dele til DKW ?
Fra : Kim Olsen

Dato : 01-09-04 18:39

Jeg har en gammel DKW RT125/2 - 1954 som jeg mangler bremsebelægninger til.

Nogen der kender et firma her i landet der sælger dele til sådan en oldsag.

PS: Jeg kender flere udmærkede tyske firmaer - men jeg mangler kun
bremsebelægningerne. Portoen mv. fra tyskland vil overstige prisen

Hilsen
Kim Olsen

Geely Boss JT150T-6, 2003
DKW RT125/2 - 1954

Fra : Jens Jessen

Dato : 01-09-04 20:12

Få vulkaniseret belægningen på.

Journalist Jens Jessen (Djf)
Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg
Tlf. + 45 8657 7201 Fax + 45 8657 7204
Mobil + 45 2073 7471
E-mail jens.jessen@get2net.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 02-09-04 18:13

> Få vulkaniseret belægningen på.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Journalist Jens Jessen (Djf)
> Skanderborgvej 140, DK 8660 Skanderborg

Hej

Det har jeg prøvet, men de kan hos min lokale bremsemand kun lave
belægninger hvis tromlediameter er over 160 mm, og DKW'en kører med sølle
140 mm.

Men jeg kan da prøve at kontakte en anden

Hilsen

Kim Olsen

Fra : Henrik & Karina

Dato : 01-09-04 20:38

Kim Olsen wrote:
> [...]
>
> PS: Jeg kender flere udmærkede tyske firmaer - men jeg mangler kun
> bremsebelægningerne. Portoen mv. fra tyskland vil overstige prisen

prøv ole bendtsen han være han kan skaffe alt..

Henrik

Fra : Steen Gruby

Dato : 01-09-04 21:59

On Wed, 1 Sep 2004 19:38:42 +0200, "Kim Olsen"
<kim.olsen(fjerndette)@sport.dk> wrote:

Hej Kim.

>Nogen der kender et firma her i landet der sælger dele til sådan en oldsag.

Til min NSUMAX fik jeg lagt belægning på bakkerne og tilpasset dem i
tromlerne hos Fr. Sund Bremseservice for omkring 400 Kr.
De sælger sikkert belægning i løs vægt, og du kan sagtens selv lægge
belægningen på bakkerne, men jeg vil betegne det som en halv løsning.
For at få en tromlebremse til at virke ordenligt skal bakkerne
tilpasses så de bærer på hele tromlens flade.
For at gøre det skal man have rådighed over en centerløs slibemaskine,
og det formoder jeg ikke du har.
Så hvorfor ikke lade nogen om det der kan lave det rigtigt?

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo