dikterende at de ikke måtte.
Desuden er hobbyer vel noget der kommer og går gennem hele livet.

Jeg kan bare ikke se at det er *så* vigtigt for dig at fremhæve netop
hobbyer. Det svarer vel lidt til at sige, at man ikke gider at være i et
parforhold, hvis man ikke får mad.

Det er vigtigt at lave noget hver for sig, og også have et liv udenfor
parforholdet.

> Det vil jeg ikke opleve.

Nej, det behøver du nok heller ikke.

> Hvis mit forhold kan virke kanon _sammen_ med mine hobbyer så er
> missionen lykkedes - og det er den indtil videre.

Det startede med at vi talte om, at det altid er kvinden der bestemmer.
Nu er vi helt nede, hvor du får lov til at have en hobby, og derfor er det
dig der bestemmer.

> Det virker perfekt. Hun har også sine ting hun værner om...

Det er vel ikke usædvanligt at man har hobbyer, og stadig har et parforhold?
Der er vel nok 99% der har det sådan.

> Det er jo ikke sådan jeg sidder og diktaterer ting..

Nå ok, men hun ved at det er dig der bestemmer?

> Forkert. Hun skal bare _ikke_ bestemme og de ting. Ligesom der er ting ved
> hende jeg _heller_ ikke skal bestemme om. Kald det hvert vores "hellige
> gral" eller hvad pokker man nu kan kalde det.

Jeg synes du trækker i land nu Martin.

Du starter:
[M]
Faktisk så ved jeg at jeg bestemmer. Det er mit hus, mine ting, min
indkomst... ja faktisk har hun ikke mere at skulle have sagt end det jeg
tillader hende.
[M]

Og nu er du nede på, at hun ikke skal bestemme om du skal have en hobby.

Er det din kæreste Martin, som bestemmer hjemme hos Jer?

Fra : Paul

Dato : 06-09-04 12:21

> [...]
> hende jeg _heller_ ikke skal bestemme om. Kald det hvert vores "hellige
> gral" eller hvad pokker man nu kan kalde det.

Langt de fleste gange, så er man nødt til at tage stilling til og bedømme
folk ud fra det de rent faktisk siger og skriver.
Hvad du ovenfor skriver er skrevet i et meget defensivt sprog - du forsvarer
dig selv, hvilket inviterer til "angreb".
Sætninger som: "Hun skal bare _ikke_ bestemme..." og "...jeg _heller_ ikke
skal bestemme" er i bedste fald infantilt sprogbrug og i værste fald
egoisme. Det er sådan jeg læser det. Du får det til at fremstå, som der vil
opstå en konflikt hjemme hos dig, hvis disse emner berøres. Det gælder også
for dine øvrige indlæg.

Thomas "forfølger" dig ikke. Thomas prøver at diskutere med dig ud fra det
du skriver, og det du skriver får dig til at fremstå som en egoist.
Det bedste er at tilpasse sit sprogbrug så det mest akkurat beskriver
situationen, og så må man også tage i betragtning, at folk (os som læser
hvad du skriver) ikke kender din virkelighed i forvejen, men kun udfra det
du skriver.

Så, hvordan du formulerer dig er meget vigtigt for vores forståelse af din
verden.

Denne kommentar er ment i al venskablighed som et godt råd.

M.v.h.

Paul

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 06-09-04 18:29

Paul skrev:

> Martin,

Paul

> [...]
> det. Du får det til at fremstå, som der vil opstå en konflikt hjemme
> hos dig, hvis disse emner berøres. Det gælder også for dine øvrige

Jeg er en meget fastbestemt person. Det kommer af et tidligere forhold
hvor hun fik lov til at bestemme over mig. Det var dengang og det har
ændret sig nu til at hvis en kvinde (eller mand/ven) forsøger at
bestemme over mig så cutter jeg totalt.

Der er som sådan ikke nogen der bestemmer i mit forhold - hun skal bare
respektere (hvilket hun fuldt ud gør) at jeg har fx. min computer som
hobby. Jeg respekterer også hendes hobby fuldt ud.

> Thomas "forfølger" dig ikke. Thomas prøver at diskutere med dig ud fra
> det du skriver, og det du skriver får dig til at fremstå som en egoist.

Jeg opfatter ham som om han forfølger mig og læser det han selv vil
læse og det uanset hvad jeg forsvarer det med.

> [...]
> situationen, og så må man også tage i betragtning, at folk (os som
> læser hvad du skriver) ikke kender din virkelighed i forvejen, men kun

Det har du helt ret i. Det kan godt skabe nogle forviklinger. Det kan
være min fejl. Omvendt så har Thomas konkluderet at jeg:

1. Er en tyran.
2. Elsker magt.
3. Min kæreste får ikke lov til noget.
4. Hvis jeg ikke får sex så skrider jeg med det samme.
5. Jeg er overfladisk.

Der er ikke noget der er mere forkert. Jeg har prøvet at forklare ham det
men det lykkedes ikke. Jeg forstår mig jo åbenbart stadig ikke på
kvinder selvom jeg har et kanongodt forhold til alle piger jeg omgåes med.

Det er ligesom det han ikke vil forstå. Du derimod spørger indtil det,
fx. i denne post jeg her besvarer hvilket er kanon.

> Så, hvordan du formulerer dig er meget vigtigt for vores forståelse af
> din verden.

Det er jeg klar over Men jeg vil hellere bøje ting i neon og evt.
overdrive det lidt i første omgang bare så der slet ikke er tvivl om
hvad der snakkes om.

> Denne kommentar er ment i al venskablighed som et godt råd.

Og det er modtaget.

Fra : ThomasB

Dato : 06-09-04 22:39

> Jeg er en meget fastbestemt person.

Fastbestemt, er det det samme som stædig?

> Det kommer af et tidligere forhold
> hvor hun fik lov til at bestemme over mig. Det var dengang og det har
> ændret sig nu til at hvis en kvinde (eller mand/ven) forsøger at
> bestemme over mig så cutter jeg totalt.

Det er da synd for dig, for på den måde går du glip af mange ting - tror
jeg.

> Der er som sådan ikke nogen der bestemmer i mit forhold - hun skal bare
> respektere (hvilket hun fuldt ud gør) at jeg har fx. min computer som
> hobby. Jeg respekterer også hendes hobby fuldt ud.

Ok, det var bare ikke det du skrev:

[martin]
Faktisk så ved jeg at jeg bestemmer. Det er mit hus, mine ting, min
indkomst... ja faktisk har hun ikke mere at skulle have sagt end det jeg
tillader hende.
[martin]

Hvordan hænger det sammen med:

[martin]
Der er som sådan ikke nogen der bestemmer i mit forhold
[martin]

Godt nok skriver du også at du ikke er tyran.

> Jeg opfatter ham som om han forfølger mig og læser det han selv vil
> læse og det uanset hvad jeg forsvarer det med.

Vi har skrevet til hinanden, så har du også forfulgt mig.

Jeg læser det du skriver.

> Det har du helt ret i. Det kan godt skabe nogle forviklinger. Det kan
> være min fejl. Omvendt så har Thomas konkluderet at jeg:
>
> 1. Er en tyran.

Hvor?

> 2. Elsker magt.

Hvor?

> 3. Min kæreste får ikke lov til noget.

Hvor?

> 4. Hvis jeg ikke får sex så skrider jeg med det samme.

Det har du selv givet udtryk for.

> 5. Jeg er overfladisk.

Det mener jeg også du er.

> [...]

> Jeg forstår mig jo åbenbart stadig ikke på
> kvinder selvom jeg har et kanongodt forhold til alle piger jeg omgåes med.

Når du skriver at kvinder er sære på det seksuelle område, så må det være
fordi du ikke forstår dem - hvad skulle det ellers være?

Du har endnu ikke forklaret hvad du mener med sær..

> Det er ligesom det han ikke vil forstå.

Når du skriver noget, og mener noget andet, så er det ret svært at forstå.

> Du derimod spørger indtil det,
> fx. i denne post jeg her besvarer hvilket er kanon.

Ja sgu, Paul er kanon..

> Det er jeg klar over Men jeg vil hellere bøje ting i neon og evt.
> overdrive det lidt i første omgang bare så der slet ikke er tvivl om
> hvad der snakkes om.

Og det tror du ikke kan være medvirkende til at du bliver misforstået?

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 05-09-04 08:38

Christina wrote:

> [...]
> egentlig sige, at være kærester? Blot nysgerrighed over hvor forskelligt vi

At man vil hinandens selskab og den intimitet der følger med. Hvad
forholdet ellers måtte indeholde er sikkert meget individuelt. Hvor
hurtigt man når dertil er sikkert ligeså individuelt.

Jeg mødte min mand for 10 år siden og vi flyttede ind i hans lejlighed
dagen efter og har boet sammen lige siden, vi har aldrig datet og jeg
har aldrig fattet hvad meningen var med dette begreb.
Jeg har heller aldrig datet tidligere kærester, vi sås bare ofte nok til
at vi vidste at vi var kærester.

Marianne Feddersen

Fra : PerX ...

Dato : 06-09-04 01:11

In article <413ac149$0$165$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
marianne@feddersen.dk says...
> [...]
> har aldrig fattet hvad meningen var med dette begreb.
> Jeg har heller aldrig datet tidligere kærester, vi sås bare ofte nok til

Er der vilde passioner? Eller er det bare mere la di da?

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 06-09-04 16:47

PerX ... wrote:
> Er der vilde passioner? Eller er det bare mere la di da?

Det er mere det der med at man er sammen hele tiden (når man er
forelsket) og slet ikke kan undvære hinanden.
Senere kan man heller ikke undvære hinanden af samme grund, men også af
mange andre grunde (hus, bil, børn osv).

Jeg har aldrig følt behov for at være så forsigtig at det var nødvendigt
at date, men jeg har på den anden side heller aldrig været bange for at
miste en kæreste.
Alle kæresteforhold starter som vilde passioner og de fleste ender som
la di da når udfordringerne slipper op. En enkelt mand har formået at
være spændende nok i 10 år og det er ham jeg er gift med

Marianne Feddersen

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 14:29

In article <413c856a$0$260$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
marianne@feddersen.dk says...
> [...]
> Senere kan man heller ikke undvære hinanden af samme grund, men også af
> mange andre grunde (hus, bil, børn osv).

Eeek - det syntes jeg lyder trist - det der med at man ikke kan undvære
hinanden på grund af huset eller bilen :-/

> Alle kæresteforhold starter som vilde passioner og de fleste ender som
> la di da når udfordringerne slipper op.

Suk.

> En enkelt mand har formået at
> være spændende nok i 10 år og det er ham jeg er gift med

Ah - a silver lining! :)

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 12-09-04 16:47

PerX ... wrote:

> Eeek - det syntes jeg lyder trist - det der med at man ikke kan undvære
> hinanden på grund af huset eller bilen :-/

Det er mere et spørgsmål om at forelskelsen udvikler sig til hengivenhed
og dyb respekt og inderlig sympati (så kan man jo kalde det kærlighed
hvis man vil), der gør at man er parat til at gøre sig afhængig af et
andet menneske på andre områder end det følelsesmæssige.
Det er ikke helt så trist som det lyder

> Ah - a silver lining! :)

Jah, det lykkes jo for de fleste, efter at have prøvet sig igennem en
masse af de håbløse typer

Marianne Feddersen

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-04 22:26

In article <41446e68$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
marianne@feddersen.dk says...
> Det er ikke helt så trist som det lyder

Nå det er da altid noget :)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 05-09-04 08:59

Christina wrote:
> [...]
> være kærester....Hvad mener I er det vigtige ved "kæresteforhold" og
> hvad vil det egentlig sige, at være kærester? Blot nysgerrighed over

hmmm kæresten mente jeg skulle komme med et svar... så det må jeg jo
hellere*G*

hvad der er vigtigt i et kæresteforhold......
Tom kom jo sådan set med en meget god liste, men jeg synes egentlig at man
sagtens kan føre de kvaliteter over på mange andre aspekter af livet
også..... feks venskab og lignende.....

noget der er mere unik for kæresteforhold synes jeg er kommunikation, at
lytte og at prøve at forstå, også selvom man ikke er enig... respekt for
hinandens grænser, uanset hvor de ligger...

at være kærester.... definitionen er jo forskellig fra person til person,
umiddelbart læste jeg det som både martin og thomas forstod det... altså
hvornår man er kærester, ikke hvordan ;)

for mig er kæresteforhold monogami, og enighed om det... at være sammen om
dagligdagsting, og gøre disse ting til noget man ser frem til..... så kan
selv noget så simpelt som at lave aftensmad være en nydelse*G*
derudover er der en essentiel ting for mig..... at føle at man hører til....
du ved, den der fornemmelse af totalt afslappethed man har når man er
_hjemme_.....

--
Knus, Sabina
Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en

Fra : Mette

Dato : 05-09-04 16:11

"Sabina Hertzum" <sabina@mandezonen.dk> skrev i en

> derudover er der en essentiel ting for mig..... at føle at man hører
til....
> du ved, den der fornemmelse af totalt afslappethed man har når man er
> _hjemme_.....

Ja - også her - at føle, at man er hjemme sammen med den anden - roen og
trygheden i at vide, at vi har hinanden og vil hinanden.

Da jeg mødte min kæreste for lidt over et år siden - 13 mdr - vidste jeg
intet om at have en kæreste, for jeg havde aldrig haft en "rigtig" kæreste.
Men det kom så naturligt og der har aldrig været problemer med
kommunikationen eller usikkerhed på hinandens følelser - jeg kan sidde og se
fjernsyn, mens han sidder foran pc'en i det andet værelse, og jeg nyder
bare, at han ER her.
Selv under en fodboldkamp i TV, er jeg bare glad for at han er i stuen - det
giver en ro og en følelse af, at man hører sammen og til hinanden.

Fra : Henning

Dato : 05-09-04 22:50

Mette wrote:

> [...]
> Selv under en fodboldkamp i TV, er jeg bare glad for at han er i
> stuen - det giver en ro og en følelse af, at man hører sammen og til

Det lyder som forelskelsen stadig varer ved
Tillykke med det

MVH
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 06-09-04 01:15

In article <413b2c75$0$310$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Mette@nospam.dk says...
> [...]
> fjernsyn, mens han sidder foran pc'en i det andet værelse, og jeg nyder

Jamme var der ikke en periode hvor du ikke var sikker på ham? Var det
bare 'bing' fra allerførste nanosekund?

Fra : Mette

Dato : 06-09-04 06:15

"PerX ..." <hyp1999@hotmail_remove_this_.com> skrev i en meddelelse

> Jamme var der ikke en periode hvor du ikke var sikker på ham? Var det
> bare 'bing' fra allerførste nanosekund?

Det var "BING" fra første øjeblik næsten, men de første 14 dage var jeg lidt
usikker og forventede, at han - ligesom alle andre - ville begynde at trække
i land og sige "jeg ved ikke rigtigt, om jeg er klar til en kæreste" (Læs:
klar til DIG").
Men det gjorde han ikke

Fra : Andropov

Dato : 06-09-04 21:38

Mette skrev:

> I de fleste tilfælde er det jo kvinder som stopper et forhold.

>Er det egne erfaringer? Eller er der statistik på?

Det kan man læse med jævne mellemrum i diverse medier. Det er noget
med 80-90% af tilfældene kvinder afbryder forhold.
Det er lige så sikkert som at kvindens ældste erhverv er luderjobbet.
Det lyder måske lidt hårdt men er et faktum.

> De fleste mænd vil nok slet ikke spørge om hun vil den første aften
> fordi der er stor risiko for afvisning. Men hvis omvendt hun spørger
> den første aften tvivler jeg på der er mange mænd som siger nej :)

>Der er mange mænd, der er meget direkte og forsøger at komme kanen
første
>aften - især yngre typer.

Jo, der er vel altid nogle don juan typer som forsøger det. Men ved
længerevarende forhold er det sikkert for det meste ikke den bedste
metode.

Fra : Lars Hansen

Dato : 06-09-04 21:50

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan man læse med jævne mellemrum i diverse medier. Det er noget
> med 80-90% af tilfældene kvinder afbryder forhold.

Nu stoler jeg langt fra altid på hvad der står i medierne. Kan du angive
nogle kilder mere præcist?

En anden ting. Det kunne være at kvinder ofte er dem der afslutter et
forhold. Men kunne det ikke lige så ofte være manden der passivt inviterede
til bruddet. F.eks. ved ikke liiiige være klar til at forpligte sig, eller
ved at være mere eller mindre følelsemæssigt utilgængelig?

Ville det være utænkeligt?

Lars

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 14:33

In article <413bf249$0$208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Mette@nospam.dk says...

> [...]
> i land og sige "jeg ved ikke rigtigt, om jeg er klar til en kæreste" (Læs:

suk. Det virker som om at i alle de tilfælde hvor det er 'rigtig' da har
det sagt bing med det samme (og ikke noget med at man lige skal lære
hinanden at kende)

Jeg læste om en amerikansk psykolog som havde en "kærligheds teori", der
er 3 områder som man skal have høje point i (hvis man tester det) for at
det er et "perfekt" forhold. Men en stor del af forhold er kun høje i en
eller måske to kategorier. Dvs, folk trøster sig selv med "det er blevet
hverdag" og "sådan er det i virkeligheden - og det er jo ikke så skidt
en da"

Oh well.

Fra : Christina

Dato : 11-09-04 16:46

PerX ... wrote:
> [...]
> høje i en eller måske to kategorier. Dvs, folk trøster sig selv med
> "det er blevet hverdag" og "sådan er det i virkeligheden - og det er

Det er dumt bare "at lade sig nøje med"....og sundt ikke at falde i
"hverdagens trummerum"... :)

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 20:51

In article <41431e1a$0$310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Det er dumt bare "at lade sig nøje med"....og sundt ikke at falde i
> "hverdagens trummerum"... :)

Men svært lyder det til...

Fra : Christina

Dato : 11-09-04 21:01

PerX ... wrote:
> In article <41431e1a$0$310$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Men svært lyder det til...

Tja...men ikke sværere end man selv gør det til ;)

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-04 13:49

In article <414359f8$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Tja...men ikke sværere end man selv gør det til ;)

Jo, i midt tilfælde har det resulteret i ensomhed.

Fra : Christina

Dato : 12-09-04 17:01

PerX ... wrote:
> In article <414359f8$0$220$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Jo, i midt tilfælde har det resulteret i ensomhed.

Det er klart, hvis man ikke finder "det rette" og afviser andre potientelle
selskabspapegøjer i mellemtiden...så er der vel kun ensomhed tilbage. Men
det er jo så også et valg, ik? Man kan jo godt lede og have det lidt sjovt
imens, med nogle hyggelige, søde, interessante, tiltrækkende mennesker, uden
at det ligefrem er udnyttelse?

Fra : PerX ...

Dato : 12-09-04 22:30

In article <4144733b$0$249$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Det er klart, hvis man ikke finder "det rette" og afviser andre potientelle
> selskabspapegøjer i mellemtiden...så er der vel kun ensomhed tilbage. Men
> det er jo så også et valg, ik?

Det mener jeg ikke. Et valg forudsætter det er muligt at have et valg.

> Man kan jo godt lede og have det lidt sjovt
> imens, med nogle hyggelige, søde, interessante, tiltrækkende mennesker, uden
> at det ligefrem er udnyttelse?

Nu har tiltrækkende mennesker og jeg ikke så meget med hinanden at gøre
;)

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 08:32

PerX ... wrote:
> In article <4144733b$0$249$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Det mener jeg ikke. Et valg forudsætter det er muligt at have et valg.

Ok, så misforstod jeg dig.... :)

> Nu har tiltrækkende mennesker og jeg ikke så meget med hinanden at
> gøre ;)

Nu skal tiltrækkende jo læses som værende tiltrækkende i ens egne øjne, ikke
"supermodeller" ;)

Fra : PerX ...

Dato : 13-09-04 13:05

In article <41454d7a$0$270$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Nu skal tiltrækkende jo læses som værende tiltrækkende i ens egne øjne, ikke
> "supermodeller" ;)

Jo da, da er da dem som er tiltrækkende i mine øjne (og ikke
supermodeller), men jeg er vist ikke tiltrækkende i nogens øjne.

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 13:45

PerX ... wrote:
> [...]
>
> Jo da, da er da dem som er tiltrækkende i mine øjne (og ikke
> supermodeller), men jeg er vist ikke tiltrækkende i nogens øjne.

slet ingens overhovedet? Hvorfor mener du det?

Fra : PerX ...

Dato : 13-09-04 19:54

In article <414596d2$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> slet ingens overhovedet? Hvorfor mener du det?

Ingen har givet udtryk for det.

Fra : Christina

Dato : 13-09-04 20:36

PerX ... wrote:
> In article <414596d2$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Ingen har givet udtryk for det.

Det behøver ikke at betyde at ingen finder dig tiltrækkende.....vel? :)

Fra : PerX ...

Dato : 14-09-04 01:18

In article <4145f71f$0$307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Det behøver ikke at betyde at ingen finder dig tiltrækkende.....vel? :)

Statistisk nej, realistisk jo.

Fra : Christina

Dato : 14-09-04 09:22

PerX ... wrote:
> In article <4145f71f$0$307$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Statistisk nej, realistisk jo.

Jeg kan godt følge din tankegang hvis det er den erfaring du har gjort dig,
men jeg er nu ret sikker på at vi alle er tiltrækkende for nogen... :)

Fra : PerX ...

Dato : 14-09-04 14:44

In article <4146aace$0$234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> Jeg kan godt følge din tankegang hvis det er den erfaring du har gjort dig,
> men jeg er nu ret sikker på at vi alle er tiltrækkende for nogen... :)

Man kan jo håbe.

Fra : Christina

Dato : 14-09-04 15:14

PerX ... wrote:
> In article <4146aace$0$234$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Man kan jo håbe.

:) Dont we all?

Fra : PerX ...

Dato : 14-09-04 18:28

In article <4146fd35$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
<Christin(remove)@os.dk> says...

> :) Dont we all?

Nej, ærligt talt det lyder ikke som det - det lyder som de fleste ikke
har et problem - mærkelig nok.

Fra : Christina

Dato : 14-09-04 19:20

PerX ... wrote:
> In article <4146fd35$0$217$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Christina"
> <Christin(remove)@os.dk> says...

> Nej, ærligt talt det lyder ikke som det - det lyder som de fleste ikke
> har et problem - mærkelig nok.

Måske snakker man bare ikke så højt om lige det?

Fra : PerX ...

Dato : 06-09-04 01:13

In article <cheh04$21ou$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...
> Jeg har en skøn somalihunkat der savner et nyt hjem.... send mig en
> mail hvis du er interesseret ;)

HM... Hvornår blev pigen til en kat? (Eller har du droppet slavehandelen
*g*)

Fra : Christina

Dato : 06-09-04 09:44

PerX ... wrote:
> In article <cheh04$21ou$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
> says...
>
> HM... Hvornår blev pigen til en kat? (Eller har du droppet
> slavehandelen *g*)

ja, det har også undret mig *g*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 06-09-04 10:33

PerX ... wrote:
> In article <cheh04$21ou$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
> says...
>
> HM... Hvornår blev pigen til en kat? (Eller har du droppet
> slavehandelen *g*)

det gjorde den da min søns klasselærer prøvede at shanhaje mig til et
foredrag om afrika nede på skolen*G* så måtte jeg jo til at forklare mig*G*
det er lidt svært når man er vant til at folk ved hvad man snakke om ;)
havde faktisk slet ikke set problemet i det før det blev påtalt*G*

Fra : PerX ...

Dato : 11-09-04 14:31

In article <chhat2$26mk$1@news.cybercity.dk>, sabina@mandezonen.dk
says...

> [...]
> det er lidt svært når man er vant til at folk ved hvad man snakke om ;)
> havde faktisk slet ikke set problemet i det før det blev påtalt*G*

Heh, så det har hele tiden været en kat?

Ja jeg undred mig lidt
Du: "Er du interesseret?"
Mig tænker "jeg kender hende jo slet ikke!" *g*

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-09-04 14:34

PerX ... wrote:

> Heh, så det har hele tiden været en kat?

hehe ja det har*G* en dejlig kat ikke desto mindre*G*
måske skyldes det at jeg holder så meget af bæstet at jeg konsekvent tænker
på hende som hun, og mit "barn", frem for "bare en kat"......

> Ja jeg undred mig lidt
> Du: "Er du interesseret?"
> Mig tænker "jeg kender hende jo slet ikke!" *g*

*LOOOOOOOOL* ja det kan jeg godt se kan give forvirring*G*

Fra : Mette

Dato : 05-09-04 16:05

Nedenstående er helt subjektivt:

En kæreste er et menneske som man har forelsket sig i, også elsker selvom
sommerfuglene ikke er konstante. Det er et menneske som man elsker at være
sammen med og i nærheden af, bare fordi han/hun ER som de er.
Det er et menneske som man deler alt med, som man elsker med og som man
ønsker en fremtid sammen med. - og denne følelse og dette ønske er 100%
gensidigt.

Et kæresteforhold er ikke 50/50, men 100/100, hvor begge parter giver ligeså
meget i forholdet som de tager.

Man er med andre ord ikke bare sammen fordi man tænder på hinanden "for
øjeblikket", men fordi man ønsker at være sammen med en fælles fremtid for
øje.
Man er hinanden 100% tro - også følelsesmæssigt tro - dvs. man går ikke hele
tiden (ubevidst eller bevidst) og "leder" efter en flottere, bedre,
smukkere, sjovere osv. person.

Man er kærester, når man gensidigt har valgt hinanden og VIL hinanden - også
når den første forelskelse har lagt sig.

Jeg mener også, at det indebærer en interesse i hinandens venner og familie,
at man mødes med dem og inviterer hinanden indenfor i sit familieliv. At man
står ved hinanden og officielt er kærester.

Hertil skal siges, at man desværre mange gange i sin søgen efter en kæreste
kommer i "forhold", hvor den ene vil mere end den anden, eller hvor den ene
vil mindre end den anden - hvor den ene måske ikke vil "stå frem" og gøre
det officielt, hvor man ikke ser hinandens venner eller familie, fordi den
ene måske ikke ønsker at føle sig fangen osv.
Disse "forhold" er altid ulykkelige og komplet spild af tid - selvom de kan
være svære at gøre sig fri af, fordi følelserne kan være stærke. Men ingen
fortjener en "kæreste", der ikke vil én 100% og som ikke vil give sig 100%.

Fra : Henning

Dato : 05-09-04 22:53

Mette wrote:
> [...]
> de kan være svære at gøre sig fri af, fordi følelserne kan være
> stærke. Men ingen fortjener en "kæreste", der ikke vil én 100% og som

Så kan det vist ikke siges bedre?

MVH
Henning

Fra : Andropov

Dato : 06-09-04 22:07

Lars skrev:

> [...]
> med 80-90% af tilfældene kvinder afbryder forhold.

>Nu stoler jeg langt fra altid på hvad der står i medierne. Kan du

Vi har diskuteret det tidligere i konferencen. Så det kan findes ved
at søge med google i nyhedsgruppen her. Da fandt jeg en kilde kan jeg
huske.
Orker ikke lige selv at søge.

> [...]
eller
>ved at være mere eller mindre følelsemæssigt utilgængelig?

Der kan måske være nogle få helt unge mænd som ikke er helt klar til
at forpligtige sig.