/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvilken BMW i mili
Fra : Sune


Dato : 27-08-04 19:31

Hej
Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har brugt i
cirkus mili.
Det er samme type de bruger på KTI i Roskilde.
Min datter var på KTI forleden og kørte på den. Hun var ret begejstret for
den, så nu vil jeg kigge rundt efter en.
Den var til "lille" kørekort - måske droslet. Den ligner lidt en forvokset
crossmaskine.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600(til salg), Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki
GN250



 
 
Martin Sørensen (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 27-08-04 19:44

> Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har
> brugt i cirkus mili.

Jeg mener det er F650GS de kører på i dag. Her er et billede af en:
http://cannon-bmw.co.uk/cannon/New_Bikes/F650GS/2004%20BMW%20F650%20GS%20%20Ginster%20yellow.jpg

> Den var til "lille" kørekort - måske droslet. Den ligner lidt en
> forvokset crossmaskine.

Det synes jeg så ikke lige at den gør.. Jeg synes mere at den ligner en
gadecykel, blot med lidt længere støddæmpere.

signing off.. Martin Sørensen



ChristianTC (27-08-2004)
Kommentar
Fra : ChristianTC


Dato : 27-08-04 19:57


"Sune" <formel999@hotmail.com> wrote in message
news:412f7de7$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
> Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har brugt i
> cirkus mili.
> Det er samme type de bruger på KTI i Roskilde.
> Min datter var på KTI forleden og kørte på den. Hun var ret begejstret for
> den, så nu vil jeg kigge rundt efter en.
> Den var til "lille" kørekort - måske droslet. Den ligner lidt en forvokset
> crossmaskine.

Hej Sune

For nogle dage siden fik vi lige et kig på motorcyklerne plus de nye PMV'er.
Motorcyklerne er virkelig flotte. Som Martin Sørensen påpeger har de lange
støddæmpere foran, og jeg vil give dig ret i at det godt kan ligne en
forvokset crossmaskine, men de skal jo også bruges i noget heftigt terræn
De bruges til ordonans kørsel. Her er lige et link jeg faldt over efter
en hurtig søgning:

http://www.bmw-cr.dk/LaesMere.asp?vis=39

Mvh
Christian



Claus Rittig (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 27-08-04 21:05

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:412f7de7$0$268$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Hej
> Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har brugt i
> cirkus mili.
> Det er samme type de bruger på KTI i Roskilde.
> Min datter var på KTI forleden og kørte på den. Hun var ret begejstret for
> den, så nu vil jeg kigge rundt efter en.
> Den var til "lille" kørekort - måske droslet. Den ligner lidt en forvokset
> crossmaskine.

Nu til dags er det mest den en-cylindrede F650, som dybest set er en Aprilia
med Østrigsk Rotax motor, men hvis datteren kørte på boxer, så skal du kigge
på GS650. Ja, GS650 er (seolvom den fra fødslen ikke just er noget
effektmonster) droslet til 27hk i mili, og den er grundet det lave
tyngdepunkt og det solide moment en meget letkørt motorcykel.
BMW's GS modeller har været i størrelserne 450, 650, 800 og 1000, og det er
kanon gode motorcykler, men du må dælme ikke kalde dem crossere! Skal de
bruges til off-road kørsel (udover grusveje og markveje), så skal der anden
affjedring på. Men jeg har haft fornøjelsen af at køre ca. 350km off-road
sammen med en GS1000 med WP affjedring, og den ku godtnok sager...

Rittig



Jes Vestervang (27-08-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 27-08-04 23:37

"Claus Rittig" <ClausRittigFJERNDETTE@Hotmail.Com> writes:

> Men jeg har haft fornøjelsen af at køre ca. 350km off-road
> sammen med en GS1000 med WP affjedring, og den ku godtnok sager...

Sådan rigtig offroad? Er dens vægt ikke et problem?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R (atter samlet og kørende, jubii!)

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Ukendt (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-08-04 00:55

> > Men jeg har haft fornøjelsen af at køre ca. 350km off-road
> > sammen med en GS1000 med WP affjedring, og den ku godtnok sager...
>
> Sådan rigtig offroad? Er dens vægt ikke et problem?

Ja, dét undrede faktisk også mig... Jeg synes ihvertfald, at F650GS er et
uhandy og klodset skrummel til offroad, der med stor chance giver en masse
blå mærker, hvis man vælter på den. Jeg har svært ved at se den som
offroader, snarere en maskine, som er bygget til asfalt og til lidt af det
løse, uden at være superb til nogen af delene

Jeg vil gætte på, at det både kræver en god portion affjedring og en stor
mængde minus-vægt, hvis den skulle kunne tage fornuftige hop i en grusgrav!


Hilsen
Lars



Claus Rittig (28-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 28-08-04 08:28

"Lars T. Thomsen" <ltth00[snabela]acoustics.auc.dk> skrev i en meddelelse
news:412fc9f4$0$46191$14726298@news.sunsite.dk...
> > > Men jeg har haft fornøjelsen af at køre ca. 350km off-road
> > > sammen med en GS1000 med WP affjedring, og den ku godtnok sager...
> >
> > Sådan rigtig offroad? Er dens vægt ikke et problem?

Ja, rigtig off-road! (150km rigtig off-road og 200km strand med stramt
kabel).

> Ja, dét undrede faktisk også mig... Jeg synes ihvertfald, at F650GS er et
> uhandy og klodset skrummel til offroad, der med stor chance giver en masse
> blå mærker, hvis man vælter på den. Jeg har svært ved at se den som
> offroader, snarere en maskine, som er bygget til asfalt og til lidt af det
> løse, uden at være superb til nogen af delene

Det ER en tung cykel, man kaster ikke rundt med den som med en DT, men den
var forbavsende hurtig. Nu har sådan en 1000cc boxer jo også nogle bøffer at
gøre godt med, og med WP for og bag var cyklen ikke noget for en spirrevip
som mig (husk tilbage til da Gaston Rahier vandt Paris-Dakar på BMW, sådan
så den ud), men med ordentlig affjedring ku den pludselig bruges til seriøs
off-road.

> Jeg vil gætte på, at det både kræver en god portion affjedring og en stor
> mængde minus-vægt, hvis den skulle kunne tage fornuftige hop i en
grusgrav!

Præcis! Og ejeren må have haft penge nok, for budgettet havde måttet vige
for perfektionismen. Jeg har også kørt off-road sammen med et par GS650'er,
og det var en helt anden historie. Super tunge, ikke flere kræfter end en
XT600 og røv-dårlig affjedring.

Rittig



Gynex (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Gynex


Dato : 29-08-04 18:52

> Hej
> Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har brugt i
> cirkus mili.

Hej
Da jeg var slodat i 1996, fik jeg allernådigst udleveret en BMW R65GS
(billede)http://www.armyvehicles.dk/bmwr65.htm. En boxer med 24-27hk, alt
efter hvem man snakker med. Militærpolitiet havde nogle mage til, dog med de
originale 48hk. Der er ikke lavet ret mange af dem på fabrikken, og det
danske forsvar har vist nok købt de fleste af dem der blev produceret.
De er vist efterhånden skiftet ud allesammen i dag med den nyere F650
(billede)http://www.armyvehicles.dk/bmwf650.htm. En enstamper med noget mere
plastik på. Jeg kan ikke forestille mig, at de er billigere i længden, da
plastiken må være noget mere udsat, og dermed også dyrere at vælte på, end
den gamle model, og JA man vælter på cyklerne inde ved mili, mange gange
endda.

Mig bekendt sælges der stadig ud af dem, og man kan af og til finde et
exemplar i DBA, men ellers er det jo bare afsted til militærauktion, der er
planlagt nogle i oktober http://forsvaret.dk/HMAK/dan/Auktioner/

Håber det hjalp
MVH
Carsten "Gynex" Mortensen



Sune (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 31-08-04 17:45

"Gynex" <gynex@NOCRAPsol.dk> skrev i en meddelelse
news:41321814$0$227$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
[klip]
> Da jeg var slodat i 1996, fik jeg allernådigst udleveret en BMW R65GS
> (billede)http://www.armyvehicles.dk/bmwr65.htm. En boxer med 24-27hk, alt
> efter hvem man snakker med. Militærpolitiet havde nogle mage til, dog med
de
> originale 48hk. Der er ikke lavet ret mange af dem på fabrikken, og det
> danske forsvar har vist nok købt de fleste af dem der blev produceret.

Yes, det var den. Tak for det.

vh Sune
--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600, Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki GN250



Steen Gruby (29-08-2004)
Kommentar
Fra : Steen Gruby


Dato : 29-08-04 21:42

On Fri, 27 Aug 2004 20:31:09 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
wrote:

Hej Sune.
>
>Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har brugt i
>cirkus mili.
>Det er samme type de bruger på KTI i Roskilde.
>Min datter var på KTI forleden og kørte på den. Hun var ret begejstret for
>den, så nu vil jeg kigge rundt efter en.
>Den var til "lille" kørekort - måske droslet. Den ligner lidt en forvokset
>crossmaskine.

Dette er skrevet uden konkret erfaring, og blot på basis af det jeg er
blevet rådet til, men jeg våger alligevel pelsen.
Jeg havde for nogle år siden kig på sådan et par stykker for at
renovere dem til et "søn & far" projekt.
Lidt undersøgelse gortgjorde hvad en anden i denne tråd har påpeget:
De er bygget i et relativt ringe antal, og reservedele er en by i
Rusland.
Samtidig er stabiliteten yderst tvivlsom, hvilket øger behovet for de
reservedele der ikke findes
Og der døede mit projekt med basis i den model.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
www.gruby.dk

Sune (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Sune


Dato : 31-08-04 17:47

"Steen Gruby" <oz9zi@(AT)gruby.dk> skrev i en meddelelse
news:4jf4j0pcqbqbkfgu3minbadv1b8dejhsjt@4ax.com...
> On Fri, 27 Aug 2004 20:31:09 +0200, "Sune" <formel999@hotmail.com>
> wrote:
>
> Hej Sune.
> >
> >Er der nogen, der ved hvad det er for en BMW med boxermotor de har brugt
i
> >cirkus mili.
> >Det er samme type de bruger på KTI i Roskilde.
> >Min datter var på KTI forleden og kørte på den. Hun var ret begejstret
for
> >den, så nu vil jeg kigge rundt efter en.
> >Den var til "lille" kørekort - måske droslet. Den ligner lidt en
forvokset
> >crossmaskine.
>
> Dette er skrevet uden konkret erfaring, og blot på basis af det jeg er
> blevet rådet til, men jeg våger alligevel pelsen.
> Jeg havde for nogle år siden kig på sådan et par stykker for at
> renovere dem til et "søn & far" projekt.
> Lidt undersøgelse gortgjorde hvad en anden i denne tråd har påpeget:
> De er bygget i et relativt ringe antal, og reservedele er en by i
> Rusland.
> Samtidig er stabiliteten yderst tvivlsom, hvilket øger behovet for de
> reservedele der ikke findes
> Og der døede mit projekt med basis i den model.

Det passer jo meget godt med hvad Gynex tidligere i tråden nævnte (.. ikke
så mange producerede...)
Så man skulle måske passe må med at købe sådan en maskine.
Men der må findes lignende alternativer.

--
Vh Sune - http://www.dfmc.dk/?id=583
Yamaha xj600(til salg), Honda vf500FIIf (til salg), Suzuki GS500, Suzuki
GN250



Claus Rittig (31-08-2004)
Kommentar
Fra : Claus Rittig


Dato : 31-08-04 20:46

"Sune" <formel999@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4134ab91$0$192$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det passer jo meget godt med hvad Gynex tidligere i tråden nævnte (.. ikke
> så mange producerede...)
> Så man skulle måske passe må med at købe sådan en maskine.
> Men der må findes lignende alternativer.

Ja, der er ikke lavet så mange R65GS, men der er lavet masser af R80GS, så
den var da et alternativ? Hent en brugt i Dyskland og indregistrer den i DK?
Ellers er der i samme boldgade: Honda Transalp (500cc V2 vandkølet),
Kawasaki KLE500 og sikkert andre jeg lige har glemt.

Rittig



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408886
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste