|
| Det går sgu godt :-) Fra : Tue |
Dato : 02-09-04 19:04 |
|
Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt at
vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud på
vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var vand
i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
åbenbart stadig.
Mvh Tue Jensen
der med god grund føler sig lidt flov over alle disse spg.
| |
Jesper Hedegaard (02-09-2004)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegaard |
Dato : 02-09-04 19:19 |
|
"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt
at
> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud
på
> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var
vand
> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>
> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
> åbenbart stadig.
>
> Mvh Tue Jensen
> der med god grund føler sig lidt flov over alle disse spg.
>
>
Er du _helt_ sikker på at der ikke er en eller anden slange, der får et knæk
når du lukker "hjelmen" ?
Nu kender jeg ikke modellen i detaljer, men ku' det tænkes at du har samlet
luftfilterkassen lidt forkert, så intaget til kassen kommer til at slutte
mod bunde af tanken ?
Det lyder jo som om maskinene mangler enten luft eller benzin.
Det eneste pinlige er ikke at spørge og i stedet stå og se dum ud. Især hvis
man kommer til at overse en simpel ting
--
Jesper Hedegaard
GS500E når vejret spiller
Volvo når det spilder
| |
Tue (02-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue |
Dato : 02-09-04 19:43 |
|
> Er du _helt_ sikker på at der ikke er en eller anden slange, der får et
knæk
> når du lukker "hjelmen" ?
Jeg har fundet et knæk og det er på benzinslangen der løber fra samme ende
som hvor tanken er monteret på stellet. Men om det er "hoved" slangen ved
jeg ikke. Jeg førsøgte at klemme slangen helt sammen, men det skete der ikke
noget ved. Måske jeg skulle prøve at lukke for slangen længere tid. Men
knækket er ret kraftigt og det kræver en ny slange for at fjerne, så jeg er
ikke sikker på at knækket er nyt.
> Nu kender jeg ikke modellen i detaljer, men ku' det tænkes at du har
samlet
> luftfilterkassen lidt forkert, så intaget til kassen kommer til at slutte
> mod bunde af tanken ?
De to pile pejer mod hinanden så jeg tror det er rigtigt. Har haft det ude
et par gange.
> Det lyder jo som om maskinene mangler enten luft eller benzin.
>
> Det eneste pinlige er ikke at spørge og i stedet stå og se dum ud. Især
hvis
> man kommer til at overse en simpel ting
Ja, og så lige at køre op ad vejen for at trille tilbage ned ad vejen til
garagen.
| |
NielSV650 (03-09-2004)
| Kommentar Fra : NielSV650 |
Dato : 03-09-04 08:38 |
|
"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
news:413769a9$0$25973$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg har fundet et knæk og det er på benzinslangen der løber fra samme ende
> som hvor tanken er monteret på stellet. Men om det er "hoved" slangen ved
> jeg ikke.
Det er overløbsslangen. Du kan "re-route'e" den med den eksisterende slange
eller købe noget nyt og sætte på.
Kig her for detaljer: http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=280
--
Niels
S FAU himmelblau
http://dfmc.dk/158
| |
Ole Hansen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 03-09-04 09:03 |
|
"NielSV650" <s991793@student.dtu.SKRID.MAKKER.dk> writes:
> > Jeg har fundet et knæk og det er på benzinslangen der løber fra samme ende
> > som hvor tanken er monteret på stellet. Men om det er "hoved" slangen ved
> > jeg ikke.
>
> Det er overløbsslangen. Du kan "re-route'e" den med den eksisterende slange
> eller købe noget nyt og sætte på.
> Kig her for detaljer: http://dfmc.dk/gallery.asp?gid=280
Jeg skiftede blot min slange ud med en "armeret" benzinslange - der
skal lidt mere end bare et bette knæk til, før den lukker! :)
Tue: Det er i øvrigt meget vigtigt at få det fixet - det kan koste en tank,
hvis overløbsrøret irrer væk! :(
> --
> Niels
--
Ole Hansen
| |
Ole Hansen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Ole Hansen |
Dato : 03-09-04 10:09 |
|
Ole Hansen <moped@get2net.dk> writes:
> Jeg skiftede blot min slange ud med en "armeret" benzinslange - der
> skal lidt mere end bare et bette knæk til, før den lukker! :)
>
> Tue: Det er i øvrigt meget vigtigt at få det fixet - det kan koste en tank,
> hvis overløbsrøret irrer væk! :(
Og forresten, Tue, jeg kan fremskaffe sådan et stykke slange til dig,
hvis du er interesseret.
--
Ole Hansen
| |
Armand (02-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-09-04 21:23 |
|
Tue <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt
at
> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud
på
> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var
vand
> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>
> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
> åbenbart stadig.
Der kan ligge en simpel åndeslange for svømmerhusene (det er ikke en med
indsprøjtning, vel?) i dét område, og hvis den får et klem kan
bensinniveauet ikke reguleres ordentligt i karbunaderne!
For det er vel ikke fordi den akkurat lige gik på reservetank efter
adskillese og at du derfor ikke kan tænke i dén retning??
--
Armand.
| |
Tue Jensen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 03-09-04 11:09 |
|
On Thu, 2 Sep 2004 22:22:48 +0200, Armand wrote:
> Tue <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
> news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
>> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt
> at
>> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
>> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud
> på
>> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
>> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var
> vand
>> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
>> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
>> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>>
>> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
>> åbenbart stadig.
>
> Der kan ligge en simpel åndeslange for svømmerhusene (det er ikke en med
> indsprøjtning, vel?) i dét område, og hvis den får et klem kan
> bensinniveauet ikke reguleres ordentligt i karbunaderne!
Den er ikke med indsprøjtning. Jeg må se efter.
> For det er vel ikke fordi den akkurat lige gik på reservetank efter
> adskillese og at du derfor ikke kan tænke i dén retning??
Tanken er helt fyldt, havde lige tanket.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389
tues.frac.dk
| |
Kenneth Sørensen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Kenneth Sørensen |
Dato : 03-09-04 11:35 |
|
>
> > For det er vel ikke fordi den akkurat lige gik på reservetank efter
> > adskillese og at du derfor ikke kan tænke i dén retning??
> Tanken er helt fyldt, havde lige tanket.
>
> --
Ja, men det kan jo også gøre det.
Armand, og andre, tænker jo nok er der måske kunne ligge lidt snavs i
bunden af tanken, som den lige har fået med ved reserve-benyttelse. Reserven
tager jo fra bunden, i modsætning til alm. tank som tager 4-6 cm oppe i
tanken.
Mvh
Kenneth S
| |
Armand (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 06-09-04 00:22 |
|
Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
news:shz7yat2q3nb$.1m8u5de8m28zy$.dlg@40tude.net...
> On Thu, 2 Sep 2004 22:22:48 +0200, Armand wrote:
>
> > .......For det er vel ikke fordi den akkurat lige gik på reservetank
> > efter adskillese og at du derfor ikke kan tænke i dén retning??
> Tanken er helt fyldt, havde lige tanket.
Dét kan også være årsagen
Hvis der ikke kommer luft ind i tanken efterhånden som bensinen bliver brugt
ender bensinen med at løbe fra og bliver "hængende" i tanken på vacuum.
Jo mindre luftmængde der er i en tank, destor hurtigere vil man opnå dette
vacuum, så med fyldt tank kan problemet opfattes som akut forekommende!
En overfyldning kan tillige have druknet og derved spærret
kapillær-størrelses gennemgangen for atmosfæreluft hvorved at problemet
ligefrem kan være opstået ved tankningen :-/
Nu husker jeg ikke helt tilbage i strengen, men eftersom det er sandsynligt
at du tankede fordi den havde været på reservetank, kan det tænkes at det er
første gang i længere tid at du benytter RES-positionen, og derved har
dannet kondens-vand bygget sig upåagtet op i bunden af tanken - Indtil der
blev drejet om på "RES" og vandet lukkedes med ned i svømmerhuset
At motoren kan køre, men dør ved gasgivning, er netop symptomet på en
vanddråbe der ligger i bunden af svømmerhuset, men er stor nok til at blive
suget op mod hoveddysen ved gasgivning, og dér spærre for flow'et (derved at
vand i bensin er som en silikonekugle i vand: Tyk og sej)!
Løsning: En simpel tømning af svømmerhusene hvorved vand og snavs skylles
med ud - Prøv det, det er en simpel og uskyldig operation der kan vise sig
at være det der skal til!!
--
Armand.
| |
Tue Jensen (06-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 06-09-04 11:26 |
|
On Mon, 6 Sep 2004 01:22:24 +0200, Armand wrote:
> Tue Jensen <tuesj03@civil.auc.dk> skrev i en
> news:shz7yat2q3nb$.1m8u5de8m28zy$.dlg@40tude.net...
>> On Thu, 2 Sep 2004 22:22:48 +0200, Armand wrote:
>>
>>> .......For det er vel ikke fordi den akkurat lige gik på reservetank
>>> efter adskillese og at du derfor ikke kan tænke i dén retning??
>> Tanken er helt fyldt, havde lige tanket.
>
> Dét kan også være årsagen
>
> Hvis der ikke kommer luft ind i tanken efterhånden som bensinen bliver brugt
> ender bensinen med at løbe fra og bliver "hængende" i tanken på vacuum.
> Jo mindre luftmængde der er i en tank, destor hurtigere vil man opnå dette
> vacuum, så med fyldt tank kan problemet opfattes som akut forekommende!
> En overfyldning kan tillige have druknet og derved spærret
> kapillær-størrelses gennemgangen for atmosfæreluft hvorved at problemet
> ligefrem kan være opstået ved tankningen :-/
>
> Nu husker jeg ikke helt tilbage i strengen, men eftersom det er sandsynligt
> at du tankede fordi den havde været på reservetank, kan det tænkes at det er
> første gang i længere tid at du benytter RES-positionen, og derved har
> dannet kondens-vand bygget sig upåagtet op i bunden af tanken - Indtil der
> blev drejet om på "RES" og vandet lukkedes med ned i svømmerhuset
> At motoren kan køre, men dør ved gasgivning, er netop symptomet på en
> vanddråbe der ligger i bunden af svømmerhuset, men er stor nok til at blive
> suget op mod hoveddysen ved gasgivning, og dér spærre for flow'et (derved at
> vand i bensin er som en silikonekugle i vand: Tyk og sej)!
> Løsning: En simpel tømning af svømmerhusene hvorved vand og snavs skylles
> med ud - Prøv det, det er en simpel og uskyldig operation der kan vise sig
> at være det der skal til!!
Det lyder som en overkommelige opgave. Jeg er på den.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389
tues.frac.dk
| |
Tue (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue |
Dato : 03-09-04 15:23 |
|
"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt
at
> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud
på
> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var
vand
> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
Jeg har ledt og ledt efter mulige fejl, men jeg kan ikke finde noget. Jeg
har haft tanken af for at se om der er var skidt i den. Men intet. Nogen
gange kan den tage op til 1500 omdrejninger og andre gange op til max. Men
hver gang jeg forsøger at sætte i gang og give gas går den ud. Nogen gange
kan den redes ved at slippe koblingen og gassen.
Mvh Tue Jensen
der må erkende at en mekaniker må hente mc'en i næste uge.
| |
Steen Egeberg (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Steen Egeberg |
Dato : 03-09-04 16:46 |
|
> Jeg har ledt og ledt efter mulige fejl, men jeg kan ikke finde noget.
Jeg
> har haft tanken af for at se om der er var skidt i den. Men intet.
Nogen
> gange kan den tage op til 1500 omdrejninger og andre gange op til max.
Men
> hver gang jeg forsøger at sætte i gang og give gas går den ud. Nogen
gange
> kan den redes ved at slippe koblingen og gassen.
>
> Mvh Tue Jensen
> der må erkende at en mekaniker må hente mc'en i næste uge.
>
>
da det kom efter du havde tanken oppe (?), så lyder det jo sandsynligt
at det er benzintilførslen som er stoppet et eller andet sted - du kunne
jo checke tank/slanger/svømmer ved at sætte benzinhane på "pri" (så der
er gennemløb uden startet motor) og så tappe benzin af karburator via
drænskrue i bunden.
- hvis den bliver ved med at løbe uhindret så er det ikke slanger/tank,
men måske stoppede dyser ? Dårlige el-forbindelser i
tænding/motorstyring ?
- hvis det holder op med at løbe kvikt efter en kopfuld, så er der
stoppet - skyl/blæs tank og slanger igennem, rens karburatorer.
Du har naturligvis checket for vakuum i tank når den gik i stå ved at
åbne tankdæksel og bemærke om der var undertryk i den ?
--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623
| |
Tue Jensen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 03-09-04 19:26 |
|
On Fri, 3 Sep 2004 17:45:45 +0200, Steen Egeberg wrote:
>> Jeg har ledt og ledt efter mulige fejl, men jeg kan ikke finde noget.
> Jeg
>> har haft tanken af for at se om der er var skidt i den. Men intet.
> Nogen
>> gange kan den tage op til 1500 omdrejninger og andre gange op til max.
> Men
>> hver gang jeg forsøger at sætte i gang og give gas går den ud. Nogen
> gange
>> kan den redes ved at slippe koblingen og gassen.
>>
>> Mvh Tue Jensen
>> der må erkende at en mekaniker må hente mc'en i næste uge.
>>
>>
> da det kom efter du havde tanken oppe (?), så lyder det jo sandsynligt
> at det er benzintilførslen som er stoppet et eller andet sted - du kunne
> jo checke tank/slanger/svømmer ved at sætte benzinhane på "pri" (så der
> er gennemløb uden startet motor) og så tappe benzin af karburator via
> drænskrue i bunden.
>
> - hvis den bliver ved med at løbe uhindret så er det ikke slanger/tank,
> men måske stoppede dyser ? Dårlige el-forbindelser i
> tænding/motorstyring ?
Der er desværrer ikke pri på en SV'er. Hvis modet er der må jeg tjekke
karburatorer, svømmerne og dysser.
> - hvis det holder op med at løbe kvikt efter en kopfuld, så er der
> stoppet - skyl/blæs tank og slanger igennem, rens karburatorer.
>
> Du har naturligvis checket for vakuum i tank når den gik i stå ved at
> åbne tankdæksel og bemærke om der var undertryk i den ?
Det gør jeg lige en ekstra gang.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389
tues.frac.dk
| |
Emil Auckbur (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Emil Auckbur |
Dato : 03-09-04 19:15 |
|
"Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt
at
> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud
på
> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var
vand
> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>
> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
> åbenbart stadig.
>
> Mvh Tue Jensen
> der med god grund føler sig lidt flov over alle disse spg.
>
>________________________________________________
Har du tjekket at vakuum slangen under benzin ventilen sidder ordentligt
fast på både ventil og karburator. Der sidder et filter (strainer) på
ventilen som burde tage det værste skidt som måtte være i tanken, så det
burde ikke betyde så meget at du flytter rundt med tanken.
Emil
| |
Tue Jensen (03-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 03-09-04 19:30 |
|
On Fri, 3 Sep 2004 20:15:24 +0200, Emil Auckbur wrote:
> "Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
> news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
>> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt
> at
>> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
>> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud
> på
>> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
>> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var
> vand
>> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
>> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
>> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>>
>> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
>> åbenbart stadig.
>>
>> Mvh Tue Jensen
>> der med god grund føler sig lidt flov over alle disse spg.
>>
>>________________________________________________
>
> Har du tjekket at vakuum slangen under benzin ventilen sidder ordentligt
> fast på både ventil og karburator. Der sidder et filter (strainer) på
> ventilen som burde tage det værste skidt som måtte være i tanken, så det
> burde ikke betyde så meget at du flytter rundt med tanken.
Slangen mellem tanken(der sidder to udtag sammen på tanken, den der sidder
nederst) og nærmeste karburator, ikk? Den er tjekket og sat fast med
strips.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389
tues.frac.dk
| |
Freddy Lang (04-09-2004)
| Kommentar Fra : Freddy Lang |
Dato : 04-09-04 10:00 |
|
Tue Jensen wrote:
> On Fri, 3 Sep 2004 20:15:24 +0200, Emil Auckbur wrote:
>
>> "Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
>> news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>>> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se
>>> hvilket luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er
>>> det nødvendigt at vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm
>>> op. Fint nok jeg fik set det jeg skulle. Den starter fint, og står
>>> fint i tomgang. Jeg triller ud på vejen og giver den gas, hvad sker
>>> der så; den går i stå. PIS Den vil ikke tage meget mere end 3k
>>> omdregning så dør den. Først troede jeg det var vand i tanken, da
>>> den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud at da
>>> jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
>>> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>>>
>>> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg
>>> overser det åbenbart stadig.
>>>
>>> Mvh Tue Jensen
>>> der med god grund føler sig lidt flov over alle disse spg.
>>>
>>> ________________________________________________
>>
>> Har du tjekket at vakuum slangen under benzin ventilen sidder
>> ordentligt fast på både ventil og karburator. Der sidder et filter
>> (strainer) på ventilen som burde tage det værste skidt som måtte
>> være i tanken, så det burde ikke betyde så meget at du flytter rundt
>> med tanken.
>
> Slangen mellem tanken(der sidder to udtag sammen på tanken, den der
> sidder nederst) og nærmeste karburator, ikk? Den er tjekket og sat
> fast med strips.
Der sidder to udtag under tanken, den ene er selve benzinslangen, den anden
er vacuumslangen til at åbne benzinhanen med. Vacuumslangen er den tyndeste
af de to, ligeledes er studsen til vacuum den tyndeste af de to studser.
--
Freddy
SV-R
| |
Tue Jensen (04-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 04-09-04 11:02 |
|
On Sat, 4 Sep 2004 10:59:57 +0200, Freddy Lang wrote:
> Tue Jensen wrote:
>> On Fri, 3 Sep 2004 20:15:24 +0200, Emil Auckbur wrote:
>>
>>> "Tue" <tuesj03@civil.auc.dk> wrote in message
>>> news:4137609f$0$26001$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>>>> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se
>>>> hvilket luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er
>>>> det nødvendigt at vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm
>>>> op. Fint nok jeg fik set det jeg skulle. Den starter fint, og står
>>>> fint i tomgang. Jeg triller ud på vejen og giver den gas, hvad sker
>>>> der så; den går i stå. PIS Den vil ikke tage meget mere end 3k
>>>> omdregning så dør den. Først troede jeg det var vand i tanken, da
>>>> den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud at da
>>>> jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
>>>> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>>>>
>>>> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg
>>>> overser det åbenbart stadig.
>>>>
>>>> Mvh Tue Jensen
>>>> der med god grund føler sig lidt flov over alle disse spg.
>>>>
>>>> ________________________________________________
>>>
>>> Har du tjekket at vakuum slangen under benzin ventilen sidder
>>> ordentligt fast på både ventil og karburator. Der sidder et filter
>>> (strainer) på ventilen som burde tage det værste skidt som måtte
>>> være i tanken, så det burde ikke betyde så meget at du flytter rundt
>>> med tanken.
>>
>> Slangen mellem tanken(der sidder to udtag sammen på tanken, den der
>> sidder nederst) og nærmeste karburator, ikk? Den er tjekket og sat
>> fast med strips.
>
> Der sidder to udtag under tanken, den ene er selve benzinslangen, den anden
> er vacuumslangen til at åbne benzinhanen med. Vacuumslangen er den tyndeste
> af de to, ligeledes er studsen til vacuum den tyndeste af de to studser.
Ok, så er jeg med. Det er den jeg mener.
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389
tues.frac.dk
| |
Tue Jensen (04-09-2004)
| Kommentar Fra : Tue Jensen |
Dato : 04-09-04 12:55 |
|
On Thu, 2 Sep 2004 20:03:35 +0200, Tue wrote:
> Jeg så at de havde tilbud på K&N hos louis.de så jeg ville lige se hvilket
> luftfilter der sidder på sv'en. For at se luftfilteret er det nødvendigt at
> vippe tanken op, ligesom man vipper en motorhjelm op. Fint nok jeg fik set
> det jeg skulle. Den starter fint, og står fint i tomgang. Jeg triller ud på
> vejen og giver den gas, hvad sker der så; den går i stå. PIS Den vil ikke
> tage meget mere end 3k omdregning så dør den. Først troede jeg det var vand
> i tanken, da den hostede en del. Men det er det ikke. Nu er mit eneste bud
> at da jeg vippede tanken op er der kommet noget skidt ned i slangerne der
> delvist stopper for benzinen. HJÆLP????
>
> Jeg har ledt og ledt efter ting jeg kan have overset, men jeg overser det
> åbenbart stadig.
>
Jeg tankede blyfri 92, Det kan en sv650s fra 1999 vel godt kører på?
Jeg har observeret lidt olie på luftfilteret. Kan årsagen være at der er
lidt olie på luftfilteret og den derved ikke får luft nok?
--
Mvh. Tue Jensen
http://www.dfmc.dk/?id=389
tues.frac.dk
| |
|
|