mp3 afspiller.
Fra : Lyd

Dato : 28-08-04 21:01

Hej NG

Jeg er totalt noob til flash - så er det sagt.

Jeg har brug for en tutorial eller et eksempel på en simpel mp3
afspiller til et website. Den skal kun kunne spille en defineret ekstern
mp3-fil (for at kunne udskifte let).

Håber at der er nogen der har "Linket" eller en der har et eksempel han
vil dele

På forhånd tak

Mvh
Lars

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-08-04 23:52

Hej

Noget i stil med nedenstående ?

- Open Flash MX og lav en ny side

- Klik "Insert Scene". Nu har du to scener.

- Gå tilbage til den første scene og sæt denne kode ind i første frame:
stopAllSounds();

stop();

- Klik ctrl+f8 og vælg botton og vælg et navn

- Lav en helt aldmindelig knap og klik ctrl+e når du er færdig med knappen.

At oprette en knap er at klikke på ctrl+f8. Og vælge botton.. Så kommer der
til at stå i timeline: up over down hit
up = Sådan knappen skal se ud når den ikke er makeret
over = Sådan knappen skal se ud når den er makeret
down = Sådan knappen skal se ud når man klikker på den
hit = det arial hvor man kan klikke på knappen.

Når du har lavet de 4 "tilstande" skal du klikke ctrl+e.

Så gå ind i dit bibliotek(Ctrl+L) og træk knappen ud.

Maker din knap og indsæt

- Maker knappen og indsæt følgene kode:

on(release){
gotoAndPlay("Scene 2", 1);
}

- Klik ctrl+c.

- Gå ind i scene2 og klik ctrl+shift+v.

- Maker knappen i scene 2 og skriv:

on(release){
gotoAndPlay("Scene 1", 1);
}

- Gå ind i scene 2 og indsæt din lyd i frame 1 som er din eneste frame.

- I den frame indsætter du også en: stop();

Håber det er forståeligt.

- Martin