Er der nogen hillbillies her?
Fra : Søren L Hansen

Dato : 10-05-01 12:05

Hey fedt, det er SÅDAN man får skyderen med rundt på mc...

http://www.motorcycle-superstore.com/product.asp?ID=3551

--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Henry

Dato : 10-05-01 12:16

> Hey fedt, det er SÅDAN man får skyderen med rundt på mc...
>
> http://www.motorcycle-superstore.com/product.asp?ID=3551

Måske skulle man overveje det som suplement til låsen, det må da have en
præventiv virkning....

Henry

Fra : Torben Dam Refsing

Dato : 10-05-01 12:43

Det er vel nok den grimmeste gimmick jeg nogensinde har set! :)

Fra : Flemming

Dato : 10-05-01 14:20

On Thu, 10 May 2001 13:42:40 +0200, "Torben Dam Refsing"
<TR8006@ehs.dk> wrote:

>Det er vel nok den grimmeste gimmick jeg nogensinde har set! :)

Gimmick?!? bare det var det - men de stakkels nybyggere i guds eget
land tager den slags ganske alvorligt... Faktisk er deres største
bekymring hvordan man nemmest kan trække skyderen, imens man kører...

--
Flemming - som i det mindste kom i tanke om een god ting ved at bo i
Danmark.

Fra : Søren L Hansen

Dato : 10-05-01 12:43

Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
<01c0d941$05a90b00$127110ac@pc4148>...
> Hey fedt, det er SÅDAN man får skyderen med rundt på mc...

Og den her, det er da det skøreste??!!??

http://www.motorcycletrailer.com/mag1/caddy1.html

Fra : Flemming

Dato : 10-05-01 14:15

On Thu, 10 May 2001 11:42:59 GMT, "Søren L Hansen"
<lindholt@person.dk> wrote:

>Søren L Hansen <lindholt@person.dk> wrote in article
><01c0d941$05a90b00$127110ac@pc4148>...
>>
>Og den her, det er da det skøreste??!!??
>
>http://www.motorcycletrailer.com/mag1/caddy1.html

Yyrrk! "May not be suitable for towing drive shaft motorcycles" ha
ha... næææ.... og i instruktionerne til min XJ600, som er med
kædetræk, står der også nogle pæne advarsler om at blive "slæbt rundt
på" uden motoren er igang...

Hold kæft mand, hvor er de kugleskøre, de amerikanere...

--
Flemming - XJ600S

Fra : Armand

Dato : 17-05-01 23:42

Flemming <flemming@nospam.dk> skrev i en

> Yyrrk! "
> Hold kæft mand, hvor er de kugleskøre, de amerikanere...

Tak for det!

Caddy'en er lige hvad jeg længe har gået rundt og barslet med, bl.a. af
den grund at man burde kunne tvinge en mindre bil med efterspændt mc ned
under de 6 meter, hvormed man kan få et "vogntog" med færge / over bro
til bil-prisen alene!

For mange af "mine" 80'er knægte, der drømmer om egen racer, kunne en
sådan sag til montering på familiebilens trækkrog også forenkle
transport til/fra træning (og evt. løb?) væsentligt!

Slet ikke så dumt endda.
Men dertil kommer så myndighedernes indstilling til sådanne
konstruktioner

--
Armand.

Fra : Flemming

Dato : 18-05-01 08:01

On Fri, 18 May 2001 00:41:45 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
>sådan sag til montering på familiebilens trækkrog også forenkle
>transport til/fra træning (og evt. løb?) væsentligt!

Så vidt jeg har forstået konstruktionen, så bliver cyklen holdt alene
i forhjulet, og baghjulet triller med rundt, når du kører. Men er du
nu sikker på, at de hjul der bliver trukket med rundt inde i motoren
via kædetrækket når du kører, også bliver behørigt smurt? Jeg mener,
oliepumpen gør (formentlig?) ingenting når motoren på cyklen ikke er
igang???

>Men dertil kommer så myndighedernes indstilling til sådanne
>konstruktioner

Myndigheders fornemste opgave er at besværliggøre almindelige
menneskers hverdag.

....hvilket minder mig om en situation som jeg lige har fået refereret
med teoriundervisning. Det handler om et billede (i en ny serie, som
kørelærerne har fået lavet), hvor en traktor kører ud foran dig på MC.
For at besvare dette billede rigtigt skal man gud-døde-mig svare at
man bremser (hårdt!) OG bruger hornet (og hvor mange kan egentlig dét
på MC??). - hvorefter denne her kørelærer bringer dette op på et møde
med andre kørelærerere (? øøhh), og påpeger det umulige i at bremse OG
bruge hornet samtidig, og spørger sin diskussionsmodpart "Sig mig, har
DU nogensinde kørt motorcykel?" hvorefter han blot får svaret "Nej,
men jeg kan læse!" - og henviser til færdselsloven, hvor der står, at
man skal bruge hornet i faresituationer.

Min teori er, at myndigheder simpelthen ikke MÅ have jordforbindelse!
--
Flemming - XJ600S

Fra : Armand

Dato : 18-05-01 14:32

> [...]
> via kædetrækket når du kører, også bliver behørigt smurt? Jeg mener,
> oliepumpen gør ingenting når motoren på cyklen ikke er igang???

Nu udpringer min ide sig også fra totakts-modeller, hvor gearkassen
smøres alene af de olie der piskes med rundt af tandhjulene!

Men ellers har du ganske ret.
Til gengæld er problemet da ikke større end at slække kæden, tage den af
og binde den sikkert fast til bagsvingeren inden transporten :-/

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 10-05-01 17:20

"Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> wrote in message

> Og den her, det er da det skøreste??!!??
>
> http://www.motorcycletrailer.com/mag1/caddy1.html

Gud ved om den er lovlig i DK...

--
Adam