/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
47 mm cylinder
Fra : K.H.


Dato : 04-09-04 12:15

Kører selv Speedfight2 LC, og agter at skifte til 47 mm cylinder. Nogen der
har foretaget denne modifikation samme samme maskine, og hvor hurtigt løber
den ??


\!/
(@@)
-----o00o-(_)-o00o------------
Med venlig hilsen
BasHuus
---------------------Oooo--------



 
 
Martin Johansen [600~ (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-09-04 18:01

K.H. skrev:

> Kører selv Speedfight2 LC, og agter at skifte til 47 mm cylinder. Nogen
> der har foretaget denne modifikation samme samme maskine, og hvor hurtigt
> løber den ??

Jeg har på en AC og den render ikke hurtigere af den grund men trækker
pænt mere fra bunden.

Ønsker du top så skal der anden udstødning på den samt evt. en
omdysning.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


K.H. (04-09-2004)
Kommentar
Fra : K.H.


Dato : 04-09-04 21:44

> Jeg har på en AC og den render ikke hurtigere af den grund men trækker
> pænt mere fra bunden.
>
> Ønsker du top så skal der anden udstødning på den samt evt. en
> omdysning.
>
> --
> Martin Johansen [6000]
> http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
> Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
> Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Hvilken udstødning ville være et fornuftigt valg ??

Med hensyn til omdysning, det er i kaburatoren ikke ??, skal man da bare
prøve sig frem, og hvad bevirker omdysning ...............Større tilførsel
af benzin ??

mvh
BasHuus



Martin Johansen [600~ (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 04-09-04 22:17

K.H. skrev:

> Hvilken udstødning ville være et fornuftigt valg ??

Jeg må melde pas.

> Med hensyn til omdysning, det er i kaburatoren ikke

Jo.

> ??, skal man da bare
> prøve sig frem,

Det er den eneste vej frem ja

> og hvad bevirker omdysning ...............Større
> tilførsel af benzin ??

Mere benzin = mere køling af cylinder samt mere effekt.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Hans Joergensen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 05-09-04 13:45

Martin Johansen [6000] wrote:
> Ønsker du top så skal der anden udstødning på den samt evt. en
> omdysning.

Der skal formodentligt altid en omdysning til, ligemeget hvad man
giver sig til at tune på.. måske bortset fra højere kompression

// Hans
--
Hi! I'm a .signature virus!
Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Martin Johansen [600~ (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-09-04 16:13

Hans Joergensen skrev:

> Der skal formodentligt altid en omdysning til, ligemeget hvad man giver
> sig til at tune på.. måske bortset fra højere kompression

Jeg har nu kørt ~10000km uden at have den omdyset

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Moller (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-09-04 17:40

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har nu kørt ~10000km uden at have den omdyset

   Nogen er bare heldigere end andre... En omdysning, er altid at
foretrække hvis man vil ha mest udbytte af sin ombygning. at så nogen
vælger ikke at få det gjort, er så deres eget valg, men det gir aldrig
den mest optimale ydelse i motoren.

   I værste tilfælde betyder en ombygning uden omdysning, at maskinen
brænder af, eller kokser til og deraf elendig motor gang.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin Johansen [600~ (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 05-09-04 20:57

Moller skrev:

>    Nogen er bare heldigere end andre... En omdysning, er altid at
> foretrække hvis man vil ha mest udbytte af sin ombygning. at så nogen
> vælger ikke at få det gjort, er så deres eget valg, men det gir aldrig
> den mest optimale ydelse i motoren.

Jeg har også bestilt en ny luftskrue med kærv i så nu skal der leges
med dyser.

Jeg håber at kunne hente lidt mere ud af den.

>    I værste tilfælde betyder en ombygning uden omdysning, at maskinen
> brænder af, eller kokser til og deraf elendig motor gang.

På min er det bare ikke nødvendigt. Den spinder som en mis og jeg kører
den _ikke_ blidt (kun når den er kold er jeg blid ved den).

Når den er varm får den bare fuld kakao.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Moller (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 06-09-04 11:16

Martin Johansen [6000] wrote:

> Jeg har også bestilt en ny luftskrue med kærv i så nu skal der leges
> med dyser.

   Er der ikke justerings muligheder fra starten af ?

> Jeg håber at kunne hente lidt mere ud af den.

   hver nu tolmodig, grundig, og meget opmærksom på hvordan den ændre sig
alt efter om det er bund, mellem eller maks gas systemet du piller ved
:) og start med maks gas, stil så mellemgas... bundgas til sidst,
hvorefter du liiiige tjekker maks og mellem igen, da bundgas systemet
kan påvirke dem begge... så skal du nok få en maskine som køre godt, og
reagere hurtigt uden flade huller :)

>>   I værste tilfælde betyder en ombygning uden omdysning, at maskinen
>>brænder af, eller kokser til og deraf elendig motor gang.
>
>
> På min er det bare ikke nødvendigt. Den spinder som en mis og jeg kører
> den _ikke_ blidt (kun når den er kold er jeg blid ved den).

   :) som sagt i mange tilfælde går det godt... især pga. at der ikke
ændres så meget igen...

> Når den er varm får den bare fuld kakao.

   251'eren varmes op på begrænseren... altså, den som forrøret laver, da
der ikke er en elektronisk :) hæhæ.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Brian Axelgaard (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 06-09-04 13:24

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:413c38ca$0$202$14726298@news.sunsite.dk...
> hver nu tolmodig, grundig, og meget opmærksom på hvordan den ændre sig
> alt efter om det er bund, mellem eller maks gas systemet du piller ved
> :) og start med maks gas, stil så mellemgas... bundgas til sidst,
> hvorefter du liiiige tjekker maks og mellem igen, da bundgas systemet
> kan påvirke dem begge... så skal du nok få en maskine som køre godt, og
> reagere hurtigt uden flade huller :)

Kan du anbefale en bog / et site som bedst forklarer hvordan man indstiller
sin karburator?
Jeg har en 21mm DellOrto (Polini) til et 47mm cylinder. Jeg har aldrig kunne
få den til at gå ordentlig i tomgang, den får for meget benzin. :(



Moller (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 06-09-04 13:33

Brian Axelgaard wrote:

> Kan du anbefale en bog / et site som bedst forklarer hvordan man indstiller
> sin karburator?
> Jeg har en 21mm DellOrto (Polini) til et 47mm cylinder. Jeg har aldrig kunne
> få den til at gå ordentlig i tomgang, den får for meget benzin. :(

   Den absolut bedste bog jeg har fundet indtil nu er "Two-Stroke
Performance Tuning" af Graham Bell.

"http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/1859606199/qid=1094473752/sr=1-5/ref=sr_1_5/104-0626821-9780735?v=glance&s=books"

   En god side omkring 2 taktere, er helt klart Mac Dizzy's side, men da
han har sat betaling på er den ik heeelt så god mere :(
http://www.macdizzy.com/

   Hvis der er andre som kender til gode bøger omkring 2 takts tunning, så
må i meget gerne skrive det her, da hver forfatter har sin favorit inden
for kaburatore osv... og da Graham Bell, mest er til Mikuni kaburatore,
så mangler vi lidt mere i dybtengående teori omkring DellOrto osv...
eller bare mere info om diverse muligheder :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Martin Johansen [600~ (06-09-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 06-09-04 20:30

Moller skrev:

>    Er der ikke justerings muligheder fra starten af ?

Jo hvis man køber en "nøgle" hos PM-Import til en pris af
300-et-eller-andet + moms.

Så jeg må lirke den gamle ud med en spidstang og skrue min nye skrue i.

>    hver nu tolmodig, grundig, og meget opmærksom på hvordan den ændre
>    sig
> alt efter om det er bund, mellem eller maks gas systemet du piller ved
> :) og start med maks gas, stil så mellemgas... bundgas til sidst,
> hvorefter du liiiige tjekker maks og mellem igen, da bundgas systemet kan
> påvirke dem begge... så skal du nok få en maskine som køre godt, og
> reagere hurtigt uden flade huller :)

Sidst jeg pillede ved luftskrue var med en Yamaha4g og der pillede jeg
bare på må og få.

Jeg aner bare nada om det så det bliver helt sikkert noget der skal leges
med.

>    251'eren varmes op på begrænseren... altså, den som forrøret laver,
>    da
> der ikke er en elektronisk :) hæhæ.

Hehe

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Mandrake Linux 9.2 med Fluxbox 0.9.6devel
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)


Brian Axelgaard (07-09-2004)
Kommentar
Fra : Brian Axelgaard


Dato : 07-09-04 18:00

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:413c38ca$0$202$14726298@news.sunsite.dk...
> Martin Johansen [6000] wrote:
> :) og start med maks gas, stil så mellemgas... bundgas til sidst,
> hvorefter du liiiige tjekker maks og mellem igen, da bundgas systemet
> kan påvirke dem begge... så skal du nok få en maskine som køre godt, og
> reagere hurtigt uden flade huller :)

Kan du, bare meget hurtigt, opsummere hvordan de tre områder indstilles?

På forhånd mange tak!



Moller (08-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 08-09-04 11:48

Brian Axelgaard wrote:
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:413c38ca$0$202$14726298@news.sunsite.dk...
>
>>Martin Johansen [6000] wrote:
>>:) og start med maks gas, stil så mellemgas... bundgas til sidst,
>>hvorefter du liiiige tjekker maks og mellem igen, da bundgas systemet
>>kan påvirke dem begge... så skal du nok få en maskine som køre godt, og
>>reagere hurtigt uden flade huller :)
>
>
> Kan du, bare meget hurtigt, opsummere hvordan de tre områder indstilles?

   I ca. 99% tilfælde er det maks gas systemet som bestemmes med main
jet, mellemgas systemet, bestemmes med nåle,og bundgas via pilot jet,
og CO/luft skrue systemet.


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Thomas (04-09-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 04-09-04 15:50


"K.H." <bashuus@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:4139a3c0$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Kører selv Speedfight2 LC, og agter at skifte til 47 mm cylinder. Nogen
der
> har foretaget denne modifikation samme samme maskine, og hvor hurtigt
løber
> den ??
>
>
Det kommer helt an på hvilken cylinder du vælger en cylinder er ikke bare en
cylinder. Port tider osv.
det næste er også hvilken udstødning man vælger på en 2 takter kan en
udstødning give helt op til 20 %.

Det næste spørgsmål er så hvor langt du vil ha scooteren til at gå på
litern. De knallerter jeg har haft monteret med ikke grove tun cylinder har
det koster ca 5 km på litren.

Til daglig kørsel til og fra arbejde og skole vil jeg vælge en sport
cylinder. De giver ikke så meget topfart
ca. 10-15 km/t.(på en 45'er) Men maskinen kan meget bedre holde topfarten
samt man har noget bedre bundtræk.

På en 30'er ved jeg det ikke da en 30'er sakkens kan ha mindre antal
skyldekanaler derfor kan den samme cylinder godt give meget mere på toppen
på en 30'er.

Mvh. Thomas



Hans Joergensen (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 05-09-04 13:46

Thomas wrote:
> det næste er også hvilken udstødning man vælger på en 2 takter kan en
> udstødning give helt op til 20 %.

Faktisk meget mere end 20%, alt efter hvor elendig den
standard-monterede er

Udstødningen på en 2-takt er det vigtigste når det kommer til
ydelsen.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Moller (05-09-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 05-09-04 14:38

Hans Joergensen wrote:

> Udstødningen på en 2-takt er det vigtigste når det kommer til
> ydelsen.

   Nopes, Montøren af tun delen er den vigtigste om det yder godt,
udstødningen er nr. 2 :) for man kan montere en kanon god udstødning,
uden at få den justeret ind... og så er man lige fedt.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408514
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste