/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tuning af Honda CBR og VFR 400 ?
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 28-08-04 01:40

Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage side fået
de 3 www adresser: www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
www.honda-v4.com .

Jeg satser på at købe en brugt Honda CBR eller VFR 400 motorcykel, og søger
i den sammenhæng oplysninger og hvordan de indbyrdes kan tunes vedr. Hk og
kørselsegenskaber.

Men via de 3 nævnte www adresser er jeg endnu ikke kommet til noget i den
retning, udover knastaksler i den sidste af dem; måske har jeg endu ikke
fået finkæmmet den sidste helt. Jeg har også ledt meget på andre www
adresser.

Jeg har altså ikke fundet noget som f.eks. boring til større cylindervolumen
eller bedre køreegenskaber.

Er det noget der ikke findes, eller vedr. køreegenskaberne end ikke er
nødvendigt?

Mvh. Gert
BMW R100, Honda XR 250, Honda VTR 1000





 
 
Claus (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 28-08-04 08:19


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:cgolma$2ur$3@news.loxinfo.co.th...
> Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage
side fået
> de 3 www adresser: www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
> www.honda-v4.com .
>


Hej.

Har du talt med Graeme France.?
På konens CBR 400 RR NC29 er der monteret gaffelben fra en CBR 600,
ligeledes er der monteret bagdæmper fra CBR 600 mht til bagdæmperen
skal der laves noget nyt link system.

Claus



Gert Bo thorgersen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 28-08-04 16:24


"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> wrote in message
news:41303222$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> news:cgolma$2ur$3@news.loxinfo.co.th...
> > Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage
> side fået
> > de 3 www adresser: www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
> > www.honda-v4.com .
> >
>
>
> Hej.
>
> Har du talt med Graeme France.?
> På konens CBR 400 RR NC29 er der monteret gaffelben fra en CBR 600,
> ligeledes er der monteret bagdæmper fra CBR 600 mht til bagdæmperen
> skal der laves noget nyt link system.
>
> Claus
>
Ja jeg e-mailede til Graeme France for en uge siden men har ikke fået noget
svar.

Hvad er forskellen på gaffelbenene du nævner? Er der større diameter,
og/eller er det med eller uden ændrede gaffelbroer og er det med
bremsekalibre fra 400 bibeholdt (er de ens)?

Mvh. Gert



Tommy Fer (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 29-08-04 07:43


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:cgqa1a$llc$2@news.loxinfo.co.th...
>
> "Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> wrote in message
> news:41303222$0$267$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> > news:cgolma$2ur$3@news.loxinfo.co.th...
> > > Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage
> > side fået
> > > de 3 www adresser: www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
> > > www.honda-v4.com .


Hej Gert

Hvis du melder dig til forummet på 400 greybike og spørger det sammer, er
jeg sikker på du får svar.

Hvis jeg havde penge til det, ville min VFR400 få følgende:

499cc bigborekit (hold dig fra 444cc da stempel plus plejl stænger er
tungere end originalt!) med titaniums plejlstænger.
HRC intake tray
HRC Airbox
HRC jetkit
HRC CDI
Har desværre ikke set nogen tunings knaster, men kun en der har lavet den om
til en bigbang motor med parralelt tændene motore.

Har hørt om folk der er endt på omkring 75hk på hjulet. og omkring 130kg på
en racer.... så begynder det sjove.

mht. køreegenskaber. Køb en god bagdæmper, der hæver bagenden lidt. omkring
5cm... forgaflen har samme dæmperindenmad som en CBR600F2-3 svjv, du skal
ihvertfald købe til den hvis du skal havde goldvalve kit.

Jeg er en tung knægt og har taget CBR600F2 fjedre og forkortet og brugt
til forgaflen. Der virker super.

Men som sagt alt dette er faktisk ting du kan læse på 400greybike, der især
er aktive i VFR forummet.

mvh Tommy Fer
VFR400R



Claus (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus


Dato : 29-08-04 07:48


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:cgqa1a$llc$2@news.loxinfo.co.th...
>
> >
> Ja jeg e-mailede til Graeme France for en uge siden men har ikke fået
noget
> svar.
>
> Hvad er forskellen på gaffelbenene du nævner? Er der større diameter,
> og/eller er det med eller uden ændrede gaffelbroer og er det med
> bremsekalibre fra 400 bibeholdt (er de ens)?


Hej igen

Grame svarer ike altid lige hurtigt, han er tit afsted til "ræs".
På konens NC29 er der kun monteret selve gaffel benene, de har samme
diameter som de originale, så de gamle broer er brugt bremserne er de
samme. på begge modeller.
400 gaflen er for blød til en stor kornfed dansker, husk disse cykler er
lavet til det Japanske hjemmemarked. 600 gaflen er længere end 400
gaflen så den skal stikke et godt stykke op ag den øverste bro, den
eneste ulempe der er med 600 gaflen er, den er noget tungere end 400
gaflen, da vi købte konens cykel var denne ændring lavet men jeg har
prøvet at ha' 400 gaflen monteret og den er for blød. Hvis jeg skulle
gøre noget ved forgaflen i dag så ville jeg lade Grame France preparerer
400 gaflen i stedet, så man slap for den ekstra vægt.


Claus



Tommy Fer (30-08-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 30-08-04 09:06


"Claus" <Mito.nospam@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
news:41317c96$0$238$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> news:cgqa1a$llc$2@news.loxinfo.co.th...
> >
> > >
> > Ja jeg e-mailede til Graeme France for en uge siden men har ikke fået
> noget
> > svar.
> >
> > Hvad er forskellen på gaffelbenene du nævner? Er der større diameter,
> > og/eller er det med eller uden ændrede gaffelbroer og er det med
> > bremsekalibre fra 400 bibeholdt (er de ens)?
>
>
> Hej igen
>
> Grame svarer ike altid lige hurtigt, han er tit afsted til "ræs".
> På konens NC29 er der kun monteret selve gaffel benene, de har samme
> diameter som de originale, så de gamle broer er brugt bremserne er de
> samme. på begge modeller.
> 400 gaflen er for blød til en stor kornfed dansker, husk disse cykler er
> lavet til det Japanske hjemmemarked. 600 gaflen er længere end 400
> gaflen så den skal stikke et godt stykke op ag den øverste bro, den
> eneste ulempe der er med 600 gaflen er, den er noget tungere end 400
> gaflen, da vi købte konens cykel var denne ændring lavet men jeg har
> prøvet at ha' 400 gaflen monteret og den er for blød. Hvis jeg skulle
> gøre noget ved forgaflen i dag så ville jeg lade Grame France preparerer
> 400 gaflen i stedet, så man slap for den ekstra vægt.
>

Du kan tage en CBR400 fjeder og korte den lidt, derudover smid et nummer
tykkere olie i...


mvh Tommy Fer



Niels Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Niels Jensen


Dato : 28-08-04 08:30

Hvad med bare at købe en større maskine der har de hk. du har brug. det er
højst sandsynligt mere rentabelt i længden
Mvh. ncj

"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:cgolma$2ur$3@news.loxinfo.co.th...
> Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage side
fået
> de 3 www adresser: www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
> www.honda-v4.com .
>
> Jeg satser på at købe en brugt Honda CBR eller VFR 400 motorcykel, og
søger
> i den sammenhæng oplysninger og hvordan de indbyrdes kan tunes vedr. Hk og
> kørselsegenskaber.
>
> Men via de 3 nævnte www adresser er jeg endnu ikke kommet til noget i den
> retning, udover knastaksler i den sidste af dem; måske har jeg endu ikke
> fået finkæmmet den sidste helt. Jeg har også ledt meget på andre www
> adresser.
>
> Jeg har altså ikke fundet noget som f.eks. boring til større
cylindervolumen
> eller bedre køreegenskaber.
>
> Er det noget der ikke findes, eller vedr. køreegenskaberne end ikke er
> nødvendigt?
>
> Mvh. Gert
> BMW R100, Honda XR 250, Honda VTR 1000
>
>
>
>



Henrik Nielsen - Rap~ (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Henrik Nielsen - Rap~


Dato : 28-08-04 09:33

Nu får Gert jo disse MC'er til en lidt anden pris end os... :-/

Synes ellers det lyder sjovt.

Men ellers har du da ret, at skulle man se på den økonomiske side, er det
sikkert ikke rentabelt. Men i Thailand vil jeg tro at udvalget er noget
større i 400ccm end i 600ccm klassen.

--
Mvh.
Henrik (som for øvrigt lige var i Thailand igen, i sidste uge....)
http://RaptorMC.dk

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.



Gert Bo thorgersen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 28-08-04 16:18


"Niels Jensen" <ncj-el@mail.dk> wrote in message
news:41303468$0$166$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hvad med bare at købe en større maskine der har de hk. du har brug. det er
> højst sandsynligt mere rentabelt i længden
> Mvh. ncj
>
Men jeg har jo to motorcykler med forholdsvis mange Hk, nemlig BMWén og
Honda VTR med begge ca. samme moment og Hk; ca. 104 Hk.

Men på nogle af bjergene her i Nord Thailand er vejene så korte at fra sving
til sving at det ikke hjælper med større motorcykler og derfor vil jeg sætte
en sport i også at jorde de andre på mindre cc end deres; de få der har
større motorcykler end de 400 cc.

Og samtidig vil en VFR eller CBR 400 cc være en fordel når jeg kører på
opdagelse på de små cementerede bjergveje. For så sent som for 3 dage side
oplevede jeg næsten det samme som for 1 år siden ved at jeg kom ind på en
grufuld stejl og kæntret vejbane da jeg drejede en 145 grader omkring et
hjørne med en radius på 1 meter på en ny smal, ubefærdet vej. Da jeg med
rædsel så den forkert skæve vejbane og at den blot under 10 meter længere
fremme drejede den anden vej og inden sted at standse eller køre ind og
vende søgte jeg at højre vende på den ultrasmalle vej; vi har venstrekørsel.
Men da den næsten holdt stille kunne jeg ikke få højrefoden langt nok ned
pga af vejen voldsomme hældning og langsomt kunne jeg mærke BMWén tippe over
og ende med mit højre ben under den og med toppe af motorcyklen længere
neede end hjulene. Jeg fik klaret sagen med kun et knust spejl i højre
bagspejl og lidt skabet ventildæksel.

Jeg er 187 høj så jeg kan normalt klare at have hold på motorcyklen, men
altså ikke i denne situation, og til dette ville en lavere 400 være bedre.
Eller off-roaderen fordi den er så let, men off-roaderen er jo til
grusvejene.

Sidste år da det samme skete havde jeg kun shorts på og fik 5 * 5 cm^2
trediegradsforbrænding på venstre skinneben som landede på udstødningsrøret.
Så siden da kører jeg altid kun på de store motorcykler når jeg har lange
bukser på.

Mvh. Gert

>
> "Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
> news:cgolma$2ur$3@news.loxinfo.co.th...
> > Jeg har via indlæg for bl.a. 10 dage siden og en andens for 2 dage side
> fået
> > de 3 www adresser: www.graemefrance.com, www.400greybike.co.uk og
> > www.honda-v4.com .
> >
> > Jeg satser på at købe en brugt Honda CBR eller VFR 400 motorcykel, og
> søger
> > i den sammenhæng oplysninger og hvordan de indbyrdes kan tunes vedr. Hk
og
> > kørselsegenskaber.
> >
> > Men via de 3 nævnte www adresser er jeg endnu ikke kommet til noget i
den
> > retning, udover knastaksler i den sidste af dem; måske har jeg endu ikke
> > fået finkæmmet den sidste helt. Jeg har også ledt meget på andre www
> > adresser.
> >
> > Jeg har altså ikke fundet noget som f.eks. boring til større
> cylindervolumen
> > eller bedre køreegenskaber.
> >
> > Er det noget der ikke findes, eller vedr. køreegenskaberne end ikke er
> > nødvendigt?
> >
> > Mvh. Gert
> > BMW R100, Honda XR 250, Honda VTR 1000
> >
> >
> >
> >
>
>



jesper (28-08-2004)
Kommentar
Fra : jesper


Dato : 28-08-04 12:42

> Jeg satser på at købe en brugt Honda CBR eller VFR 400 motorcykel, og søger
> i den sammenhæng oplysninger og hvordan de indbyrdes kan tunes vedr. Hk og
> kørselsegenskaber.

Her er der opboringskit til dem begge http://www.tts-performance.com/
Og jeg ved at en CB-1 kan få lagt en cbr600 i sig, så mon ikke der
også kan smides sådan en motor i en cbr400....

Jesper

John Jensen (28-08-2004)
Kommentar
Fra : John Jensen


Dato : 28-08-04 19:23


"jesper" <tiper@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:ee4a8754.0408280341.31675cb6@posting.google.com...
> > Jeg satser på at købe en brugt Honda CBR eller VFR 400 motorcykel, og
søger
> > i den sammenhæng oplysninger og hvordan de indbyrdes kan tunes vedr. Hk
og
> > kørselsegenskaber.
>
> Her er der opboringskit til dem begge http://www.tts-performance.com/
> Og jeg ved at en CB-1 kan få lagt en cbr600 i sig, så mon ikke der
> også kan smides sådan en motor i en cbr400....
>
> Jesper

Hvis du befinder dig i Thailand så kan du da prøve at kigge her:
http://tyga-performance.com/

De har specialiceret sig i NSR125, 175 & 250, men er også begyndt at føre en
del
produkter til CBR & VFR400.

/John



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste