In article <ch4f70$f3f$1@news.cybercity.dk>,
armand@mcSTREGchaufførerne.dk says...
> Jup!
> Men selvom man skulle tro det, er det ikke p.g.a. dysning til den fede side;
> men derimod for mager dysning der foranlediger påløbs-knalderi!
> Måske at rette fiflen med luftskruen vil ende med at give tilstrækkelig
> mer-blanding til at det ophører, ellers er det muligt at en sænkning af
> nålen vil hjælpe, eller ultimativt udskiftn. af tomgangs-dysen!
> En rulning med CO-måling vil alt andet lige være langt det bedste, eftersom
> dén også giver dig et billede af dysningens effektivitet over hele området,
> og med svinet på bænken og med tallene i hånden kan mekanikeren sikkert give
> et bud på en optimal inddysning!
>
Et par numre større tomgangsdyse kan også gøre det.
Hvis man går ud fra at blandingen har været korrekt, med den gamle
potte, er det muligt at man skal lidt op i hoveddyse også; men en
ændret tomgangsdyse/luftskrueindstilling kan sikkert løse 'knalderiet'.
Det er ren vanetænkning at det altid er hoveddysen der skal ændres, når
man ændrer opsætning. Det kan meget vel være nålen istedet. Enten
hæve/sænke eller en helt anden profil.
På min LS650 løste en større tomgangsdyse 90% af knalderiet, og en
ændret hoveddyse leverede bar benzin nok til den forbedrede
vejrtrækning med Raask-røret på .... men, kun vår den får 2/3 -1/1 gas!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!