Simpel opgave: xml til variabel
Fra : Asser Munch

Dato : 26-08-04 23:16

Efter med nogen succes (og deraf afledt beynder-stolthed) at have
modificeret et Flash-slideshow baseret på en xml-database og
udvidet det med kategorisering og andet, tænkte jeg, det måtte
være en smal sag at lave en ganske simpel liste i Flash, hentet
fra en xml-fil.

Jeg har ikke kunnet greje det ud fra en mængde xml-tutorials, men
måske kan nogen her forklare mig, HVORFOR den flg. kode ikke
henter xml-træet ind i variablen "a"?

cv_xml = new XML();
cv_xml.load("cv.xml");
cv_xml.ignorewhite = true;
a = cv_xml;

I mit førstnævnte vellykkede eksempel, som altså er noget mere
avanceret, kaldes en function for at hente værdier fra xml-filen
ind i div. variabler, men heller ikke ved at gøre dette - som
nedenfor - vil den banale opgave lykkes mig:

cv_xml = new XML();
cv_xml.onLoad = loadData();
cv_xml.load("cv.xml");
cv_xml.ignorewhite = true;
//
function loadData() {
baseNode = cv_xml.firstChild;
trace(baseNode.firstChild);
}

Hvad F** er det jeg overser? Eller ikke ved? Jeg håber, en venlig
og velorienteret sjæl kan kurere min kode-blindhed.
På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Schouenborg

Dato : 29-08-04 21:56

<klip>
> Jeg har ikke kunnet greje det ud fra en mængde xml-tutorials, men
> måske kan nogen her forklare mig, HVORFOR den flg. kode ikke
> [...]

Det er sandsynligvis fordi xml-filen endnu ikke er blevet indlæst på det
tidspunkt du sætter a = cv_xml, og derfor er a = nothing.

Prøv i stedet nedenstående kode, det virkede for mig:

cv_xml = new XML();
cv_xml.load("cv.xml");
cv_xml.ignorewhite = true;
cv_xml.onLoad = FileLoaded;