Dragostea Din Tei
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 17:14

Hej

Sidder lige og surfer charten. Fedt.

Men se lige her...:

http://www.tunemag.dk/dancechart/

O-ZONE - Dragostea Din Tei
Haiducii - Dragostea Din Tei

Er der noget jeg er gået glip af eller er det ikke bare et og samme band
og sang?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 31-08-04 18:35

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.tuxx.dk> wrote in

> [...]
>
> O-ZONE - Dragostea Din Tei
> Haiducii - Dragostea Din Tei
>
> Er der noget jeg er gået glip af eller er det ikke bare et og samme

Er det ikke den med mobiltelefon lydende ?
Så kan jeg dælme bedre forstå det.
Første gang jeg hørte nummeret var i radioen, troede naturligvis at det
var en mand der sang (de nævnte ikke gruppens navn)
Så nummeret live på tysk TV senere, men her var det pludselig en gruppe
med en kvinde i forgrunden der sang.
Kors, så er det sgu transer, tænkte jeg.
Men når der pludselig er tale om 2 forskellige grupper der render rundt
op optræder med nummeret, SÅ giver det en del mere mening

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 31-08-04 18:46

Mr. Sejersen skrev:

> Er det ikke den med mobiltelefon lydende ?

Nope - ingen mobiler

> [...]
> naturligvis at det var en mand der sang (de nævnte ikke gruppens navn)
> Så nummeret live på tysk TV senere, men her var det pludselig en gruppe

De er 3 unge mænd der optræder på omtalte sang.

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 31-08-04 20:34

> Nope - ingen mobiler

Jo jo, jeg er helt sikker nu.
Jeg har været "en slem dreng" og lige downet den fra nettet
for at høre efter (O-Zone´s version), der er mobilos lyde
i. det lydder faktisk som en gammel Ericsson
Et lille lyt:

Men den er god nok har jeg lige fundet ud af, der er 2 der synger
samme nummer: Haiducii og O-Zone
Haducii:
Cover: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0001XPUVU.03.LZZZZZZZ.jpg
Tekst: http://www.onlylyrics.com/read.php?id=1343

O-Zone:
Cover: http://images-eu.amazon.com/images/P/B0002JZ36A.03.LZZZZZZZ.jpg
Tekst:www.onlylyrics.com/read.php?id=4616

Samme sang, 2 forskellige performere.
Nu chokket: O-Zone er dem der har bøffet den.
Haiducii udgav sin single 5 april, O-Zone først 12 Juli.

Sejersen.

Fra : Troels

Dato : 31-08-04 21:54

> Samme sang, 2 forskellige performere.
> Nu chokket: O-Zone er dem der har bøffet den.
> Haiducii udgav sin single 5 april, O-Zone først 12 Juli.

Men udgav O-Zone den ikke allerede for et år eller to siden i rumænien eller
sådan et sted?

/Troels

Fra : John

Dato : 01-09-04 01:01

"Troels" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Men udgav O-Zone den ikke allerede for et år eller to siden i rumænien
eller
> sådan et sted?

Der står 2003 på album'et.

Dragostea din tei er indspillet i april 2003.

Musik og tekst: Dan Balan.

Mvh

John

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 01-09-04 12:55

"John" <jk7410@hotmail.com> wrote in news:ch33fa$2bme$1
@news.cybercity.dk:

> [...]
> eller
>

> Der står 2003 på album'et.
>
> Dragostea din tei er indspillet i april 2003.

Der kan man se, ellers ret underligt at det tog så lang tid
at udgive singlen, normalt ser man altid singlen før albummet.
Men de har vel ment at de lige ville prøve at se om de kunne score
nogle ekstra kroner på et gammelt track.

Fra : John

Dato : 01-09-04 14:51

"Mr. Sejersen" <tjotjaehem[REMOVE]@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men de har vel ment at de lige ville prøve at se om de kunne score
> nogle ekstra kroner på et gammelt track.

Selv om album'et er fra 2003, lå det nummer 1 i Rumænien i juli måned, så
enten er album'et først udkommet nu eller også er der tale om en
relancering.

Men det er jo set før, at et nummer ikke hitter og så prøver man igen et
eller flere år senere...

Mvh

John

Fra : N. Christensen

Dato : 01-09-04 12:09

> Samme sang, 2 forskellige performere.
> Nu chokket: O-Zone er dem der har bøffet den.
> Haiducii udgav sin single 5 april, O-Zone først 12 Juli.

Det er faktisk omvendt. Hauducii har bøffet den fra O-Zone. Men Hauducii's
version er klart den fedeste. Bl.a. med Gabry Ponte-mixet.

--

Fjern det el-drevne togsæt fra min e-mail-adresse hvis du vil kontakte mig.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-04 12:05

O-zone er ikke værd at diskutere... De er ultimativ pop, og derved ultimativ
ondskab... Vil hellere høre på Nik og Jay "drengene"... Tænk at jeg
nogensinde sku komme til at sige d...

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 11-09-04 15:22

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in

> O-zone er ikke værd at diskutere... De er ultimativ pop, og derved
> ultimativ ondskab... Vil hellere høre på Nik og Jay "drengene"... Tænk
> at jeg nogensinde sku komme til at sige d...

Pladeselskaberne der pt udgiver tonsvis af opsamlinger gidder åbenbart
heller ikke at bruge tid på O-Zone.
De smider Heiducii´s version af Dragostea Din Tei på albumsne.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 11-09-04 17:04

> Pladeselskaberne der pt udgiver tonsvis af opsamlinger gidder åbenbart
> heller ikke at bruge tid på O-Zone.
> De smider Heiducii´s version af Dragostea Din Tei på > albumsne.
Altså d er da O-zones version der er så frygteligt populær blandt de "unge"
(jeg vil ikke sige vi unge, fordi jeg efter boogie kom frem er flyttet mig
længere og længere væk fra ungdommen)

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 11-09-04 18:22

> Altså d er da O-zones version der er så frygteligt populær blandt de
> "unge" (jeg vil ikke sige vi unge, fordi jeg efter boogie kom frem er
> flyttet mig længere og længere væk fra ungdommen)

Ikke iflg pladeselskaberne tilsyneladende, de ved jo hvor meget de sælger
af henholdsvis O-zone og Heiducii, så siden de smider Heiducii på albumsne
er det nok hende der er mest populær og ikke O-zone.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 12-09-04 09:38

Mr. Sejersen wrote:

> Ikke iflg pladeselskaberne tilsyneladende, de ved jo hvor meget de sælger
> af henholdsvis O-zone og Heiducii, så siden de smider Heiducii på albumsne
> er det nok hende der er mest populær og ikke O-zone.

Er de to numre ikke mere eller mindre identiske?
Så er det vel bare billigere at bruge Heiducii istedet for O-Zone.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-04 09:47

Robert Eriksen skrev:

> Er de to numre ikke mere eller mindre identiske? Så er det vel bare
> billigere at bruge Heiducii istedet for O-Zone.

Jeg har stadig ikke fundet forskellen :-/

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 12-09-04 12:32

> Jeg har stadig ikke fundet forskellen :-/

Nu har jeg ikke hørt hele den der er udgivet her til lands, men den
at de tyske stationer spiller af Heiducii´s er en smule mere "dance"
agtig end O-zone´s version.
Men desværre, typisk for de danske stationer er at de altid spiller
de såkaldte radio versioner, så det skulle ikke undre mig hvis de
2 radio versioner fra henholdsvis O-zone og Heiducii lyder ens.

Men indrømmet: Heiducii ser dælme bedre ud en de O-zone knægte:
www.haiducii.net/ (kræver Flash)

Fra : John

Dato : 12-09-04 12:27

> Ikke iflg pladeselskaberne tilsyneladende, de ved jo hvor meget de sælger
> af henholdsvis O-zone og Heiducii, så siden de smider Heiducii på albumsne
> er det nok hende der er mest populær og ikke O-zone.

Næppe. Det er O-Zone's version der ønskes i radioen hele tiden.

Men det kan jo være at spøegsmål om hvor de to grupper er "i stald" henne
der afgør pladeselskabets valg.

Mvh

John

Fra : Mr. Sejersen

Dato : 12-09-04 23:45

> [...]
>

> Næppe. Det er O-Zone's version der ønskes i radioen hele tiden.
>
> Men det kan jo være at spøegsmål om hvor de to grupper er "i stald"

Jo, Haiducii er i stald hos Edel der er en sammenslutning af flere små
selskaber, hvor at (ja ja) O-zone er hos monstrøse Universal, så der
ligger forklaringen på at O-zone er mere kendt end Haiducii (stavede navnet
forkert tidl, sorry).
Universal har garanteret sat millioner af til promotion af O-zone og deres
nummer så at nummeret vitterlig kan voldtages af radiostationerne,
4 gange i timen som jeg har oplevet hos bla MixFM er altså overdrevet,
men det er jo mere eller mindre også selskaberne der efterhånden bestemmer
hvad at radio stationerne må spille.
For ser man efter hvor at kunstnerne hører hjemme der spilles på de danske
kanaler er de her typiske gengangere i stor stil: Universal og BMG,
2 monstrøse selskaber.

Men der er det så at i bla Tyskland det er næsten lige omvendt.
Universal´s salgstal er faldet drastisk (Milliarder af Euro taler vi om),
hvor at Edel derimod er i fremgang.

Sejersen.

Fra : Jakob

Dato : 12-09-04 16:34

Og alligevel er du for doven til at skrive "et" bagefter dine d'er ?

--
Med venlig hilsen //Jakob
Fjern tallet ni for at emaile mig.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 12-09-04 21:27

> Og alligevel er du for doven til at skrive "et" bagefter dine d'er ?
>
> --
Desværre er der visse ting, som ikke vil give slip... I det mindste skriver
jeg ikke sådan her: hEJ mEd DiG, SnUSkER! ...
Har aldrig nogensinde fattet meningen i det, forkortelserne er trods alt
nemmere at bruge, hvis man skal skrive hurtigt i f.eks msn...

Fra : Sune Salminen

Dato : 13-09-04 22:08

Søren Kjeldsen wrote:

> [...]
> Har aldrig nogensinde fattet meningen i det, forkortelserne er trods
> alt nemmere at bruge, hvis man skal skrive hurtigt i f.eks msn...

Knuzz

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.