Q: Hvor langt kan en VTR motor køre
Fra : sommerland@FJERNDETT~

Dato : 01-09-04 13:30

Hej Derude

Er der nogle af jer der er bekendt med VTR motorer, der har kørt MANGE km
?

Eller - spurgt på en anden måde:

50-100.000 for en alm. 4 cyl MC. er ofte en hel del KM.,
men er der nogle af jer der har kendskab til V2'er
der har kørt tilsvarende mange KM ?

/ Sommerland

Fra : Anders Thorup

Dato : 01-09-04 14:35

> 50-100.000 for en alm. 4 cyl MC. er ofte en hel del KM.,

Nå!!
Det er jeg da ked af at høre
Nu er der i en anden tråd for et par dage siden, blevet sagt det stik
modsatte
Min har da klaret 121.000km og fejler intet.

> men er der nogle af jer der har kendskab til V2'er
> der har kørt tilsvarende mange KM ?

Der suser nogle SV650'ere rundt med rimelige km-tal omkring 70-80.000 km og
de skulle ikke fejle noget.

MVH / Best Regards
Anders Thorup
Honda VFR750F 1986 Perlemorshvid
Http://www.dfmc.dk/Anders_Thorup

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 01-09-04 15:19

"50-100.000 for en alm. 4 cyl MC. er ofte en hel del KM"

Jeg tror ikke det er generelt, hvis de ellers er "passet" med olie....

Jeg kender da adskillige der har rundet 100.000 bl.a. en del CBR600, men
også VFR750, uden voldsomt olieforbrug. Og så er der lige Rolf (fra DMC) han
nærmer sig 300.000 km....!!

Og der er sikkert mange flere eksempler....

Hvor langt V2 kan køre ved jeg ikke..... Men de skulle vel også nemt kunne
runde de 100.000km

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : F.Sander

Dato : 01-09-04 15:25

Husk lige på en ting!! et stempel i en V2' 1000ccm er på¨størelse med en
potteplante eller retter skålen, der skal ikke meget unøjagtighed i
produktion til at 1g her og 1g der bliver til 50-70kg under kørsel, dette
øger slidet... 50.000km under belastning ud over søndags kørsel må vel
værre toppen.

Jeg blev dog imponeret over at prøve en SP1/2 med afbalceret motor , den var
lige så 'rolig' som min V4..

FS

ps er der nogen siden nogen der har set en duc.916-996 med over
40.000+km..... neejj vel...sjovt nok meget få med over 25.000km..

Fra : Hekto

Dato : 01-09-04 16:42

In article <jZkZc.618$YV6.440@news.get2net.dk>, Finn@dk.dk says...
> ps er der nogen siden nogen der har set en duc.916-996 med over
> 40.000+km..... neejj vel...sjovt nok meget få med over 25.000km..

Måske du skulle kigge bedre efter? ... eller også kommer du de forkerte
steder! ;0)

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : F.Sander

Dato : 01-09-04 16:56

> Måske du skulle kigge bedre efter? ... eller også kommer du de forkerte
> steder! ;0)
------------
Tja, jeg kommer mere til track-days osv. end træf mm / åbent hus, men det
var egentlig ikke ment såå' negativ, jeg har bare aldrig set en, og jeg
kommer da rimelig meget i / til bane dage i det tyske.. her ser man feks.
rigtig, igtig mange R1' også er der mange der har en 92-98 fireblad ( de
siger alle dele passer sammen og den er billig ) ..

FS

Fra : Hekto

Dato : 01-09-04 18:15

In article <jimZc.1175$Qf4.624@news.get2net.dk>, Finn@dk.dk says...
> [...]
> rigtig, igtig mange R1' også er der mange der har en 92-98 fireblad ( de
> siger alle dele passer sammen og den er billig ) ..

Jamen så kommer du de forkerte steder i Tyskland!

På trods af at man næppe kan kalde hovedparten af Ducati'erne for
touringmaskiner, køres der faktisk rimeligt lang til de forskellige
arrangementer. Oscherlsleben er et af stederne ... der er iøvrigt
'Biketober festival' i slutningen af september .. og der kommer der
nogen herfra.

En V2 er ikke 'lavt belastet', og som en anden påpeger, er det nogle
ordentlige 'propper' p.gr.a. kubiktallet, antallet af cylindere og den
korte slaglængde.Jeg tvivler på at de kan holde til et utal af km.
For Ducati's vedkommende interesserer det nok også kun få, da de
alligevel bliver skildt ad og mod'et inden de når dertil.

Fra : Jens Arnfast

Dato : 01-09-04 16:45

F.Sander wrote:
> ps er der nogen siden nogen der har set en duc.916-996 med over
> 40.000+km..... neejj vel...sjovt nok meget få med over 25.000km..

Det er da bare fordi det er dyrt at leje prøveplader hele tiden

(ku' ik' dy mig ;))

--
-jens
RSV1000 m. dyrt blik

Fra : kim\(bandit600\)

Dato : 01-09-04 16:57

"F.Sander" skrev i en meddelelse

> ps er der nogen siden nogen der har set en duc.916-996 med over
> 40.000+km..... neejj vel...sjovt nok meget få med over 25.000km..

Ha Ha!! ) Ja det er sgu egentligt rigtigt nok!! Sjældent!

Ducati! Betal for 2, få det halve! Meen det er jo en "italiener" (ligesom
fiat)

Fra : Thomas

Dato : 01-09-04 20:54

"kim(bandit600)" <kim.lundgaard@skjern-net.dk> wrote in message

> Ha Ha!! ) Ja det er sgu egentligt rigtigt nok!! Sjældent!
>
> Ducati! Betal for 2, få det halve! Meen det er jo en "italiener" (ligesom
> fiat)

Hov hov.... Fiat motorer er sgu ikke til at slå ihjel Men det der
omgiver motorerne er desværre væk inden de runder den ½' e million

Mvh

Thomas
Ej xs400 seca mere men en Fiat Duna på vej til 260.000 km

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 17:08

F.Sander skrev i meddelelsen ...
> [...]
>produktion til at 1g her og 1g der bliver til 50-70kg under kørsel, dette
>øger slidet... 50.000km under belastning ud over søndags kørsel må vel

Og hvordan tror Du så en moderne to liter bilmotor overlever ?

mvh
Orla

Fra : anders majland

Dato : 01-09-04 19:16

> Og hvordan tror Du så en moderne to liter bilmotor overlever ?

- Bedre balance i en 4 cylindret rækkemotor
- Designet mgs til holdbarhed istedet for vægt ?

Min egen 4cylindrede 2,2 liter har kørt omkring 350000km - bruger ikke
olie og eneste motorservice udover frisk olie hver 10000km har været de
hydraliske ventilløftere (der tikkede - efterhånden også med varm motor)

Endnu værre end V2 erne er de encylinderde. Ikke fordi min XT med 595ccm
har meget større volumen end bilens 550cm/cylinder - men jeg forventer
nu ikke den holder ligeså længe uden renovering.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 20:42

anders majland skrev i meddelelsen
<4136130f$0$212$14726298@news.sunsite.dk>...

>- Bedre balance i en 4 cylindret rækkemotor

Hvordan kan det enkelte stempel, plejlstang mm vide det ? Bedre balance for
den 4 cylindrede som helhed, for de enkelte komponenter, nej.

Et ekstremt eksempel: En sekcylindret rækkemotor, som eksempelvis gamle
Volvo og Jaguar, knækker krumtappe på grund af vibrationer, hvis
gummiet/svingningsdæmperen i forreste remskive er defekt. Udadtil virker
disse motorer vibrationsfrie, men inde i dem er det et rent helvede af
torsionssvingninger og andre kræfter der forsøger at rive delene fra
hinanden.

>- Designet mgs til holdbarhed istedet for vægt ?

Måske, måske ikke. En vandkølet CBR holder over 1000 Km. , jeg ser ingen
påviselig grund til at en vandkølet VTR ikke skulle holde lige så længe.
Begge er "vægtoptimeret".

mvh
Orla

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 21:41

Orla Pedersen skrev i meddelelsen
<41362e67$0$296$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...

> [...]
ingen

>påviselig grund til at en vandkølet VTR ikke skulle holde lige så længe.

Måske endda en smule mere Nu vil jeg lægge mig hen og sove....

mvh
Orla

Fra : Brian Laursen

Dato : 01-09-04 19:16

F.Sander wrote:

> ps er der nogen siden nogen der har set en duc.916-996 med over
> 40.000+km..... neejj vel...sjovt nok meget få med over 25.000km..

Min kammersjuk har en duke 900 supersport ´02. Okay det er ikke en 916, men
sliddet er vel det samme. Den har nu kørt små 20k km og den er ikke blevet
mindre kvik. Vi har strammet boltene omkring motor, og den er på andet kæde
kit. Jeg tror nu nok den skal køre 30k km mere

--
Venlig Hilsen

Brian W. Laursen
Honda cbr1100 double X " Til Salg"
http://dfmc.dk/155
http://Galtenmc.dk

Fra : Brian Laursen

Dato : 01-09-04 19:12

Henrik Nielsen wrote:
> "50-100.000 for en alm. 4 cyl MC. er ofte en hel del KM"
>
> Jeg tror ikke det er generelt, hvis de ellers er "passet" med olie....
>
> Jeg kender da adskillige der har rundet 100.000 bl.a. en del CBR600,

Hehe kurt fra klubben har oxo jubilæum. Han rundede 100.000 på vej hjem fra
Brunhilde.. cbr600 f2

Fra : Ukendt

Dato : 01-09-04 17:15

sommerland@FJERNDETTEofir.dk skrev i meddelelsen
<4135c0ae$0$211$14726298@news.sunsite.dk>...
Hej Derude

Er der nogle af jer der er bekendt med VTR motorer, der har kørt MANGE km
?

Jeg kom forbi en "fie" der havde gået over 70.000 Km. under min sidste
indkøbsrunde. Den var grim, men lød rigtig sund.

Det blev en anden VTR, og den er nu 37.000 km gammel.

mvh
Orla

/ Sommerland

Fra : John Jensen

Dato : 01-09-04 18:34

meddelelse news:4135f678$0$269$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> Orla
>
> / Sommerland
>
> Motorrad har lavet en "langstreckentest" på 50.000 Km, konklusionen kan
læses på vedhæftede link,
men kort fortalt så skulle der bare efer total adskillelse og opmåling af
motordelene bruges et nyt pakningssæt
og så kunne den køre videre....

Citat: Ist halt eine HONDA, motor, kupplung und getriebe haben die
dauerptüfung mit bravour bestanden.!

http://www.motorradonline.de/d/99362?template=d_mrd_te_artikel_index&_rubrik=4174&title=Motorräder&_back_url=%2Fsixcms%2Flist.php%3Fpage%3Dp_mrd_te_suche%26sv%5Bvt%5D%3Dvtr%25201000%26sv%5Bmrd_gl_marke%5D%3D4176%26sort%3Dmrd_heft_ausgabe.jahrgang%2Cmrd_heft_ausgabe.ausgabe%26order%3Ddesc%26skip%3D168

/ John

Fra : Bo Skakke

Dato : 03-09-04 10:04

Min har kørt 41000 og har ingen mislyde eller tegn på olieforbrug. Den kører
bare som en Honda plejer jo at gøre

--
mvh Bo

Fra : Jack Jensen

Dato : 06-09-04 10:41

"Bo Skakke" <elskak+fjernes+@hotmail.com> wrote in message
> Min har kørt 41000 og har ingen mislyde eller tegn på olieforbrug. Den
kører
> bare som en Honda plejer jo at gøre
>
> --
> mvh Bo

Måske lige så langt som en VFR750
- Den der har kørt længst har kørt 450.000 miles inden toppakningen gik
(En englænder)

Mvh.
Jack
Medlem af: www.vfr.dk

Fra : Armand

Dato : 01-09-04 23:03

<sommerland@FJERNDETTEofir.dk> skrev i en

> Eller - spurgt på en anden måde:
> 50-100.000 for en alm. 4 cyl MC. er ofte en hel del KM.,

Det er snart historie: Efter at vandkølingen har holdt sit indtog på
motorcyklerne, er cylindertolerencen fra fabrikken så tilpas snæver at der
er ligeså meget at slide af som i bilmotorer. Så 100.000km uden nævneværdigt
olieforbrug er dagens orden på vandkølede motorcykler!

Et af de mest iøjnefaldende eksempler på det modsatte er den sidste brug
Kawasaki gjorde af den gamle luftkølede motor på GPZ1100(i), som sjældent
kom over 50.000km før olien formedelst løb lige lukt igennem cylindren - men
det var også et godt stykke tilbage i sidste årtusinde at den blev lanceret!

--
Armand.