"Jo" wrote:
> Det kan sikkert sagtens lade sig gøre at bringe ekspeditionstiden ned til
et
> par timer. Det kan også lade sig gøre at standse al ulovlig indsmugling
ved
> grænserne, men det koster! Man får som bekendt hvad man betaler for, og
tro
> mig - man betaler ikke ret meget!
____________________________________________
Du kan slet slet ikke sammenligne de 2 ting!
Der i IMO himmelvid forskel i arbejdsmængden i de 2 eksempler, og at dømme
efter ventetiden på op til et halvt år(!!), kan du ikke bilde mig ind, at
der er sat nogen synderlig arbejdskraft på motorsagerne. Det fordelagtigører
blot de store danske mærkeimportørere, og dermed bliver vi nødt til at føje
os efter statens nemme metoder, hvis vi sådan relativt let vil købe en ny
(og dyr!) ged.
Men du har ret - man får ikke mere end man betaler for... Faktisk
*overhovedet ikke* når det er staten det drejer sig om.
____________________________________________
> Der går f.eks. i snit 7 toldere i døgnet ved grænserne, og almindelige
> mennesker er stadig i den tro, at tolderne har godt styr på hvad der
kommer
> ind i landet.
> Det har ikke, for de kan simpelthen ikke nå det. De tager kun en
> forsvindende lille brøkdel af hvad der vælter ind over grænserne, for de
må
> nemlig kun være på arbejde i 8 timer om dagen.
____________________________________________
Enig, men du kan stadig ikke sammenligne det med at slå op på en computer,
aflæse et tal, putte det i en kuvert, og sende det til borgeren, for det kan
der sq da godt nok ikke være meget tid og arbejde i IMO.
____________________________________________
> Det samme gør sig gældende hos de mennesker, der er ansat i T&S's
> motorsektion og de mennesker, der skal foretage vurderinger.
> Ekspeditionstiden er alt for lang, bl.a. p.g.a. dårlige rutiner, et
elendigt
> EDB-anlæg
____________________________________________
Det er vi ikke uenige i!
De skyder sig selv i foden, men igen fordi systemet ikke hænger særlig godt
sammen, og kan finde ud af at uddele opgaver til de rigtige personer. Det
giver en ringe effektivitet.
____________________________________________
> og fordi man også skal tage sig tid til at svare på et stigende
> antal klager fra forbrugerne. Og problemet akkumulerer: Længere
> ekspeditionstid giver flere klager.
____________________________________________
Tjae, men det er heller ikke nemt at vide, hvor man skal klage hvis man vil
blive hørt i systemet. De kaster jo ansvaret til højre og venstre, de
klaphatte.
____________________________________________
> Det er derfor ikke det menige personale vi skal lade harmen gå ud over. De
> knokler for deres minimale løn under dårlige forhold og med elendige
> hjælpemidler.
____________________________________________
Det har jeg heller ikke gjort. Spurgte den kære ansvarlige for
motorafdelingen i Tåstrup, hvor jeg skulle klage, og han svarede
skatteministeriet, så der klagede jeg så.
____________________________________________
> Således har Told og Skat i Hillerød f.eks. en HP
> hjemme-scanner/printer, som de bruger som kopimaskine til de mange daglige
> ekspeditioner.
> Det tager en helvedes tid, men printeren er jo billig i indkøb!
> I politiet skifter man motorerne ud på gamle, udtjente motorcykler, selv
om
> de koster kr. 31.000,- og en sprit ny mc koster kr. 97.000,-!
> Typiske eksempler på dårlig administration og at det er dyrt at være
fattig.
____________________________________________
Disse episoder kender jeg intet til, men det er sq også svært at være
fattig, når man ikke har folk, der kan overskue hvad der skal til for at
komme ovenpå igen.
Hvis du har ret i ovenstående er det jo ligesom at pisse i bukserne, og det
kommer man som bekendt ikke ret langt med.
____________________________________________
> Det er det menige personale i Told & Skat der skal stå for skud, når
> "kunderne" ringer for at høre til behandlingen af deres sag. Dette fører
> hurtigt til frustrationer, fordi personalet synes, at de gør hvad de kan
for
> at nå det hele for deres fyrstelige løn af 14-16.000 månedlige kroner, og
de
> kan derfor forståeligt nok godt finde det en smule urimeligt at de så også
> skal have skideballer.
____________________________________________
Tjae, men jeg har nu heller ikke "rusket" slaverne! Desværre har vi et
system i det offentlige, hvor ansvaret bliver kastet videre til de "små,"
når de høje herre for en klage.
____________________________________________
> Jeg forstår godt din harme, men pas på hvem du skælder ud. Send evt. et
brev
> til ledelsen i Told og Skat eller til politikerne. Det er dem der har
> ansvaret og kan tilføre flere ressourcer,
____________________________________________
Har du fulgt sagen fra min første mail? :o/
Jeg startede med at sende en mail til Skatteministeriet, og højere kommer vi
da vist ikke i den sammenhæng her i landet, så vidt jeg ved?
Min mail er derefter lige så stille sendt videre nedad i systemet, og i
forrige mail jeg fik fra Mogens Andreasen blev der skrevet, at min mail nu
var sendt videre til Region Korsør osv, som absolut ikke har noget som helst
med denne udtrækning af sagen at gøre. Det bad jeg ham i min sidste mail om
at lade være med, da jeg ikke ønsker at klandre dem for noget som helst.
Jeg har altså med andre ord ikke selv sendt bølgerne ned i hirakiet - det
sørger de selv for i denne her mølle, selvom klagerne er myndtet de højere
instanser.
____________________________________________
> - men nu orker du jo forståeligt
> nok sikkert ikke at bruge mere energi på den sag
____________________________________________
Nej!
Jeg har fået brev fra dem, at min ged er det værd, jeg betalte i depositum,
så sagen er for mit vedkommende afsluttet med den afdeling af systemet.
Held og lykke, hvis andre skulle få lyst!
--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234