BMW R 1200 C Classic, en god begynder?
Fra : Christian Giannaris

Dato : 31-08-04 14:23

Hej,

Jeg overvejer at købe en BMW R 1200 C Classic
(http://www.bmwmotorcycles.com/r1200c_classic.jsp) som min første
motorcykel. Men mit spørgsmål går på om denne er velegnet som
'begynder'-motorcykel?
Jeg har ingen planer om at køre rigtig stærkt, og jeg skal primært bare
"cruise" og transportere mig selv, men i hvilket vejrlig kan jeg regne med
at tage sådan en her ud at køre. Lidt våde veje er forhåbentlig ikke noget
problem?

Mit andet sprøgsmål går på om og i så fald hvor jeg kan prøvekøre sådan en
fyr i Københavnsområdet?

Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak

Chr

Fra : Steen Egeberg

Dato : 31-08-04 15:42

> [...]
sådan en
> fyr i Københavnsområdet?
>
> Er der ellers noget jeg skal være opmærksom på?

Som du skriver: at prøve den. Det er jo ikke nogen typisk let
begyndercykel.

Jan Nygård på Amager (Englandsvej) er hovedforhandler, og plejer gerne
at ville låne ud - de lejer også ud hvis man vil prøve i flere dage.

Er man til BMW så er der nok ingen alternativer, men personligt stod jeg
til sidst med valget imellem en K1200RS og en Fazer 1000 fra Yamaha.
Begge komfortable og hurtige nok til mig. Det blev til Yamaha'en, for
mig mest mc for pengene.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Armand

Dato : 31-08-04 21:24

Steen Egeberg <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
> til sidst med valget imellem en K1200RS og en Fazer 1000 fra Yamaha.
> Begge komfortable og hurtige nok til mig. Det blev til Yamaha'en, for

På samme måde er der måske alligevel et godt alternativ i Yamaha's Bulldog
1100 :-/

--
Armand.

Fra : Kim Nielsen

Dato : 01-09-04 10:44

"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

..

> [...]
> til sidst med valget imellem en K1200RS og en Fazer 1000 fra Yamaha.
> Begge komfortable og hurtige nok til mig. Det blev til Yamaha'en, for

Jeg tror også du skal prøvekøre den, bmw bokser er lidt anderledes end
andre.

Jeg skulle vælge mellem gs og varadero, bmw'en var billigst så den tog jeg.

Personlig synes jeg mærkefanatikere er latterlige, da alle mærker laver gode
og dårlige modeller.

mvh Kim