Was: *Bevidst* i forhold til *ikke-bevidst~
Fra : ThomasB

Dato : 30-08-04 19:18

"Henrik Vestergaard" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sk*de være med det. Helle Kjærulf kunne -- som kvinde -- bruge udtalelsen.

Hun gengiver Cyril, fordi hun tror Cyril er dygtig. (han kalder sig jo
psykoanalytiker)

> Det kan du ikke som mand. Længere er den ikke...

Men det kan Cyril som mand?

> [...]
over
> 10 år -- lige fra klinikker/gadeplan til escort, der kom med udtalelsen at
> ca. 60% af deres ydelser gik på blowjobs, og at hun var forbavset over
hvor
> lidt der egentlig skulle til for at hendes branche ville gå ned.
>
> Men OK, jeg har *ikke* samme erfaringsgrundlag som hende, så jeg måtte
> forlade mig på hendes forklaring. Når jeg støder på udsendelsen, skal jeg
> nok give dig en titel på programmet. Det kan være nogle af mine venner har
> set det samme program for et par år siden -- det er jo til at finde...

Ja, men det er da rigtigt at nogle mænd går til prostituerede fordi deres
koner er kedelige, men der er også mange enlige mænd der går til
prostituerede. Derfor mener jeg det er en overdrivelse, at påstå at de
prostituerede ville blive arbejdsløse

> Jannie Helle har udtalt sig omkring det vaginale aspekt af seksualiteten

> http://www.side6.dk/articles/showarticle.asp?pageid=753

Ja?

http://www.leksikon.org/art.php?n=1966,
> og selvom det måske ikke er med præcis samme ord/formulering, så står der

Ja?

> === citat ===
> I dag mener en række ledende sexologer, at det først og fremmest er
> stimuleringen af klitoris, som fører til orgasme hos kvinden, uanset om
> stimuleringen sker direkte eller indirekte ved samleje.
> === citat slut ===

Ja, men har jeg skrevet andet da? Vis mig det så.

Cyril:
"Fakta er, at de fleste kvinder ikke får orgasme, men blot udløsning, og i
øvrigt bliver de fleste mere ophidset af kilden på klitoris end ren vaginal
indtrængen."

Cyril Malka skriver at kvinder bliver mere *ophidset* af
klitorisstimulering, end af vaginalstimulering.
Det er *ikke* korrekt, da *ophidselse* og *orgasme* ikke er det samme.

Ophidselse = liderlighed.

Det *er* korrekt at kvinder nemmere får *orgasme* ved klitorisstimulering.
Det er *ikke* korrekt at kvinder bliver mere *ophidset* af
klitorisstimulering end vaginalstimulering. (de kan blive lige så ophidset
af ord, kælen, spank og alt muligt andet - det er individuelt)

Klitorisen har nerver der går ned i muskulaturen i skeden, og derfor kan
nogle kvinder få orgasme ved *kun* ved stimulering af skemuskulaturen - men
det er kun et fåtal. De fleste kvinder kan ikke få *orgasme*, uden også at
få stimuleret *klitoris*.

> Mon ikke det så var op til kvinderne at vurdere udtalelsen i stedet for at
> vedblive at famle i formuleringer?

Jo, men så få nogle kvinder til vurdere udtalelsen, indtil da henter vi
dokumentation fra andre kilder - ok?

> taler
>
> Nej, men jeg er sikker på han velsagtens kan forsøge at forklare dig det,
> hvis du er villig til at lytte...

Han kunne forklare dig det, for han er nok ikke villig (kan ikke?) til at
forklare mig det.
Men indtil han forklarer dig det, så får du lige et svar fra sexlinien.dk
(som undervisningsministeriet har ydet tilskud til, og som er Danmarks
største sexrådgivning. De har i øvrigt et samarbejde med Rigshospitalets
sexologiske klinik)

http://www.sexlinien.dk/brevkasse/vissvar.asp?sid=22374
"Hos piger hedder det ikke udløsning men orgasme, men nogle piger kan
faktisk også godt få udløsning og sprøjte væske ud, hvis f.eks. deres
g-punkt stimuleres. Orgasme hos drenge hænger tit sammen med drengens
udløsning, men en dreng kan også opleve orgasme uden udløsning og omvendt.
Sperm er den væske der kommer ud af fyrens pik, og sperm består af sædceller
og sædvæske. Hvis du ikke får orgasme ved sex, så kan du f.eks. selv
stimulere klitoris under samleje. Onanerer du? Det er utroligt vigtigt for
kvinder at onanere, da det ellers kan være meget vanskeligt for dem at få
orgasme under samleje."

Hvordan hænger det sammen med:
Cyril:
"Fakta er, at de fleste kvinder ikke får orgasme, men blot udløsning"?

Jeg har tidligere skrevet af få kvinder kan ejakulere ca. 1%, men er 1% "de
fleste"?

Jeg forstår ikke du gider at blive ved med at forsvare Cyril Malkas
udtalelse, for den er *ikke* korrekt.

Jeg har givet dig dokumentation, og hvis du ønsker mere så, sig det gerne.

> Beklager, hverken jeg eller fruen læser Alt for Damerne -- her må der være
> andre, der kan hjælpe....

Ok :)

> utroskab,
>
> Det *er* dumt at generalisere.... Hvorfor er der så så mange, der *gør*
> det???

Haha