Hvordan lader jeg Èn person ændre kun én s~
Fra : CD-Flower

Dato : 27-08-04 13:03

Jeg har en et lille område på en side der indeholder lidt info der skifter
et par gange om ugen, lige nu har jeg lavet iframes, og ændre så den ene
side.

Er der nogen andre måder at gøre det på?

Størrelsen på området er kun w200 x h300 pixel skrift størelse 10
Serveren er frontpage server og jeg bruger frontpage 2003.

Formålet er også at Én person skal kunne ændre indholdet af info, uden at
kunne ændre resten af sitet. Denne person skal altså kun kunne ændre info og
intet andet.

eks. på info:

1. Lørdag er der lukket pga
regnvejr.
2. Alle skal huske støvler og
andet udstyr
3. etc. etc.

Christian

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-08-04 13:15

CD-Flower wrote:

> [...]
> side.
>
> Er der nogen andre måder at gøre det på?

Hvis serveren understøtter SSI kan du lave en selvstændig tekst-fil med
den udskiftelige info. Brugeren skal så bare uploade en ny tekstfil,
hvorefter indholdet automatisk indsættes på siden. En af fordelene er,
at brugeren ikke behøver at kende noget til koder, han skriver bare sin
tekst helt normalt.

Læs mere om SSI her: http://html.dk/tutorials/ssi

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-04 13:38

CD-Flower <casiusdk@hotmail.com> skrev:

> skifter et par gange om ugen, lige nu har jeg lavet iframes

Jamen, her er en <iframe> da en god ide.

> Formålet er også at Én person skal kunne ændre indholdet
> af info, uden at kunne ændre resten af sitet. Denne person
> skal altså kun kunne ændre info og intet andet.

Fordelen er jo at indholdet af din <iframe> kan ligge på en helt
anden server, for eksempel:

<iframe src="http://hjem.get2net.dk/dinside/dinfil.htm">

Så kan du nøjes med at give koden ud til denne server, der bare
kan være et gratis sted. Det kan også fint ligge på hans egen
internetserver, som han har koder til i forvejen.
--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : CD-Flower

Dato : 27-08-04 17:06

Tak for hurtigt svar.
Det med at den kunne ligge på en anden server havde jeg ikke lige tænkt på.
Og jeg kigger lige på SSI også.
Tak.
Christian

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-08-04 18:01

CD-Flower wrote:
> Tak for hurtigt svar.
> Det med at den kunne ligge på en anden server havde jeg ikke lige
> tænkt på. Og jeg kigger lige på SSI også.

Vær så opmærksom på, at med SSI kan du *ikke* bruge filer på andre servere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-04 20:14

Erik Ginnerskov <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev:

> Vær så opmærksom på, at med SSI kan du *ikke* bruge filer
> på andre servere.

Det var derfor jeg anså iframe-løsningen som det der skulle
bruges som den optimale løsning i Christians tilfælde.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-08-04 23:46

Allan Vebel wrote:

> Det var derfor jeg anså iframe-løsningen som det der skulle
> bruges som den optimale løsning i Christians tilfælde.

Det er jeg klar over. Men jeg ved ikke, om Christian (CD-flower) også ved
det. Derfor præciserer jeg.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : CD-Flower

Dato : 27-08-04 21:10

'Jeg har brugt løsningen med at ligge filen på en anden server, som brugeren
så har ftp adgang til, og intet andet.
Det fungere fint.
Tak!
Christian

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-08-04 23:06

CD-Flower <casiusdk@hotmail.com> skrev:

> Jeg har brugt løsningen med at lægge filen på en anden
> server, som brugeren så har ftp adgang til, og intet andet.
> Det fungere fint.

Muy bien!

--
Allan Vebel