/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Går i stå når der kobles ud..
Fra : Moller


Dato : 29-08-04 16:47

Hejsa,

   Min B12 har fået et problem. Når jeg laver en hurtig acc. hvor der
trækkes helt op til ca. 10k omdr. inden næste gearskift osv.. op til 3
gear. hvis jeg så tager koblingen, og lukker for gassen, dør motoren.

   Når jeg så prøver at starte den igen er den svær at starte, og virker
som om den er blevet druknet ?

   Nogen der kender til lignenden problem, og hvad der måske kan løse det ?

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

 
 
MKS - 74 (29-08-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-08-04 19:35

On Sun, 29 Aug 2004 17:46:57 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:

>   .....og hvad der måske kan løse det ?

Skift mærket på tanken ud så den tror den er en Yamaha/Honda/Kawasaki
?!?

--
-Michael
No. 74 riding shotgun...

Moller (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-08-04 20:04

MKS - 74 wrote:
> On Sun, 29 Aug 2004 17:46:57 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
>
>
>>   .....og hvad der måske kan løse det ?
>
>
> Skift mærket på tanken ud så den tror den er en Yamaha/Honda/Kawasaki
> ?!?

   Og gå 50 heste ned på baghjulet... no way :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Tommy Fer (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-08-04 20:27


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41322866$0$202$14726298@news.sunsite.dk...
> MKS - 74 wrote:
> > On Sun, 29 Aug 2004 17:46:57 +0200, Moller <news@molnit.com> wrote:
> >
> >
> >> .....og hvad der måske kan løse det ?
> >
> >
> > Skift mærket på tanken ud så den tror den er en Yamaha/Honda/Kawasaki
> > ?!?
>
> Og gå 50 heste ned på baghjulet... no way :)

Tjoe.. i bytte for styre egenskaber og 50kg?

Hvis du kan få 3 ekstra rr -r i din betegnelse på dine mods.. så må jeg
snart havde en VFR400Rrrrxr

LOL

mvh Tommy Fer
der mener at GSF Står for Godt Skrunken Farfar... :P



Steen Egeberg (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Egeberg


Dato : 29-08-04 20:48


> mvh Tommy Fer
> der mener at GSF Står for Godt Skrunken Farfar... :P
>
>

... *prøver liiige at være seriøs* kunne lyde som benzintilførsel,
der ikke kan følge med fuld gas acceleration - har du checket for
stoppet filter, klemte slanger, skidt i karburatorer, stoppet
lufttilførsel til tank ?

ps: hvor er egentlig Armand blevet af ? Han plejer altid at kunne stille
en præcis diagnose på den slags problemer ....

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Moller (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 29-08-04 21:50

Steen Egeberg wrote:

> ... *prøver liiige at være seriøs* kunne lyde som benzintilførsel,
> der ikke kan følge med fuld gas acceleration -

   Den kan nu godt acc... og forsætter jeg op i gearene er der ingen
problemer... problemet fremkommer når jeg holder op med at acc... tager
koblingen, og slipper gassen.


> ps: hvor er egentlig Armand blevet af ? Han plejer altid at kunne stille
> en præcis diagnose på den slags problemer ....

   Uha, nej... når det er omkring en oliekølet suzuki, så eksistere der
kun et problem for Armand, og nej det er ikke mine knaster der er i
stykker :)


--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-08-04 22:37

> > ps: hvor er egentlig Armand blevet af ? Han plejer altid at kunne stille
> > en præcis diagnose på den slags problemer ....
>
> Uha, nej... når det er omkring en oliekølet suzuki, så eksistere der
> kun et problem for Armand, og nej det er ikke mine knaster der er i
> stykker :)

Kun dét?! - Sæt nu, at der sidder en druknede NGK'er i topstykket?

Hilsen
Lars



Tommy Fer (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-08-04 07:27


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:41324151$0$211$14726298@news.sunsite.dk...
> Steen Egeberg wrote:
>
> > ... *prøver liiige at være seriøs* kunne lyde som benzintilførsel,
> > der ikke kan følge med fuld gas acceleration -
>
> Den kan nu godt acc... og forsætter jeg op i gearene er der ingen
> problemer... problemet fremkommer når jeg holder op med at acc... tager
> koblingen, og slipper gassen.
>

Du har haft den på bænk, men mit bud er enten utætte flyderventiler eller
alt for stor hoveddyse...

mvh Tommy Fer



Armand (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 31-08-04 11:03


Moller <news@molnit.com> skrev i en
news:41324151$0$211$14726298@news.sunsite.dk...
> Steen Egeberg wrote:
>
> > ps: hvor er egentlig Armand blevet af ? Han plejer altid at kunne stille
> > en præcis diagnose på den slags problemer ....
>
> Uha, nej... når det er omkring en oliekølet suzuki, så eksistere der
> kun et problem for Armand, og nej det er ikke mine knaster der er i
> stykker :)

Er du sikker? Prøv lige at kigge efter endnu engang!
Og hvis de har det mindste pitting kan jeg godt finde på at lægge årsagen
deri!
Nej, ærlig talt så er jeg på bar bund omkring problemet og regner det for
almindeligt forekommende men harmløst. De færreste kommer ud for en
begivenhedsrække som nævnt og genstart gennem en hurtig genindkobling er
let og smertefrit, so why bother?
OK, det kan da også sætte mine celler igang med grublerier omkring årsagen,
alene for problemløsningens skyld, og jeg kunne således forestille mig at
det havde noget med svømmerstanden á et skvulpende svømmer-indhold (bensinen
presses tilbage under accelerationen og skvulper siden hurtigt frem ved
udkobling, hvilket måske endda forstærkes af en kortvarig decelleration
p.g.a. let forsinket udkobling efter nedgasning)? Eller måske ligefrem en
misfunktion i CV-karburatorens opbygning??
Men desværre intet klart svar fra mig

--
Armand.
(arbejdsramt á 2X7X12 på djævleøen, men nu går hjemme med en forstuvning)



Moller (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 31-08-04 19:45

Armand wrote:

> Er du sikker? Prøv lige at kigge efter endnu engang!
> Og hvis de har det mindste pitting kan jeg godt finde på at lægge årsagen
> deri!

   Helt sikker :) andre knaster, mindre pittings, og ingen tegn på
vippearmende på slid :)

> Nej, ærlig talt så er jeg på bar bund omkring problemet og regner det for
> almindeligt forekommende men harmløst. De færreste kommer ud for en
> begivenhedsrække som nævnt og genstart gennem en hurtig genindkobling er
> let og smertefrit, so why bother?

   Yepsen, et rent luksus problem, som kun opstår ved acc. hvor man på få
sekunder er langt over 200, men da jeg ikke kan forklare fænomenet, så
håbede jeg nogen kendte en grund til at det kan forekomme :)

> OK, det kan da også sætte mine celler igang med grublerier omkring årsagen,
> alene for problemløsningens skyld, og jeg kunne således forestille mig at
> det havde noget med svømmerstanden á et skvulpende svømmer-indhold (bensinen
> presses tilbage under accelerationen og skvulper siden hurtigt frem ved
> udkobling, hvilket måske endda forstærkes af en kortvarig decelleration
> p.g.a. let forsinket udkobling efter nedgasning)? Eller måske ligefrem en
> misfunktion i CV-karburatorens opbygning??
> Men desværre intet klart svar fra mig

   ok, men du kommer med nogen bud jeg kan gruble videre ud fra, ud over
min egen ide om en for fed tomgang til 1/8 gas opsætning pga. for stor
Pilot jet...


> --
> Armand.
> (arbejdsramt á 2X7X12 på djævleøen, men nu går hjemme med en forstuvning)

   Ja, sådan går det når man bevæger sig her over på Ø'en :) at du slap
meden forstuvning, efter du kiggede efter de lokale piger kan kun være
en advarsel for at der kan ske være ting :) hæhæ... mindes om dengang en
tur i rødby endte med en bekendt fik tæv af de lokale fiskere da han
havde danset lidt for længe med en lokal pige :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ole Baun (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Ole Baun


Dato : 29-08-04 23:30


"Steen Egeberg" <*mitnavn*@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:413232f4$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

- snip -

> ps: hvor er egentlig Armand blevet af ? Han plejer altid at kunne stille
> en præcis diagnose på den slags problemer ....

Jeg mener at kunne huske at han skrev noget om at han skulle til Sjælland
(arbejde ? / kursus ?) i en periode, (på hverdagene).
Måske flakker han rundt på øen ramt af bæltskræk, uden mulighed for at kunne
vende hjem til hovedlandet.
Er der ikke nogen af jer derovre der ku´ ta´ ud for at lede efter ham

Ole Baun
Aalborg



Ukendt (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-08-04 05:24

Hej Lars

Kender ikke problemet, men står den høj nok i tomgangs omdr.

Jeg ved ikke hvad den skal stå, men prøv at just. den til ca.1200.

Hygge PD CBR1100



Moller (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 30-08-04 07:40

Poul Dam wrote:

> Hej Lars
>
> Kender ikke problemet, men står den høj nok i tomgangs omdr.
>
> Jeg ved ikke hvad den skal stå, men prøv at just. den til ca.1200.

   Tomgang osv.. er stille efter bogen... nemlig 1200 omdr.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Elbarto (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 31-08-04 00:33


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:4131fa37$0$213$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
>
> Min B12 har fået et problem. Når jeg laver en hurtig acc. hvor der
> trækkes helt op til ca. 10k omdr. inden næste gearskift osv.. op til 3
> gear. hvis jeg så tager koblingen, og lukker for gassen, dør motoren.
>
> Når jeg så prøver at starte den igen er den svær at starte, og virker
> som om den er blevet druknet ?
>
> Nogen der kender til lignenden problem, og hvad der måske kan løse det ?
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Prøv at løsne tankdækslet det kan være at der ikk kommer benz nok efter
sådan en acc.

Elbarto
OZ3BTO



Moller (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 31-08-04 15:43

Elbarto wrote:

> Prøv at løsne tankdækslet det kan være at der ikk kommer benz nok efter
> sådan en acc.

   Hvis det var undertryk i tanken, ville jeg ikke kunne lave acc... og
symptomerne er jo det at det virker som om den drukner.

   Min egen ide om det er at pilot jet / nåle overgangen er for fed, til
den lave ende, og derved gir en for fed blanding dernede... af samme
grund den laver stikflammer på rullefeltet, når gassen tages, og der
motorbremses.

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste