/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Klage sendt til Told & Skvat - fortsættels~
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 30-08-04 21:29

Dav dav,

Så fik jeg endnu en mail tilbage på min besvarelse til Told & Knald.
Interesserede kan læse min forudgående mail på dette link:
http://makeashorterlink.com/?O3A922C29 .

Her følger mailen jeg lige har fået:
__________________________________________

Til
Jacob Christiansen


Tak for den fornyede henvendelse om ekspeditionstid i tilknytning til
vurdering
af et brugtindført køretøj.

Vi har noteret os dine synspunkter. Også ønsket om nogle mere konkrete
oplysninger om de punkter og planer, som vi har omtalt, men vi kan ikke p.t.
komme nærmere ind på disse elementer, som vedrører interne
arbejdsgange/processer mv. i forbindelse med løsning af opgaver, som
forudsat i
lovgivningen.

I relation til dine bemærkninger til ekspeditionstiden kan oplyses, at vi
naturligvis gerne ser en hurtigere ekspeditionstid end 3 måneder. De nævnte
3
måneder er udtrykt for en maksimal ekspeditionstid for afgiftsberigtigelsen
(såvel ved regionen som ved vurderingsmyndigheden).


Med venlig hilsen

Mogens Andreasen
Retsafdelingen
Punkt- og Miljøafgiftskontoret
__________________________________________

I mine øjne kommer jeg ikke videre i denne sag.
Synes jeg har fået bevist meget godt, at Told & Fnat ikke er særlig gode til
at samarbejde og ej heller at tage hånd om problemerne og komme med
relevante løsninger. (I hvert fald officielle løsningsforslag!)
IMO får jeg en sludder for en sladder - lidt som en pæn måde at sige "det
rager ikke dig makker, bland dig uden om!" ...Så det vælger jeg så at gøre.
Held og lykke hvis andre skulle få lyst til at "skabe sig" lidt, jeg har
opgivet i denne omgang!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234



 
 
Jakob D (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Jakob D


Dato : 30-08-04 21:35


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> wrote in message
news:41338def$0$26397$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Dav dav,
>
> Så fik jeg endnu en mail tilbage på min besvarelse til Told & Knald.
> Interesserede kan læse min forudgående mail på dette link:
> http://makeashorterlink.com/?O3A922C29 .
>
> Her følger mailen jeg lige har fået:
> __________________________________________

Ja, sikke dog et lamt svar, når man tar' dine gode argumenter i
betragtning........for ikke og snakke om al den tid du har brugt........Gab

Mvh Jakob



Jo (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Jo


Dato : 31-08-04 05:02


"Psycho Cowboy" <chrijac[FJERN]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:41338def$0$26397$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Dav dav,
>
> Så fik jeg endnu en mail tilbage på min besvarelse til Told & Knald.
> Interesserede kan læse min forudgående mail på dette link:
> http://makeashorterlink.com/?O3A922C29 .
>
> Her følger mailen jeg lige har fået:
> __________________________________________
>
> Til
> Jacob Christiansen
>
>
> Tak for den fornyede henvendelse om ekspeditionstid i tilknytning til
> vurdering
> af et brugtindført køretøj.
>
> Vi har noteret os dine synspunkter. Også ønsket om nogle mere konkrete
> oplysninger om de punkter og planer, som vi har omtalt, men vi kan ikke
p.t.
> komme nærmere ind på disse elementer, som vedrører interne
> arbejdsgange/processer mv. i forbindelse med løsning af opgaver, som
> forudsat i
> lovgivningen.
>
> I relation til dine bemærkninger til ekspeditionstiden kan oplyses, at vi
> naturligvis gerne ser en hurtigere ekspeditionstid end 3 måneder. De
nævnte
> 3
> måneder er udtrykt for en maksimal ekspeditionstid for
afgiftsberigtigelsen
> (såvel ved regionen som ved vurderingsmyndigheden).
>
>
> Med venlig hilsen
>
> Mogens Andreasen
> Retsafdelingen
> Punkt- og Miljøafgiftskontoret
> __________________________________________
>
> I mine øjne kommer jeg ikke videre i denne sag.
> Synes jeg har fået bevist meget godt, at Told & Fnat ikke er særlig gode
til
> at samarbejde og ej heller at tage hånd om problemerne og komme med
> relevante løsninger. (I hvert fald officielle løsningsforslag!)
> IMO får jeg en sludder for en sladder - lidt som en pæn måde at sige "det
> rager ikke dig makker, bland dig uden om!" ...Så det vælger jeg så at
gøre.
> Held og lykke hvis andre skulle få lyst til at "skabe sig" lidt, jeg har
> opgivet i denne omgang!
>
> --
> Psycho Cowboy
> Suzuki GSX-R 600 SRAD
> http://www.dfmc.dk/?id=234


Det kan sikkert sagtens lade sig gøre at bringe ekspeditionstiden ned til et
par timer. Det kan også lade sig gøre at standse al ulovlig indsmugling ved
grænserne, men det koster! Man får som bekendt hvad man betaler for, og tro
mig - man betaler ikke ret meget!

Der går f.eks. i snit 7 toldere i døgnet ved grænserne, og almindelige
mennesker er stadig i den tro, at tolderne har godt styr på hvad der kommer
ind i landet.
Det har ikke, for de kan simpelthen ikke nå det. De tager kun en
forsvindende lille brøkdel af hvad der vælter ind over grænserne, for de må
nemlig kun være på arbejde i 8 timer om dagen.

Det samme gør sig gældende hos de mennesker, der er ansat i T&S's
motorsektion og de mennesker, der skal foretage vurderinger.
Ekspeditionstiden er alt for lang, bl.a. p.g.a. dårlige rutiner, et elendigt
EDB-anlæg og fordi man også skal tage sig tid til at svare på et stigende
antal klager fra forbrugerne. Og problemet akkumulerer: Længere
ekspeditionstid giver flere klager.

Det er derfor ikke det menige personale vi skal lade harmen gå ud over. De
knokler for deres minimale løn under dårlige forhold og med elendige
hjælpemidler. Således har Told og Skat i Hillerød f.eks. en HP
hjemme-scanner/printer, som de bruger som kopimaskine til de mange daglige
ekspeditioner.
Det tager en helvedes tid, men printeren er jo billig i indkøb!
I politiet skifter man motorerne ud på gamle, udtjente motorcykler, selv om
de koster kr. 31.000,- og en sprit ny mc koster kr. 97.000,-!
Typiske eksempler på dårlig administration og at det er dyrt at være fattig.

Det er det menige personale i Told & Skat der skal stå for skud, når
"kunderne" ringer for at høre til behandlingen af deres sag. Dette fører
hurtigt til frustrationer, fordi personalet synes, at de gør hvad de kan for
at nå det hele for deres fyrstelige løn af 14-16.000 månedlige kroner, og de
kan derfor forståeligt nok godt finde det en smule urimeligt at de så også
skal have skideballer.

Jeg forstår godt din harme, men pas på hvem du skælder ud. Send evt. et brev
til ledelsen i Told og Skat eller til politikerne. Det er dem der har
ansvaret og kan tilføre flere ressourcer, - men nu orker du jo forståeligt
nok sikkert ikke at bruge mere energi på den sag

Jo.



Torben Scheel (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 31-08-04 08:57

Jo wrote:
*snip*
> Jeg forstår godt din harme, men pas på hvem du skælder ud. Send evt.
> et brev til ledelsen i Told og Skat eller til politikerne. Det er dem
> der har ansvaret og kan tilføre flere ressourcer, - men nu orker du
> jo forståeligt nok sikkert ikke at bruge mere energi på den sag

Jeg tror nu nok at det var der han startede - men lort ruller nedad, også i
T&S.

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425



Psycho Cowboy (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 31-08-04 08:24


"Jo" wrote:

> Det kan sikkert sagtens lade sig gøre at bringe ekspeditionstiden ned til
et
> par timer. Det kan også lade sig gøre at standse al ulovlig indsmugling
ved
> grænserne, men det koster! Man får som bekendt hvad man betaler for, og
tro
> mig - man betaler ikke ret meget!
____________________________________________

Du kan slet slet ikke sammenligne de 2 ting!
Der i IMO himmelvid forskel i arbejdsmængden i de 2 eksempler, og at dømme
efter ventetiden på op til et halvt år(!!), kan du ikke bilde mig ind, at
der er sat nogen synderlig arbejdskraft på motorsagerne. Det fordelagtigører
blot de store danske mærkeimportørere, og dermed bliver vi nødt til at føje
os efter statens nemme metoder, hvis vi sådan relativt let vil købe en ny
(og dyr!) ged.
Men du har ret - man får ikke mere end man betaler for... Faktisk
*overhovedet ikke* når det er staten det drejer sig om.
____________________________________________

> Der går f.eks. i snit 7 toldere i døgnet ved grænserne, og almindelige
> mennesker er stadig i den tro, at tolderne har godt styr på hvad der
kommer
> ind i landet.
> Det har ikke, for de kan simpelthen ikke nå det. De tager kun en
> forsvindende lille brøkdel af hvad der vælter ind over grænserne, for de

> nemlig kun være på arbejde i 8 timer om dagen.
____________________________________________

Enig, men du kan stadig ikke sammenligne det med at slå op på en computer,
aflæse et tal, putte det i en kuvert, og sende det til borgeren, for det kan
der sq da godt nok ikke være meget tid og arbejde i IMO.
____________________________________________

> Det samme gør sig gældende hos de mennesker, der er ansat i T&S's
> motorsektion og de mennesker, der skal foretage vurderinger.
> Ekspeditionstiden er alt for lang, bl.a. p.g.a. dårlige rutiner, et
elendigt
> EDB-anlæg
____________________________________________

Det er vi ikke uenige i!
De skyder sig selv i foden, men igen fordi systemet ikke hænger særlig godt
sammen, og kan finde ud af at uddele opgaver til de rigtige personer. Det
giver en ringe effektivitet.
____________________________________________

> og fordi man også skal tage sig tid til at svare på et stigende
> antal klager fra forbrugerne. Og problemet akkumulerer: Længere
> ekspeditionstid giver flere klager.
____________________________________________

Tjae, men det er heller ikke nemt at vide, hvor man skal klage hvis man vil
blive hørt i systemet. De kaster jo ansvaret til højre og venstre, de
klaphatte.
____________________________________________

> Det er derfor ikke det menige personale vi skal lade harmen gå ud over. De
> knokler for deres minimale løn under dårlige forhold og med elendige
> hjælpemidler.
____________________________________________

Det har jeg heller ikke gjort. Spurgte den kære ansvarlige for
motorafdelingen i Tåstrup, hvor jeg skulle klage, og han svarede
skatteministeriet, så der klagede jeg så.
____________________________________________

> Således har Told og Skat i Hillerød f.eks. en HP
> hjemme-scanner/printer, som de bruger som kopimaskine til de mange daglige
> ekspeditioner.
> Det tager en helvedes tid, men printeren er jo billig i indkøb!
> I politiet skifter man motorerne ud på gamle, udtjente motorcykler, selv
om
> de koster kr. 31.000,- og en sprit ny mc koster kr. 97.000,-!
> Typiske eksempler på dårlig administration og at det er dyrt at være
fattig.
____________________________________________

Disse episoder kender jeg intet til, men det er sq også svært at være
fattig, når man ikke har folk, der kan overskue hvad der skal til for at
komme ovenpå igen.
Hvis du har ret i ovenstående er det jo ligesom at pisse i bukserne, og det
kommer man som bekendt ikke ret langt med.
____________________________________________

> Det er det menige personale i Told & Skat der skal stå for skud, når
> "kunderne" ringer for at høre til behandlingen af deres sag. Dette fører
> hurtigt til frustrationer, fordi personalet synes, at de gør hvad de kan
for
> at nå det hele for deres fyrstelige løn af 14-16.000 månedlige kroner, og
de
> kan derfor forståeligt nok godt finde det en smule urimeligt at de så også
> skal have skideballer.
____________________________________________

Tjae, men jeg har nu heller ikke "rusket" slaverne! Desværre har vi et
system i det offentlige, hvor ansvaret bliver kastet videre til de "små,"
når de høje herre for en klage.
____________________________________________

> Jeg forstår godt din harme, men pas på hvem du skælder ud. Send evt. et
brev
> til ledelsen i Told og Skat eller til politikerne. Det er dem der har
> ansvaret og kan tilføre flere ressourcer,
____________________________________________

Har du fulgt sagen fra min første mail? :o/
Jeg startede med at sende en mail til Skatteministeriet, og højere kommer vi
da vist ikke i den sammenhæng her i landet, så vidt jeg ved?
Min mail er derefter lige så stille sendt videre nedad i systemet, og i
forrige mail jeg fik fra Mogens Andreasen blev der skrevet, at min mail nu
var sendt videre til Region Korsør osv, som absolut ikke har noget som helst
med denne udtrækning af sagen at gøre. Det bad jeg ham i min sidste mail om
at lade være med, da jeg ikke ønsker at klandre dem for noget som helst.
Jeg har altså med andre ord ikke selv sendt bølgerne ned i hirakiet - det
sørger de selv for i denne her mølle, selvom klagerne er myndtet de højere
instanser.
____________________________________________

> - men nu orker du jo forståeligt
> nok sikkert ikke at bruge mere energi på den sag
____________________________________________

Nej!
Jeg har fået brev fra dem, at min ged er det værd, jeg betalte i depositum,
så sagen er for mit vedkommende afsluttet med den afdeling af systemet.
Held og lykke, hvis andre skulle få lyst!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234



Psycho Cowboy (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 31-08-04 16:59

Jeg kan så lige tilføje, at jeg tilsyneladende ikke er den eneste, der har
modtaget det lange brev, som jeg postede i denne tråd:
http://makeashorterlink.com/?O3A922C29.

En gut fra news://dk.fritid.bil har efter sigende modtaget 100% det samme
brev og mener altså at det må være en standartskrivelse fra Told & Pjank.
Det er rimelig kritisabelt, hvis det er tilfældet, vil jeg sige... Så føler
man sig sq lidt skubbet i kransen!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD
http://www.dfmc.dk/?id=234



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste