Skift af udstødning på PGO
Fra : Henning Lund

Dato : 29-08-04 18:10

Vi har et par PGO PMXér som snart skal have skiftet udstødning, er der
nogen herinde der har erfaring med en prisbillig potte som kører godt på
PGOén. De er kun afdroslet, ingen tun monteret. Jeg prøvede lige en
Gianelli af ukendt type i eftermiddags, det var en skuffelse, PGOén blev
gevaldig død når den var monteret, jeg formoder det var fordi det er en
potte som er beregnet til større tun.

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Jonas Hildebrandt

Dato : 29-08-04 19:17

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in news:41320de4$0$213
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> [...]
> Gianelli af ukendt type i eftermiddags, det var en skuffelse, PGOén blev
> gevaldig død når den var monteret, jeg formoder det var fordi det er en

Jeg kørte med en Thansen model Technigas Basic. Nogen kalder det en
skrammelpotte, men med plumpen rippet i forrøret kørte den s'gu godt,
og jeg havde kun pillet ringen i min pgo hot.

Den rustede på 2 år, men hvad kan man forlange for en plov, især når den
også blev brugt om vinteren i sne, salt og sjap.

/Jonas

Fra : Henning Lund

Dato : 29-08-04 20:19

Jonas Hildebrandt skrev:

> [...]
>
> Den rustede på 2 år, men hvad kan man forlange for en plov, især når
> den også blev brugt om vinteren i sne, salt og sjap.

Hvad kunne du mærke af ændringer i forhold til din originale potte, jeg
tænker på træk og fart?

Fra : Jonas Hildebrandt

Dato : 30-08-04 16:39

"Henning Lund" <falsk_adresse@noget.invalid> wrote in news:41322e78$0$212
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Hvad kunne du mærke af ændringer i forhold til din originale potte, jeg
> tænker på træk og fart?

Vil tro +5 km/t på toppen (det er jo "kun" en 45'er udstødning).
Men optrækket fik et gevaldigt puf... Især mellemaccelerationen fra 20-45
km/t.

Hvis du vil have endnu mere optræk, så skift topstykket til et BigMax.
Det er højkomprimeret og du får mere bundtræk. Det er ligesom om at
motoren er meget friskere.

Nålen gik frisk op til 65 km/t, hvorefter den roligt kunne nå op på
75 km/t inden der ikke skete mere. (Du skal lige trække ca 10 km/t af for
at få den reelle hastighed), men det var nok for mig.

/Jonas

Fra : Henning Lund

Dato : 30-08-04 17:59

Jonas Hildebrandt skrev:

> Hvis du vil have endnu mere optræk, så skift topstykket til et BigMax.
> Det er højkomprimeret og du får mere bundtræk.

Er gjort da den er fuldstændig afdroslet.