Giver en eu45 knallert anciennitet som MC ~
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 22:01

Giver en eu45 knallert anciennitet som MC kører hos forsikringselskaberne ??

Poul B-H

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-04 22:08

svar_i_gruppen wrote:
> Giver en eu45 knallert anciennitet som MC kører hos
> forsikringselskaberne ??
>
> Poul B-H

Nej...
--
M V H

Peter Jakobsen
KAWASAKI ZX12R '01
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=160
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1152

Fra : Jon & Ann-Rikka

Dato : 29-08-04 08:02

> Nej...
> --
> M V H
>
> Peter Jakobsen
> KAWASAKI ZX12R '01
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men det er da sjovt at det virker den anden vej.. altså fra MC til bil...
Hvorfor gør det det ????

--
MVH
Procesteknolog/ Proces-engineer, Novo Nordisk A/S, Bioprocess Purification

Fra : Hekto

Dato : 26-08-04 22:13

In article <412e4e95$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
<svar_i_gruppen> says...
> Giver en eu45 knallert anciennitet som MC kører hos forsikringselskaberne ??

Nej, ikke spor.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 02:15

"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
> In article <412e4e95$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
> <svar_i_gruppen> says...
forsikringselskaberne ??

> Nej, ikke spor.

Får man det så, hvis man har en maskine stående med plader deponeret hos
forsikringen hele året ??

Poul B-H

Fra : Moller

Dato : 27-08-04 07:29

svar_i_gruppen wrote:

> Får man det så, hvis man har en maskine stående med plader deponeret hos
> forsikringen hele året ??

   Afhænger af forsikrings selskab... det er ikke dem alle der
tagerplader i deponering mere, og nogen af dem som gør, har maks
deponerings tid pr. år. så det er noget du skal aftale med dit
forsikrings selskabb.

   På den anden side, ville det da også være dumt at ha en MC man ikke
bruger :) især hvis man så trasker rundt på en 45'er til dagligt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : anders majland

Dato : 27-08-04 07:43

Hvis man er en mangeårig kunde kan man måske godt forhandle sig til
noget ... Men som udgangspunkt nej

> Får man det så, hvis man har en maskine stående med plader deponeret
> hos forsikringen hele året ??

Hvis du har plader på skal der alligevel betales de ~580kr årligt i
vægtafgift. Så kan man såmend ligesågodt betale sin ansvarsforsikring og
så køre på motorcyklen. En ansvar på en lile mc (maks 175ccm) koster kun
omkring 1100kr for en ny mcist.
--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Hekto

Dato : 27-08-04 08:11

In article <412e8a33$0$162$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
<svar_i_gruppen> says...
> Får man det så, hvis man har en maskine stående med plader deponeret hos
> forsikringen hele året ??

Nej, man skal jo 'optjene' ancinitet = erfaring.

1) Køb hvad som helst til en billig penge, og smid det ind i bunden af
garagen, med plader på.
2) køb f.eks. en Geely til erstatning for 45'eren. Den er garanteret
billigere end end 45'eren i forsikring, og giver ancinitet.

Betragt ovenstående som en investering. Pengene kommer hjem igen når du
køber en større MC.

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-04 11:29

> [...]
> billigere end end 45'eren i forsikring, og giver ancinitet.
>
> Betragt ovenstående som en investering. Pengene kommer hjem igen når du

Ja det er selvfølgelig det jeg lurer på, altså købe en billig maskine til at
optjene anciennitet, idet min tidligere udløb efter 2 år uden indregistreret
MC.

Poul B-H

Fra : Torben Scheel

Dato : 27-08-04 13:01

svar_i_gruppen wrote:

> Ja det er selvfølgelig det jeg lurer på, altså købe en billig maskine
> til at optjene anciennitet, idet min tidligere udløb efter 2 år uden
> indregistreret MC.

Min erfaring er at der er forskel fra selskab til selskab - hos topdanmark
bortfalder ancinnitet efter 5 år - hos tryg har de accepteret min erfaring
selv om den var 6 år gammel for MC-kørsels vedkommende. Ring rundt før du
investerer.

vh
Torben

Fra : S.B.

Dato : 27-08-04 22:45

Jeg købte en Yamaha Axis 90 ccm og har nu haft den i små 3 år (er forøvrigt
til salg) det har vel sparet mig for at skulle betaleen 10 - 12.000 kr i
forsikring på min kommende MC, alt efter hvad jeg nu køber

Havde kun ansvar på Axis'n men det tæller alligevel

Søren

Fra : Rasmus

Dato : 28-08-04 08:11

<svar_i_gruppen> skrev i en meddelelse
> Giver en eu45 knallert anciennitet som MC kører hos forsikringselskaberne
??

> Poul B-H

Da jeg gik fra 45, til bil fik jeg det år jeg havde kørt 45´er, med som
anciennitet på min bilforsikring !!
Det var hos tryg i 98 eller 99.