S: Wing 58Lbs
Fra : HKN

Dato : 31-08-04 21:21

Hej,

Vil lige give et godt tilbud hvis der skulle være nok interesserede

Wing i god kvalitet, løftekapacitet 58 Lbs (ca. 26Kg), perfekt til 2x 10 el.
2x 12, produceret i USA (producenten fabrikerer til flere kendte mærkevarer)

Pris kr. 1.500,- hvis jeg kan få ordrer på min 10 stk. Billede kan
fremsendes. Der kan evt. skaffes bagplader incl harness til kr. 700,-

Håber ikke jeg støder alt for mange på ærmet

HKN

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 01-09-04 01:08

HKN skrev i Message-ID: <4134dda7$0$264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Wing i god kvalitet, løftekapacitet 58 Lbs (ca. 26Kg), perfekt til 2x
> 10 el. 2x 12,

Denne udtalelse er jeg _meget_ uenig i. Vi er i 2*18L+-territorium.

> Pris kr. 1.500,- hvis jeg kan få ordrer på min 10 stk.

Er det med told/moms? :)

> Håber ikke jeg støder alt for mange på ærmet

Mon dog.

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : HKN

Dato : 01-09-04 06:43

> Denne udtalelse er jeg _meget_ uenig i. Vi er i 2*18L+-territorium.

Ok - lad mig korrigere - jeg bruger den selv med 2x10 og er meget tilfreds

> Er det med told/moms? :)

Jep!

Fra : Søren Arnvig

Dato : 01-09-04 06:57

"HKN" <divegearfjern@dettewebspeed.dk> wrote in message
> [...]

> fremsendes. Der kan evt. skaffes bagplader incl harness til kr.
700,-

> Håber ikke jeg støder alt for mange på ærmet

Kan du ikke poste lidt fakta f.eks.:
Materiale,konstruktion, antal og placering på ind og udluftning.
evt. link, så vi kan se hvad det er vi køber ?

Søren Arnvig

Fra : HKN

Dato : 01-09-04 08:28

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote in message

> [...]
> Materiale,konstruktion, antal og placering på ind og udluftning.
> evt. link, så vi kan se hvad det er vi køber ?

Den er lavet af 1000 denier cordura, blæren af 250 denier cordura.
Indblæsning sidder midt på, og dumpventil i venstre side (så du blot skal
"twiste" venstre hånd, når du udlufter)

Jeg poster et billede i dk.binær

-HKN

Fra : Kim H. Nielsen

Dato : 01-09-04 09:00

Har du postet et billede??

Mvh Kim

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 01-09-04 19:29

HKN skrev i Message-ID: <41356158$0$211$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Ok - lad mig korrigere - jeg bruger den selv med 2x10 og er meget tilfreds

Se, _det_ kan der ikke korrigeres imod.

> Jep!

Imponerende - hvis kvaliteten er i orden.

Fra : chris - www.oceandiv~

Dato : 02-09-04 13:32

Peter Fjelsten <nospam@adr.dk> wrote in message news:<6628041004$20040901202917@fjelsten.invalid>...

> Ok - lad mig korrigere - jeg bruger den selv med 2x10 og er meget tilfreds
> >

> Se, _det_ kan der ikke korrigeres imod.

> Imponerende - hvis kvaliteten er i orden.

Hej Alle

Tillad mig at lave lidt benchmarking. Er dette interessant for den
almindelige kunde? Spørgsmålet er skam ment seriøst og jeg vil da
gerne have både for og imod.

Hvis ja, er jeg mildest talt rystet over de længder man som dansker
vil gå for at spare et par hundrede kroner på et stykke livreddende
udstyr. Ved ikke hvad årsagen er, men er det janteloven om igen med at
"vi alle skal tjene lige lidt og du må i hvert fald ikke tjene på
mig." Besynderligt livssyn! Jeg undrer mig over viljen til IKKE at
ville lægge pengene i et dansk dykkercenter. Mængden af energi der
bliver lagt i at lede efter den "rigtige" pris i stedet for at få sin
r** i vandet og bruge det sæt man har hentet i det lokale
dykkercenter, står jo ikke rigtigt mål med hinanden. Vi snakker jo
heller ikke om at man sparer formuer, og jeg æder simpelthen ikke den
med lagervarer etc, for jeg for min egen part har nok ca 15-20 vinger
(udover de andre 30-40 veste) på lager i forskellige dimensioner, og
kan nævne de første tre-fire andre steder hvor man nok ikke ville går
forgæves. Desuden er vi også nogle stk der gerne vil give to års
garanti på vores udstyr og som gerne vil bruge tid på at hjælpe vores
kunder med indstilling af hele pakken. For ikke at nævne diverse
ce-godkendelser etc der er overholdt.

Tror sg´u jeg vil foreslå mine kolleger at vi som dykkercentre charger
en fast time pris på 350,- (oh ja pr påbegyndt og inkl moms) for
rådgivning, så kan man jo købe sit gear der hvor man har lyst. Lysten
til at dele af sine erfaringer over en kop kaffe, bliver faktisk til
en sur pligt, når man møder den slags her, hvilket er synd. Og der er
for en gangs skyld kun en taber, og det er KUNDEN. For der er jeg ude
at dykke )))))

Mvh og selvf i bedste ånd (som altid)
Chris og Andy

Fra : JSC

Dato : 02-09-04 15:13

"chris - www.oceandive.dk" <info@oceandive.dk> skrev i en meddelelse >

Klip langt indlæg

Hej Chris

Først jeg har aldrig været i din butik, så nedenstående omfatter ikke din
butik!

Gennem de 5-6 par år har jeg da været i mange af de københavnske butikker -
og set meget af det skod udstyr mine elever er blevet prakket på.

Generelt har servicen været ualmindelig dårlig, rådgivningen har haft
karakter af det dyreste er det bedste. Et utal at ekspedienter har haft
karakter af skoleelever med meget begrænset dykkererfaring. En af mine
elever (pige på 16 år) på sidste vinters hold fik et eftermiddagsjob i
dykkerbutik længe inden hun var færdig med sin uddannelse.

Jeg er bl.a. blevet belært om at regulatorer med DIN gevind ikke anvendes i
DK (af en ekspedient i en butik som bl.a. føre sig frem med tek-udstyr)

Fra mine forskellige hobbys er jeg gennem tiden kommet en del i :
Friluftsbutikker
Jagt&fiskeri
Dykkerbutikker

Dykkerbutikkerne har i stort omfang været ualmindelig dårlige! Jeg har
oplevet væsentlig bedre service fra udenlandske webbutikker ved
reklamationer, end i de danske dykkerbutikker.

Det glæder mig da, hvis du forsøger at banke en seriøs dykkerbutik op, og så
er det jo lidt synd for dig, at du skal kæmpe med branchens dårlige ry!

Mvh.
Jørgen

Som vil kikke forbi Chris' butik, når noget af mit udstyr trænger til
udskiftning.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 02-09-04 19:27

"chris - www.oceandive.dk" <info@oceandive.dk> wrote in message
> Hej Alle
>
> Tillad mig at lave lidt benchmarking. Er dette interessant for den
> almindelige kunde? Spørgsmålet er skam ment seriøst og jeg vil da
> gerne have både for og imod.

Det kommer da an på hvad du mener med en almindelig kunde.
Personligt kunne jeg aldrig finde på at købe et stykke dykkerudstyr
ubeset.

> [...]
> mig." Besynderligt livssyn! Jeg undrer mig over viljen til IKKE at
> ville lægge pengene i et dansk dykkercenter.

Jeg tror, du skal se det, som viljen til, at få så meget som muligt
for så lidt som muligt og den kan jeg sagtens følge.
Men så er det da godt at janteloven ikke afskrækker folk fra
at give 350.- kr for et dyk i Øresund.
Det kunne være at kunderne ville købe mere udstyr
i butikkerne, hvis de ikke havde brugt alle pengene på ture.

> [...]
> r** i vandet og bruge det sæt man har hentet i det lokale
> dykkercenter, står jo ikke rigtigt mål med hinanden.

Hvis vi snakker om mængden af energi, så er det væsentligt nemmere
at bestille og betale sit udstyr på nettet, og få det hele leveret med
posten.

> [...]
vores
> kunder med indstilling af hele pakken. For ikke at nævne diverse

Til gengæld må vi kunder lægge ører til alle historierne om den danske
agent eller importør som fastsætter mindste priser og kan finde på at
udelukke forretninger eller andre sælgere, fordi de ikke holder
prisen.
Kort sagt, er butikkerne tvunget til at holde en høj pris.

> [...]
> til at dele af sine erfaringer over en kop kaffe, bliver faktisk til
> en sur pligt, når man møder den slags her, hvilket er synd.

Ude i klubberne rådgiver vi gerne folk ganske gratis, men vi
skal selvfølgelig heller ikke leve af det.

> Og der er for en gangs skyld kun en taber, og det er
> KUNDEN. For der er jeg ude at dykke )))))

Det er nok vigtigt at erkende, at det er meget svært at leve
af, at have en dykkerbutik i Danmark. Der er kun en
begrænset efterspørgsel, specielt på tekudstyr, Wings og stageflasker.

Det er svært at påstå at en god wing/bcd holder i 10 år og
samtidig regne med at 50 butikker kan sælge 20 stykker
hver om året. Så er man nødt til at have en høj avance og så
kommer nethajerne og æder alle de små dykkerfisk.

Til gengæld ville jeg tage det roligt, når nogen samler ind til at
hjemmeimportere. Først skal han have bestillingerne i hus, så
skal han bestille hos leverandøren og afregne kurs, fragt, told og
moms.
Hvis en af priserne svinger , så må han selv æde udgiften, for der
er ingen der betaler mere end den aftalte pris. Ligeledes regner han
heller ikke med at nogen springer fra, men der er altid en eller to,
som har købt noget andet, fordi det tog for lang tid,
og der er tre andre som først betaler om 3 måneder.
Så får han en eller to varer tilbage, fordi der er fejl på dem og
han jo har kvitteringen og kontakten med leverandøren.
Han har nok heller ikke undersøgt, hvad han kan få en tilsvarende
vare til i Danmark, hvis han står med 10 bestillinger i hånden.

Så alt i alt, skal man være meget sikker på hånden og have
en god portion tålmodighed, før man hopper på den galej.

Søren Arnvig

Fra : HKN

Dato : 02-09-04 21:43

> [...]
> en sur pligt, når man møder den slags her, hvilket er synd. Og der er
> for en gangs skyld kun en taber, og det er KUNDEN. For der er jeg ude

Ja, der var ihvertfald 1 som følte sig stødt på ærmet - det beklager jeg

De 10 er solgt, og jeg tager ikke flere hjem. Som Søren skriver, så er der
nok et par stykker som ikke betaler osv.

-HKN

Fra : Søren Arnvig

Dato : 02-09-04 23:45

> [...]
>
> De 10 er solgt, og jeg tager ikke flere hjem. Som Søren skriver, så
er der
> nok et par stykker som ikke betaler osv.

10 stk på 48 timer udfra et billede og 2 linier beskrivelse, Wow !
Det kan være at Chris og co skulle ansætte dig som sælger

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-09-04 10:47

Søren Arnvig wrote:
> 10 stk på 48 timer udfra et billede og 2 linier beskrivelse, Wow !
> Det kan være at Chris og co skulle ansætte dig som sælger

Eller sætte prisen på deres varer ned?

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 03-09-04 15:18

Søren Arnvig skrev i Message-ID:
<4137a277$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> 10 stk på 48 timer udfra et billede og 2 linier beskrivelse, Wow !

Ja, det lyder godt nok utroligt!

Alle er nok ikke lige kritiske forbrugere... :)