Britisk aktiehandel
Fra : Thomas Frandzen

Dato : 01-09-04 09:22

Halløjsa..

Jeg vil gerne købe en mindre mængde navnenoterede aktier i et konkret
engelsk selskab - af fan-mæssige årsager - men kurtagen i min bank
(Danske) er på minimum 300,- - en hel del når jeg kun havde tænkt mig at
købe for ca. 500,-...

Er der nogen der kan gøre det billigere? Etrade, Stocknet, mv. ser ikke ud
til at tilbyde handel med engelske aktier...

-Thomas
http://www.fzc.dk/thomas/

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-04 07:35

> [...]
>
> Er der nogen der kan gøre det billigere? Etrade, Stocknet, mv. ser ikke ud
> til at tilbyde handel med engelske aktier...

Det bliver svært at gøre det billigt, da man i England typisk betaler mindst
1% for en handel og selv de engelske lavprisbrokere går typisk ikke under
£10 for en handel. Desuden er der administrationsomkostninger forbundet med
at have engelske aktier, hvis eksempelvis det selskab du vil købe aktier i
udbetaler udbytte.

Det er i øvrigt ikke tilladt for engelske lavprisbrokere at have danske
kunder, med mindre de er bosat i England.

Venligst,
Anders