Valnøddesnaps
Fra : Helle [4550]

Dato : 31-08-04 00:30

Det er nu man skal plukke valnødder, hvis man skal bruge dem til
valnøddesnaps.

Er der nogen, der ligger inde med en opskift?

mvh Helle

Fra : kelds99@yahoo.dk

Dato : 31-08-04 02:19

On Tue, 31 Aug 2004 01:29:30 +0200, "Helle [4550]"
<hs4550@hotmail.com> wrote:

>Det er nu man skal plukke valnødder, hvis man skal bruge dem til
>valnøddesnaps.
>
>Er der nogen, der ligger inde med en opskift?

1 fl. snaps snaps (mange foretrækker vodka pga. ringere bismag af
snaps) og 6-7 store grønne valnøddekerner skåret i mindre stykker
blandes sammen og trækker i omkring seks måneder. Filtrér og drik
(eller gem)

KS

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-08-04 06:06

Den Tue, 31 Aug 2004 01:29:30 +0200, skrev Helle [4550]:

>Det er nu man skal plukke valnødder, hvis man skal bruge dem til
>valnøddesnaps.
>
>Er der nogen, der ligger inde med en opskift?

Opskriften har du fået, kan jeg se, men skynd dig: det er i sidste
øjeblik. Nødderne skal være grønne og ikke have begyndt at danne en
hård skal. Hvis de er blevet for hårde, så gok dem med en hammer.

P.S.: jeg nåede det ikke i år. Vores sædvanlige leverandør havde ingen
på sit træ og storalarm både her og blandt bekendte, gav ingen
resulteter. I perlerækken af årgange siden 1999, som påtænkes lagret
til den ældste er 10-12 år gammel, mangler vi nu 2004 - Uhuuuuuuu

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 31-08-04 12:09

> Er der nogen, der ligger inde med en opskift?

Hej Helle

www.drambryg.dk kan du finde alverdens opskrifter på kryddersnapse,
heriblandt også en til valnøddesnaps.

God fornøjelse.