Starter problemer - Batteri eller starter ~
Fra : Mogens

Dato : 10-05-01 07:35

Hej

El-starteren på min Speedake er død. Der lyder bare et
lille klik når jeg trykke på start knappen.

Men hvad er mest sansynligt ? Fladt batteri eller død
start motor ? Og hvordan finder jeg ud af hvad det er ?

Jeg har et multimeter der nok skulle kunne måle batteriet,
men kan det fortælle mig om batteriet er fladt ?

Gode råd modtages med tak

Mvh Mogens

Fra : Lars Hansen

Dato : 10-05-01 09:56

> Hej

Hejza

> El-starteren på min Speedake er død. Der lyder bare et
> lille klik når jeg trykke på start knappen.

Det gør den også på min.

> Men hvad er mest sansynligt ? Fladt batteri eller død
> start motor ? Og hvordan finder jeg ud af hvad det er ?

Det er højst sansynligt batteriet der er dødt, eller stået af.

> Jeg har et multimeter der nok skulle kunne måle batteriet,
> men kan det fortælle mig om batteriet er fladt ?

Det kan vel fortælle dig hvor meget batteri der er på, og så kan man vel
regne ud om det er fladt.

Fra : Peter Risager

Dato : 10-05-01 12:27

Det lyder som batteriet, min gamle Jog havde det også sådan lige indtil jeg
satte nyt batetri på, så var den der igen

--
mvh:
Peter

Fra : kTTs

Dato : 11-05-01 19:19

"Mogens" <moveng@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har et multimeter der nok skulle kunne måle batteriet,
> men kan det fortælle mig om batteriet er fladt ?

Jeg havde samme problem på min pgo... der var det relæet til elstarteren der
var røget...! ikke moroten eller batteriet...

Mvh.

kTTs

Fra : Mogens

Dato : 11-05-01 23:44

On Fri, 11 May 2001 20:19:08 +0200, "kTTs"
<ktts_the_mighty@hotmail.com> wrote:

>Jeg havde samme problem på min pgo... der var det relæet til elstarteren der
>var røget...! ikke moroten eller batteriet...

Hvad er det for et relæ og hvor finder jeg det henne ?
( bare sådan ca. Ved godt at en PGO og en Speedake
er forskellige )

Er det noget man selv kan skifte ?

Mvh Mogens

Fra : kTTs

Dato : 13-05-01 03:02

> Hvad er det for et relæ og hvor finder jeg det henne ?
> ( bare sådan ca. Ved godt at en PGO og en Speedake
> er forskellige )

Hmm... Mit sad på ledningsnettet, ved et udtag lige i nærheden af dem til
motoren... Mit er ca. 5*2*2 cm.... Hvis først man kommer ind til det er det
ikke noget problem at skifte det, det er et click-stik =)

> Er det noget man selv kan skifte ?

Ja... jeg kan i hvert fald =)

Mvh
kTTs

Fra : Mogens

Dato : 13-05-01 09:34

On Sun, 13 May 2001 04:02:22 +0200, "kTTs"
> [...]

>motoren... Mit er ca. 5*2*2 cm.... Hvis først man kommer ind til det er det
>ikke noget problem at skifte det, det er et click-stik =)

OK, så tror jeg at jeg ved hvad det er for en.

Er der en måde man kan finde ud af om det er relæet
uden at skulle købe et nyt først ? Såden en fætter er
jo nok dyr. Det plejer det jo være når det går i stykker.

Mvh Mogens