South Beach
Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 30-08-04 16:21

Jeg regner med at starte South Beach kuren i løbet af denne uge (når jeg har
fået handlet ind til at starte på den).
Jeg starter jo i fase 1 hvor der er den her kostplan fuldstændig hvad du
skal spise i 14dage. Men mit spørgsmål er, hvad hvis ku man fx kun kan lide
2af desserterne, eller morgenmåltiderne? Kan man så godt kun spise
skriftevis disse 2, eller er det også variationen, der giver vægttab?

Og hvad drikker man hvis man ikke er til the-kaffe og de her andre ting. Er
cola light meget slemt? Hovedsageligt drikker jeg nok vand, men hvad med
saftevand? Går det an?

Håber nogle kan svare mig på disse ting.

--
Mvh Stefanie

Fra : Mette

Dato : 31-08-04 07:01

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse
> Jeg regner med at starte South Beach kuren i løbet af denne uge (når jeg
har
> fået handlet ind til at starte på den).

Er denne kostplan på nettet eller har du en bog?

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 31-08-04 07:54

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in message
> Er denne kostplan på nettet eller har du en bog?

Jeg har fået kopier af min mor. Mne jeg har læst noget om at man kan finde
den på nettet, jeg har bare aldrig ku få det til at virke (prøvede at blive
medlem)...

Fra : DaneX

Dato : 01-09-04 15:26

> [...]
> saftevand? Går det an?
>
> Håber nogle kan svare mig på disse ting.

Jeg skal gøre et forsøg i hvert fald.

Det vigtigste i SB kuren er INGEN sukker... eller madvarer som kroppen
udleder sukker af (lactose, fruktose osv).

Sukkerfri sodavand er ok at drikke.
Jeg vil TRO at sukkerfri light saftevand også er ok, men jeg er ikke 100%
sikker på dette.

Ang. opskrifterne så skal du ikke nødvendigvis følge den kostplan fra bogen
100%.
Det har jeg ikke selv gjort - langt fra endda.
Faktisk har jeg kun fulgt principperne i kuren og ikke nogen af opskrifterne
i bogen - og resultatet har stadig været 8 tabte kilo på 1 måned samt 5
huller ind i mit bælte.

Men ellers tag et kik herind på http://www.southbeach.dk/ ... der er der
også et forum, hvor du kan spørge løs og det er et godt sted at få
motivation også. Og folkene derinde er meget flinke og støttende. Jeg bruger
det selv.

Held og lykke med kuren.

Mvh
Martin

Fra : ashera

Dato : 08-09-04 18:51

"Stefanie Mathiesen" skrev d. 30-08-04 16:21 dette indlæg :
> [...]
> 2af desserterne, eller morgenmåltiderne? Kan man så godt kun spise
> skriftevis disse 2, eller er det også variationen, der giver vægttab?

Du kan godt nøjes med at veksle mellem 2 eller flere af forslagene, men
hvorfor ikke prøve dem alle - det kunne jo være du blev overrasket over
smagen!

> [...]
ting. Er
> cola light meget slemt? Hovedsageligt drikker jeg nok vand, men hvad

Cola light er helt udelukket - koffein er forbudt i fase 1. Men alle
andre sukkerfri produkter må du godt indtage, dvs. sukkerfri sodavand,
sukkerfri saftevand, sukkerfri cacao osv.

> Håber nogle kan svare mig på disse ting.

Andre har også skrevet det, men der findes mange gode sider på nettet om
South Beach kostomlægningen. Og så ville det vist ikke skade at læse
bogen før du går i gang! :)

> --
> Mvh Stefanie

Mange hilsner
Katrine (er selv på kuren og har tabt ca. 3 kg den første uge,
hovedsageligt omkring maven)

http://www.kandu.dk/

Fra : DaneX

Dato : 11-09-04 09:41

> Cola light er helt udelukket - koffein er forbudt i fase 1. Men alle
> andre sukkerfri produkter må du godt indtage, dvs. sukkerfri sodavand,
> sukkerfri saftevand, sukkerfri cacao osv.

Koffein er ikke noget problem. Jeg kender mange, som drikker kaffe dagligt
og stadig taber sig meget på kuren.
Der er endda en som ligger på 4-8 kopper dagligt og det har ikke skadet hans
kur.

Så drik du bare Cola light, hvis du ikke mener, at du kan undvære det.

/Martin

Fra : Stefanie Mathiesen

Dato : 11-09-04 22:41

Aloha Martin.
Tak for den opløftende nyhed. Jeg er allerede halvvejs i fase 1 og har altså
drukket Cola Light i denne uge, da jeg læste indlægget om at man ikke måtte
og blev helt trist.
Men heldigvis har jeg allerede tabt 2kg :)
Så det går i det mindste den rette vej *s*

--
Mvh Stefanie

Fra : DaneX

Dato : 12-09-04 11:51

> [...]
> og blev helt trist.
> Men heldigvis har jeg allerede tabt 2kg :)
> Så det går i det mindste den rette vej *s*

Godt at høre Stefanie...
Og ja, så ved du jo, at det går den rette vej. Så er det bare med at holde
motivationen oppe.
Men det er så heller ikke så svært, når man kan se, at det faktisk virker og
kilo'ene ryger af.
Men en anden god idé vil være at tage et målebånd og måle dig en gang om
ugen. For det er ikke kun på vægten, at du kan se resultaterne. Din form
bliver jo også bedre og det kan du ikke se på vægten. Plus hvis du dyrker
lidt motion, så opbygger du samtidig også muskelmasse, som jo vejer mere end
fedt. Men det er jo intet nyt. :)

Keep up the good work...
Og har du brug for motivation, hvis du begynder at blive fristet til at
synde, så kan du bare skrive herinde. Så er jeg sikker på, at der er folk,
som vil give dig lidt rygklap og gode råd.
Det er i hvert fald, derfor jeg er begyndt at følge denne nyhedsgruppe. For
at give lidt ud af alt hvad jeg har fået fra forskellige steder.

/Martin

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 06-01-05 12:48

"Stefanie Mathiesen" <kramzere@*FJERNDETTE*msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg regner med at starte South Beach kuren i løbet af denne uge

Hvordan gik det?

Mvh. Lisbeth