40tude Dialog - hjælp til filtre
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-04 17:58

Hej alle

Jeg synes ikke mine filtre virker, og bliver da ellers godkendt
når jeg gemmer dem.

Skulle det her ikke virke?

[*] !delete From "BLH <min@adresse>"

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk   Fiduso: http://fiduso.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 30-08-04 18:13

Bertel Lund Hansen wrote:

> Skulle det her ikke virke?
>
> [*] !delete From "BLH <min@adresse>"

Jeg ville mene det skulle være:

[*]
!delete From "BLH <min@adresse>"

Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-04 18:33

Carl Drud skrev:

> Jeg ville mene det skulle være:

> [*]
> !delete From "BLH <min@adresse>"

Tak. Det var åbenbart vigtigt.

Hvordan skriver man "NOT"?

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 12:41

Carl Drud skrev:

> Uden din glimrende opsætnings vejledning var jeg aldrig kommet
> igang med Hamsteren.

Heller ikke her.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 13:08

Thu, 02 Sep 2004 13:41:21 +0200, skrev Thomas G. Madsen:

> Heller ikke her.

En dag kræver jeg nok gengæld.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 13:15

Kaj Svenningsen skrev:

> En dag kræver jeg nok gengæld.

Og den vil muligvis blive honoreret afhængig af, hvad gengælden
går ud på forstås. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Anders Lund

Dato : 02-09-04 13:49

Thomas G. Madsen wrote:

> Og den vil muligvis blive honoreret afhængig af, hvad gengælden
> går ud på forstås. :)

Jeg vil gætte på en Paypal konto, hvor man mindst kan sætte 100€ ind på
afgangen. :)

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 15:24

Thu, 02 Sep 2004 14:15:10 +0200, skrev Thomas G. Madsen:

> Og den vil muligvis blive honoreret afhængig af, hvad gengælden
> går ud på forstås. :)

Det bliver sikkert et eller andet vildt svært. Ellers behøver jeg jo ikke
hjælp.
F.eks. Hvoddn får man Dialog til at sende det her med CTRL+n?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-04 16:16

Kaj Svenningsen skrev:

>F.eks. Hvoddn får man Dialog til at sende det her med CTRL+n?

Når du har editoren åben, højreklikker du på værktøjsbjælken og
vælger "Configure buttons/shortcut". Under "Action" markerer du
"Send message", aktiverer kassen til genvejen, og trykker Ctrl-N.
På tilsvarende vis kan du gøre med Ctrl-L. Den sidste giver en
konflikt med et eller andet som jeg bare bad om at få overstyret.

--
Bertel

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 16:58

Thu, 02 Sep 2004 17:16:14 +0200, skrev Bertel Lund Hansen:

> [...]
> På tilsvarende vis kan du gøre med Ctrl-L. Den sidste giver en
> konflikt med et eller andet som jeg bare bad om at få overstyret.

Det vil jeg prøve.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 16:59

> [...]
> På tilsvarende vis kan du gøre med Ctrl-L. Den sidste giver en
> konflikt med et eller andet som jeg bare bad om at få overstyret.

Den røg da afsted. Tak.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 13:58

Anders Lund skrev:

> Jeg vil gætte på en Paypal konto, hvor man mindst kan sætte
> 100¤ ind på afgangen. :)

Godt nok er jeg glad for min hamster, men 100¤ er lige lovlig
vildt, synes jeg. ;)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 15:26

Thu, 02 Sep 2004 14:57:52 +0200, skrev Thomas G. Madsen:

> Godt nok er jeg glad for min hamster, men 100¤ er lige lovlig
> vildt, synes jeg. ;)

Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle med dem.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 14:31

Carl Drud skrev:

> Og uden Henriks uvurderlige hjælp var den ikke blevet fin
> tunet til det uundværlige værktøj det er i dag.

Nix og Dino har også hjulpet godt til. Usenettet er en herlig ting.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 14:32

Carl Drud skrev:

> Jeg ved om de stadig gør det, men TDC har tidligere filtret
> indlæg med dette tegnsæt fra.

De filtrerer kun på det fra egne kunder. Windows-1252 fra andre
udbydere, slipper igennem. (Spørg mig ikke hvorfor).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 02-09-04 14:50

Carl Drud skrev:

> Og med de rigtige værktøjer bliver oplevelsen større

Ingen tvivl om det. :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Carl Drud

Dato : 30-08-04 18:56

Bertel Lund Hansen wrote:

> Hvordan skriver man "NOT"?

Uh, jeg er ikke den store filter ekspert, men tror ikke det er muligt.
Er det fordi en regel ikke skal gælde for en bestemt gruppe?

f.eks.:
[* -netikette] Regel gælder for alle grupper undtagen hvor "netikette" indgår

Carl

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-08-04 19:08

Carl Drud skrev:

> Uh, jeg er ikke den store filter ekspert, men tror ikke det er muligt.
> Er det fordi en regel ikke skal gælde for en bestemt gruppe?

Næ, det er f.eks. fordi jeg kun vil læse om Opera i
browsergruppen. I Agent skrev jeg så:

   Not Subject: {Opera}

og det slagtede så alle andre emner.

Fra : Carl Drud

Dato : 30-08-04 19:38

Bertel Lund Hansen wrote:

> Næ, det er f.eks. fordi jeg kun vil læse om Opera i
> browsergruppen. I Agent skrev jeg så:
>
>    Not Subject: {Opera}
>
> og det slagtede så alle andre emner.

Det har været oppe i news.software.readers. Der er et par muligheder:

[dk.edb.internet.software.browser]
+100 Subject {Opera}
!markread Score %<100

Eller Henriks metode:

[dk.edb.internet.software.browser]
-200 Subject *
+200 Subject {Opera}

Men kig i tråden og få lidt inspiration:

http://groups.google.dk/groups?ie=UTF-8&as_umsgid=10.03.2004.14.35.28_news.software.readers_@hkh.dyndns.dk&lr=&hl=da

Carl

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 31-08-04 22:07

Carl Drud, du skrev:

> Eller Henriks metode:
>
> [dk.edb.internet.software.browser]
> -200 Subject *
> +200 Subject {Opera}

Eller en linie
-200 Subject * -@Subject: {Opera}

--
Henrik

Fra : Carl Drud

Dato : 01-09-04 17:27

Henrik K Hansen wrote:

> Eller en linie
> -200 Subject * -@Subject: {Opera}

Ah ja smartere.

Jeg synes Agent brugerne falder fra lige for tiden.

http://www.bestandworst.com/pages/voteresult/voteresult-17792.html

Carl

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 00:17

Wed, 01 Sep 2004 18:26:44 +0200, skrev Carl Drud:

> Jeg synes Agent brugerne falder fra lige for tiden.
>
> http://www.bestandworst.com/pages/voteresult/voteresult-17792.html

Det er ikke sjovt, efter alle disse mange år at skulle forsøge at tæmme et
nyt program.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 02:21

Thu, 2 Sep 2004 01:17:29 +0200, skrev Kaj Svenningsen:

> Det er ikke sjovt, efter alle disse mange år at skulle forsøge at tæmme et
> nyt program.

Jeg er tilbøjelig til at tro, at man kan blive ret bidt af Dialog, når man
lige får afgjort, hvem der bestemmer forløbet.

En dansk gennemgang af Hamsters opsætning:
http://kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-09-04 09:05

Carl Drud skrev:

> Jeg synes Agent brugerne falder fra lige for tiden.

Vi er også blevet holdt hen længe.

> http://www.bestandworst.com/pages/voteresult/voteresult-17792.html

Jeg har lige stemt: "Thats's not an update. That's a joke." om
Agent 2.0.

Jeg kan i øvrigt ikke få adressebogen til at virke i Dialog. Den
svarer "<>: missing or malformed local part", også selv om jeg
lader den selv putte folk i adressebogen.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 09:42

http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&selm=OBK9489BE37C947A0001138%40r2-dv8.anarchy.gov

> Jeg kan i øvrigt ikke få adressebogen til at virke i Dialog. Den
> svarer "<>: missing or malformed local part", også selv om jeg
> lader den selv putte folk i adressebogen.

Det har jeg slet ikke problemer med. Umiddelbart ser det heller ikke ud
til at det er noget der før har været oppe og vende i
news.software.readers.

Du kunne evt. prøve at spørge der.

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 09:45

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 02-09-04 12:24

Thu, 02 Sep 2004 10:44:47 +0200, skrev Carl Drud:

> Uden din glimrende opsætnings vejledning var jeg aldrig kommet igang med
> Hamsteren.

Tak for roserne Carl.
Det var også HKHs skyld jeg gik over til Hamster.
Han er skyld i en del.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 14:18

Anders Lund wrote:

> Jeg vil gætte på en Paypal konto, hvor man mindst kan sætte 100¤ ind på
> afgangen. :)

Ikke at det gør mig noget, men du sender med windows-1252 tegnsættet.

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 14:18

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 14:27

Fra : Anders Lund

Dato : 02-09-04 14:37

Carl Drud wrote:

> Ikke at det gør mig noget, men du sender med windows-1252 tegnsættet.
> Jeg ved om de stadig gør det, men TDC har tidligere filtret indlæg med
> dette tegnsæt fra.

Måske fordi jeg havde lavet et euro-tegn.

--
Anders Lund - anders@andersonline.dk

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 14:45

Anders Lund wrote:

> Måske fordi jeg havde lavet et euro-tegn.

Utvivlsomt. Men som Thomas skriver i andet indlæg er det åbenbart kun
TDC kunder (gennem tdc newsserver), der bliver blokeret hvis de sender i
windows-1252.

Carl

Fra : Carl Drud

Dato : 02-09-04 14:45

Thomas G. Madsen wrote:

> Nix og Dino har også hjulpet godt til.

Absolut.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-09-04 00:31

Kaj Svenningsen, du skrev:

> Tak for roserne Carl.

De er velfortjente.

> Det var også HKHs skyld jeg gik over til Hamster.

Det var Forte's skyld at jeg begyndte at bruge Hamsteren.

> Han er skyld i en del.

Forhåbentlig med et lille plus på den positive side.

--
Henrik

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 03-09-04 01:36

Fri, 03 Sep 2004 01:31:13 +0200, skrev Henrik K Hansen:

> De er velfortjente.

Mere tak.

> Det var Forte's skyld at jeg begyndte at bruge Hamsteren.

Den var jo også skyld i, at jeg lod mig lokke.

> Forhåbentlig med et lille plus på den positive side.

Lille?
Så havde jeg da smidt den gnaver på møddingen.
Du skal ikke være så beskeden Henrik. Du har været både flink og hjælpsom.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 03-09-04 00:33

Thomas G. Madsen, du skrev:

> Nix og Dino har også hjulpet godt til. Usenettet er en herlig ting.

Dino har skrevet nogle glimrende scripts og moduler der gør Hamsteren
meget bedre.

--
Henrik

Fra : Dino

Dato : 03-09-04 14:29

Den 3-9 2004 skrev Henrik K Hansen i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Dino har skrevet nogle glimrende scripts og moduler der gør Hamsteren
> meget bedre.

Og det var (s'følig) dig der kom med ideerne til mange af dem...

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren