Olieforbrug kædesmører
Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 19:43

Hej automatkædesmørerchauffører

Hvad er erfaringerne fra brugere af Scottoiler, Mc Coi, og andre
kædesmøresystemer med hensyn til olieforbrug, eks. målt i antal cm³ olie pr.
1000 Km. ?

Jeg påtænker at hjemmefuske et pumpesystem, og har brug for en idé om
doseringsmængde.

mvh
Orla

Fra : ptheo

Dato : 27-08-04 20:57

Jeg har hjemmefusket et elektronisk system.... forbrug er som som flere
beskriver ca 1500 km pr 50ml olie ( dent bedste olie jeg har brugt er
Scottoil (30tkm))
d.v.s. en kande olie 0,5 l i DK = 125 kr .= 1 år ... i tyskland = ca
75 kr.. hvor længe finder vi os i at blive misbrugt at den danske MC b.....
det samme problem er der med dæk priser i DK .... importøren henter fløden
.... og vi betaler uden brok (MC kørerne )

men fakta er at en kæde og tandhjuls levetid kan mindst 3 dobles med et
automatisk smøresystem .... næsten uanset hvad fabrikat....

men mange forhandlere ser ike ideen ......... de ønsker der hen hvor
peberet gror .... (mamglende seriøsitet )

Ptheo / Fazer1000

meddelelse news:412f80ca$0$287$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-08-04 21:52

> [...]
pr.
> 1000 Km. ?
>
> Jeg påtænker at hjemmefuske et pumpesystem, og har brug for en idé om

Hej.

Jeg bruger ca. 500 ml til 13000-14000 km, men jeg doserer nok lidt rigeligt

--
Hilsen
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-04 07:56

Dennis Hellan Pedersen skrev i meddelelsen ...

>Hej.
>
>Jeg bruger ca. 500 ml til 13000-14000 km, men jeg doserer nok lidt rigeligt
>

>Hilsen
>Dennis Hellan Pedersen

Tak begge to ! Nu skal det passes sammen med de ca. 37.000 pulser/Km.
speedometergiveren på VTR'en afgiver.

mvh
Orla

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 28-08-04 14:48

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Tak begge to ! Nu skal det passes sammen med de ca. 37.000 pulser/Km.
> speedometergiveren på VTR'en afgiver.

Smart!

Husk at du måske gerne vil give den lidt ekstra olie, hvis du kører i
regnvejr.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Knud Dam

Dato : 28-08-04 17:28

> [...]
pr.
> 1000 Km. ?
>
> Jeg påtænker at hjemmefuske et pumpesystem, og har brug for en idé om

Hej Orla.

Jeg bruger en halv liter original Scott-oiler olie til ca. 20.000 km.

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : kim a.c

Dato : 28-08-04 18:50

> [...]

>Hvad er erfaringerne fra brugere af Scottoiler, Mc Coi, og andre
>kædesmøresystemer med hensyn til olieforbrug, eks. målt i antal cm³ olie

Jeg har brugt ca 1/4 l original Scott-oiler på 75ookm

Kim

Fra : anders majland

Dato : 29-08-04 19:56

> Jeg påtænker at hjemmefuske et pumpesystem, og har brug for en idé om
> doseringsmængde.

Glæder mig til at høre mere ....

(Mit smøresystem kan du finde ved at søge på McCoi her i gruppen - men
jeg kan endnu ikke sige meget om olieforbrug....)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-04 21:31

anders majland skrev i meddelelsen
<41322758$0$204$14726298@news.sunsite.dk>...

>Glæder mig til at høre mere ....

Det bliver principielt enkelt, to beholdere á 50 cm³, udformet som cylindre,
en stepmotor med spindel til at "trække" stemplerne. Det skulle give en
rimelig tid mellem påfyldninger.

Jeg fandt ideen på spindet, udført med to injectionssprøjter, og en simpel
gevindstang. "Opfinderen" var, så vidt jeg husker, ikke tilfreds med den
mekaniske stabilitet, og det er her jeg vil sætte ind.

>(Mit smøresystem kan du finde ved at søge på McCoi her i gruppen - men
>jeg kan endnu ikke sige meget om olieforbrug....)

Jeg har set det, og undrer mig over at der ikke er mulighed for at koble sig
på de speedometergivere, der er normale på MC'er idag. I øvrigt ligner
pumpen mistænkeligt dem der bruges i "oliefyr" til biler. (Måske et billigt
alternativ ?)

mvh
Orla

Fra : anders majland

Dato : 30-08-04 10:46

> Jeg har set det, og undrer mig over at der ikke er mulighed for at
> koble sig på de speedometergivere, der er normale på MC'er idag.

Jeg kan komme på 2 grunde.
- Langt de fleste mc'er kører stadig med gammeldags kabeltræk
- Mekanikere/ejere er nørvøse ved at "bryde" ind på kabelnettet på en
mc. Løsningen med en reed kontakt kan jo altid fjernes igen.

Btw så er min tenere nu blevet forsynet med et brugt olietermoter
(100kr), men jeg sætter først sensoren til når jeg skifte olie næste
gang (Temp.sensoren sidder i en drænbolt til bunden af motoren).
Selvom der er en ældre mc, var jeg alligevel lidt nervæs ved at stå med
et hulbor og med øjemål lave plads til instrumentet. Der var heller ikke
helt plads, så lidt af kåbestativet måtte også lade livet ... Og for at
få plads til den var jeg så nødt til at flytte knappen til
varmehåndtagene, så jeg fik lige fikset en lille holder der sidder på en
af styrets bolte...

> øvrigt ligner pumpen mistænkeligt dem der bruges i "oliefyr" til
> biler. (Måske et billigt alternativ ?)

Jeg tog den hurtige antagelse at tyskerne havde undersøgt markedet inden
de valgte den dyre pumpe

Det eneste problem jeg har med McCoi'en er at fugtsensoren ikke er
mekanisk stabil nok (min døde pga for meget møj) så jeg pt bare har en
kontakt liggende i topboksen.

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-04 21:02

anders majland skrev i meddelelsen
<4132faf2$0$202$14726298@news.sunsite.dk>...

>Jeg kan komme på 2 grunde.
>- Langt de fleste mc'er kører stadig med gammeldags kabeltræk

Langt de fleste ? Arhh, ska vi no æ lie, jeg synes da ikke man ser andet
end elektriske løsninger på nyere cykler.

>- Mekanikere/ejere er nørvøse ved at "bryde" ind på kabelnettet på en
>mc. Løsningen med en reed kontakt kan jo altid fjernes igen.

Men så snart det gælder tuning med klippede ledninger her og der,
tændingsforstillere, powercommander, you name it, så klipper folk da
vildskab i deres ledningsnet, såe...

> [...]
>få plads til den var jeg så nødt til at flytte knappen til
>varmehåndtagene, så jeg fik lige fikset en lille holder der sidder på en

Det der tager mest tid er planlægningen af et stykke arbejde, der skal
udføres. Da jeg skulle skære i plastklædningen for at montere topboksbeslag
på "fie", brugte jeg mange timer på at måle nøjagtigt op, og lave skabeloner
i karton, før boremaskinen kom i nærheden af klædningen. For jeg havde jo
kun et forsøg hvis det skulle se ordentlig ud. Stor tilfredshed
efterfølgende da pasningen er perfekt.

>Jeg tog den hurtige antagelse at tyskerne havde undersøgt markedet inden
>de valgte den dyre pumpe

Givetvis, og jeg tænker da også mest på selvbyggere, som typisk bruger det
der lige falder for, så det var kun en idé. Den "dyre" pumpe kunne jo ligge
og flyde i værkstedet i forvejen.

>Det eneste problem jeg har med McCoi'en er at fugtsensoren ikke er
>mekanisk stabil nok (min døde pga for meget møj) så jeg pt bare har en
>kontakt liggende i topboksen.

Ja, den ser ikke robust ud på billederne, og er dermed uanvendelig til
formålet.

mvh
Orla