Irriterende spørgsmål i Access
Fra : Kim S

Dato : 02-09-04 11:03

Nå jeg åbner en DB i MS-Access spørger den først om jeg vil
blokere usikre udtryk.
Derefter fortæller den mig at "Microsoft Jet 4.0 Service Pack 8
eller nyere skal være installeret for at blokere for usikre udtryk".
Den er sgu installeret....
Til sidst spørges der om jeg nu osse er sikker på, at jeg vil åbne
databasen.
Hvordan pokker slipper jeg for disse spørgsmål. det er møj irriterende.
I Excel kan man justere sikkerhedsnivauet, så der ikke spørges m.h.t.
makroer, det må da osse kunne gøres i Access, eller hyr ?

Mvh, Kim

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-09-04 15:04

Det har jeg lige godt aldrig hørt om før..

Sker det både ved 'gamle' databaser, og ved databaser, som du lige laver,
lukker og åbner igen?

Hvilken Access-version?
Hvilken Windows-version?

Bruger du Outlook som e-mail klient? I visse versioner blokerer den for
vedhæftede filer af typen .mdb, og det kan måske være en afledt virkning
af dette..

mvh
Krabsen

--
Sendt via Opera.
www.krabsen.dk

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 02-09-04 18:47

Jeg har samme problem...

R.. iriterrende !!!

Jeg benytter Office 2003 på en XP-Pro maskine !

Jan

newssdpdcocv0p03yo@news.sunsite.auc.dk...

Fra : Kim

Dato : 02-09-04 19:52

"Jan F. Niebuhr" <niebuhr@camelclub.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har samme problem...

Jeg er kommet ud over problemet nu....
1: Indlæs en database.
2: Gå ind under Funktioner/makro/sikkerhed.... Og sæt
den til "lav".
Så slipper man for den irriterende advarsel ved åbning af databaser.
Det er dog et "must", at der er et antivirusprogram installeret,
hvis man vil være sikret mod vira.

Mvh, Kim

Fra : Jan F. Niebuhr

Dato : 03-09-04 10:03