Blanding af okkerbrun?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 31-08-04 12:00

Hej NG.

Jeg er helt ny i det her med at blande farver selv og er samtidig farveblind
mht. brun og grøn.
Mit håb er at nogen her i gruppen kan hjælpe mig på vej.
Jeg skal have malet noget underlag på min modelbane i 'jordfarve', og tror
at noget brunligt okker er det jeg søger. Men hvordan (rækkefølge og
forhold) blander jeg de tre farver gul, rød og blå så det bliver pænt?
Jeg har forsøgt at blande gul og rød sammen med gul og blå, men det blev
bare noget brunt snask.

mvh
Stefan

Fra : Harry Lund

Dato : 31-08-04 20:00

Du behøver ikke at bikse med at blande farverne selv.
Gå til farvehandel der sælger akvarelfarve (små tuber) og køb enten rå
umbra/brændtumbra eller vandyke brun og noget gråt.
Det en fordel at vandfarve når du skal arbejde med dem, men det erjo ikke
sikkert at resultatet kan tåle vand. Så køb istedet de billige kinesiske
oliefarver.
Venlig hilsen