Hej igen Gert
ja ja men forskellen i dækbredden betyder selvfølgelig også noget, jeg har
prøvet at have et 190 bagdæk på VTRén og så kan man godt mærke at der er en
"større kant" den skal vippes op over end med 180´eren (så det kan ikke
anbefales andre steder end i cafe-kvartererne
. Hvad forgaflen angår så
skulle den ultimative løsning være at montere en forgaffel fra en cbr9oo
Fireblade på VTRén, det er en væsentlig bedre og kraftigere forgaffel og
efter hvad jeg har læst skulle der ikke være de store problemer i
operationen.
mvh
Bjarne
"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message
news:cgtukr$b6l$2@news.loxinfo.co.th...
>
> "cruiser" <surf@ofir.dk> wrote in message
> news:413241e7$0$262$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> > Hej Gert
> > Jeg tror du skal kigge mere på dækkene end på forgaffelfjedre bro osv
lige
> > hvad det symtom angår, for der er en del forskel på hvorledes
forskellige
> > dæk reagerer netop i den situation at du bremser med nedlægning på,
nogle
> > dæk "rejser" sig meget og andre er langt mere neutrale i den situation -
> så
> > prøv at læse nogle dæktest og se om du kører med nogen der er kendt for
at
> > stritte imod når du bemser ind i svingene. Jeg synes ikke min VTR har
> > symptomet specielt meget med Dunlop D207 på, men jeg kører nu heller
ikke
> > helt så tæt på marginalerne på offentlig vej som du beskiver.
> > mvh
> > Bjarne
> >
> Hej Bjarne. Jeg kører tilfældigvis også med Dunlop D207 både for og bag
som
> er monteret for 4 mdr. siden.
>
> I går kom jeg uventet ud at race i bjergene, jeg troede det var en
> udflugsttur med 5 andre motorcykler, men det viste sig kun at være Sumthai
> på sin Honda Nighthawk holdt og ventede og som igen ville prøve at køre
fra
> mig. Jeg kom på min toptunede BMW R100 fordi jeg var mere sikker på dens
> styring i svingene efter turen med Sumtai for 3 dage siden da jeg kørte på
> VTRén.
>
> Resultatet blev da også at Sumtai ikke kom en meter fra mig selvom han
lagde
> sin Nighthawk optimalt i svingene og brugte alle Hk. Og BMWén var helt
> anderledes stabil end min Honda VTR 1000; overhovedet ingen tendens til at
> trække ud af sving ved en svag bremsning.
>
> Så jeg er spændt på hvordan VTRén vil være efter at der i næste uge kommer
> bedre forgaffelfjedre i den. Men jeg leder ihærdigt efter en korskærm med
> indbygget bøjle for at give stivere fobindelse mellem forgaflerne. Og evt.
> må jeg prøve 20 olie istedet for 10ér i gaffelbenene. Hvis ikke diise ting
> hjælper så kan det vel kun være forklaringen med sideværts vægtfordelingen
i
> forhold til dækkenes trædelinie under liggende ned i et svingene og da
svag
> forhjulsopbremsning.
>
> Mvh.Gert
>
>
>
>
>
> > "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> wrote in message
> > news:cgolmb$2ur$4@news.loxinfo.co.th...
> > > Jeg ejer jo bl.a. en 28 år gammel BMW R100 og så en Honda VTR 1000,
den
> > > sidstnævnte købt i foråret hvor den da havde kørt 22.000 km og så ud
som
> > ny.
> > >
> > > I går da jeg var på VTRén ude at køre race i bjergene og da kørte en
> tand
> > > hårdere end ellers fordi den anden da ellers slap fra mig. Jeg måtte
da
> 3
> > > gange have svage opbremsninger under liggende en 45 grader i sving og
> > > erfarede da at motorcyklen så nærmest "rettede sig op" og søgte ud af
> > > svinget.
> > >
> > > Jeg kører dagligt race i bjergene på skiftevis Hondaen og BMW som
begge
> > har
> > > samme Hk og vægt, men for min BMW sker dette med opretningen ikke
efter
> at
> > > jeg for år siden fik en kraftig bøjle over forskærmen, og især efter
at
> > jeg
> > > i år fik monteret en bedre topbro på forgaflen end BMW´s originale
samt
> > > bedre forgaffelfjedre.
> > >
> > > Hvad er meningen om VTRéns køreegenskaber????
> > >
> > > Det er min plan, når jeg om 2 uger får tid, da at skille
forgaffelbenene
> > ad
> > > og kigge dem efter og derefter montere bedre forgaffelfjedre i VTRén,
og
> > > overvejer det med hævningen af bagenden via det med udskiftning af
> bøjlen
> > > nede ved svinggaffelophænget ( hvad er meningen om dette). Men efter
> > > oplevelserne i går har jeg søgt meget på www om der skulle findes
noget
> > som
> > > gaffelbro kombineret med anden forskærm, for en løs gaffelbro er der
> vist
> > > ikke plads til. Ellers må jeg jo regne på det og så lave tegninger til
> > > fremstillingen deraf.
> > >
> > > Mvh. Gert
> > > BMW R100, Honda Wave 125, Honda XR 250, Honda VTR 1000 og Honda
> Civic1,7.
> > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>