"Niels Jensen" <ncj-el@mail.dk> wrote in message
news:41303468$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad med bare at købe en større maskine der har de hk. du har brug. det er
> højst sandsynligt mere rentabelt i længden
> Mvh. ncj
>
Men jeg har jo to motorcykler med forholdsvis mange Hk, nemlig BMWén og
Honda VTR med begge ca. samme moment og Hk; ca. 104 Hk.
Men på nogle af bjergene her i Nord Thailand er vejene så korte at fra sving
til sving at det ikke hjælper med større motorcykler og derfor vil jeg sætte
en sport i også at jorde de andre på mindre cc end deres; de få der har
større motorcykler end de 400 cc.
Og samtidig vil en VFR eller CBR 400 cc være en fordel når jeg kører på
opdagelse på de små cementerede bjergveje. For så sent som for 3 dage side
oplevede jeg næsten det samme som for 1 år siden ved at jeg kom ind på en
grufuld stejl og kæntret vejbane da jeg drejede en 145 grader omkring et
hjørne med en radius på 1 meter på en ny smal, ubefærdet vej. Da jeg med
rædsel så den forkert skæve vejbane og at den blot under 10 meter længere
fremme drejede den anden vej og inden sted at standse eller køre ind og
vende søgte jeg at højre vende på den ultrasmalle vej; vi har venstrekørsel.
Men da den næsten holdt stille kunne jeg ikke få højrefoden langt nok ned
pga af vejen voldsomme hældning og langsomt kunne jeg mærke BMWén tippe over
og ende med mit højre ben under den og med toppe af motorcyklen længere
neede end hjulene. Jeg fik klaret sagen med kun et knust spejl i højre
bagspejl og lidt skabet ventildæksel.
Jeg er 187 høj så jeg kan normalt klare at have hold på motorcyklen, men
altså ikke i denne situation, og til dette ville en lavere 400 være bedre.
Eller off-roaderen fordi den er så let, men off-roaderen er jo til
grusvejene.
Sidste år da det samme skete havde jeg kun shorts på og fik 5 * 5 cm^2
trediegradsforbrænding på venstre skinneben som landede på udstødningsrøret.
Så siden da kører jeg altid kun på de store motorcykler når jeg har lange
bukser på.
Mvh. Gert
>
> "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> news:cgolma$2ur$3@news.loxinfo.co.th...
> > Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage side
> fået
> > de 3 www adresser:
www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
> >
www.honda-v4.com .
> >
> > Jeg satser på at købe en brugt Honda CBR eller VFR 400 motorcykel, og
> søger
> > i den sammenhæng oplysninger og hvordan de indbyrdes kan tunes vedr. Hk
og
> > kørselsegenskaber.
> >
> > Men via de 3 nævnte www adresser er jeg endnu ikke kommet til noget i
den
> > retning, udover knastaksler i den sidste af dem; måske har jeg endu ikke
> > fået finkæmmet den sidste helt. Jeg har også ledt meget på andre www
> > adresser.
> >
> > Jeg har altså ikke fundet noget som f.eks. boring til større
> cylindervolumen
> > eller bedre køreegenskaber.
> >
> > Er det noget der ikke findes, eller vedr. køreegenskaberne end ikke er
> > nødvendigt?
> >
> > Mvh. Gert
> > BMW R100, Honda XR 250, Honda VTR 1000
> >
> >
> >
> >
>
>