Politi ????
Fra : C. Christoffersen

Dato : 01-09-04 22:52

Hej NG !

Er der mon nogen her inde som ved hvordan politiet arbejder m.h.t. hvis de
tager en ulovlig knallert / scooter 30. Optræder man i civilt. Beder man om
id, knallert kørekort, forsikringsbevis. Siger man til en førstegangs, at
den bliver beslaglag og kørt til synshallen.Fortæller man den unge mand, at
det mindst vil koste 4000 kr Kommer politiet med sin egen trailer og køre
bort med scooteren, eller får man falck til det. Får man en kvittering på at
scooteren er beslaglagt og sendt i synshallen.

Er der nogen som ved lidt om dette.

mvh
C.Christoffersen

Fra : Hekto

Dato : 01-09-04 23:44

In article <41364451$0$278$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
carsten.christoffersen@pc.dk says...
> [...]
> bort med scooteren, eller får man falck til det. Får man en kvittering på at
> scooteren er beslaglagt og sendt i synshallen.

Nå! Der er nok een der er røget i gyngen - hva'???

Politiet må til enhver tid undersøge om der er foretaget ændringer på
en ikke registreringspligtig knallert.
Politiet må da gerne gå i civil, når bare de legitimerer sig. De må
også gerne få den kørt til SBI, på den ene eller den anden måde. Det er
gratis hvis der ikke er pillet, i modsat fald afholdes udgiften til
f.eks. Falck af delikventen. Man får alt det 'lovlige' tilbage.
Nej, de udsteder generelt ikke kvitteringer.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Highserver

Dato : 02-09-04 08:16

"Hekto" > Nej, de udsteder generelt ikke kvitteringer.

Hej
Ja det er rigtigt og mere sjovt kan det blive hvis MC/Knallerten ikke har
kasko og den bliver stjålet på SBI `s område de har nemlig ikke nogen
forsikring der dækker (har prøvet det med en FJ1100 fra Herfølge SBI).
Hilsen Jakob

Fra : Hekto

Dato : 02-09-04 13:31

In article <4136c8d8$0$259$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
jakob.FJERN.stahl@tdcadsl.dk says...
> [...]
> kasko og den bliver stjålet på SBI `s område de har nemlig ikke nogen
> forsikring der dækker (har prøvet det med en FJ1100 fra Herfølge SBI).

ØV! ØV!

Du har set at der er een der har efterlyst en sådan historie på
dk.fritid.motorcykel?
Det var noget med en artikkel til et blad.

Fra : C. Christoffersen

Dato : 02-09-04 04:24

Hej Hekto !

Ja røget kan man godt kalde det. Junior kom hjem i aftes og var pisse
sur.Selvfølgelig fik jeg ondt af ham, men samtidigt så har jeg jo også sagt
til ham at lad nu være med at larme sådan (knækpotte, luftfilter ) Det er
det folk bliver mest sure over. "Ja men det lyder fedt" Så nu har han set
hvad det koster at lyde fedt.

mvh
C.Christoffersen

Fra : \(2791\) Peder

Dato : 02-09-04 06:09

Hehe - ja det er sgu ikke det samme som i gamle dage , da man kunne ligge og
rode i timevis med at få en skide plumb ud af en Puch cylinder efter
adskillige knækkede diamantbor!

Fra : Hekto

Dato : 02-09-04 13:35

In article <41369237$0$270$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> [...]
> det folk bliver mest sure over. "Ja men det lyder fedt" Så nu har han set

Sådan har vi nok alle været engang. ;oP

Den velmente (gratis) opdragelse, samt bibringelse af forståelse for
det indlysende, trænger ikke altid igennem.
Så tager 'det offentlige' over, på en noget mere kontant facon, og så
trænger det ind!

Der er kun ét at gøre. Du har jo forsøgt at fortælle det pænt,så nu må
han bare løbe med aviser, til den er betalt.
Nogen forældre betaler bøde (-erne, for så kommer der flere!) i en
eller anden misforstået form for venlighed.

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 21:01

Hej

Ja her i Struer har de lige nuppet 9 stk på to dage, så der er sikkert nogen
der er lidt sure :)

Mvh

Thomas R.

Fra : morten-jot

Dato : 08-09-04 09:37

"Thomas R." <struerboSNAWLAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Ja her i Struer har de lige nuppet 9 stk på to dage, så der er sikkert
nogen
> der er lidt sure :)
>
> Mvh
>
> Thomas R.
>
>Nå ok... her på teknisk skole i århus har de lige været i går... de fik
15... men der er jo nogle der har snakketøjet i orden!!!